Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 3008 - SUV, który chce być smart

Peugeot 3008 - SUV, który chce być smart

SUV-y cieszą się na naszym rynku powodzeniem. Jednak czy takie auto bez napędu 4x4, za to z napakowanym techniką, futurystycznym wnętrzem trafi w gusta kierowców? Sprawdziliśmy to z Czytelnikami

Peugeot 3008 - SUV, który chce być smart
Zobacz galerię (24)
Auto Świat
Peugeot 3008 - SUV, który chce być smart

Oto najnowszy Peugeot 3008 stał się pełnokrwistym SUV-em z imponującą stylistyką. Czy taka rewolucja sprosta oczekiwaniom klientów i spodoba się im? Sprawdziliśmy to wspólnie z naszymi Czytelnikami.

Do tego, że nowe 3008 to rewolucja w ofercie firmy Peugeot, nikogo nie musimy przekonywać. Ciekawi jednak byliśmy, jak nasi Czytelnicy przyjmą francuską nowość, w której w parze z agresywną stylistyką nadwozia idzie nowatorski kokpit, naszpikowany elektronicznymi gadżetami. Okazało się, że wszystkim osobom zaproszonym do udziału w teście wygląd deski rozdzielczej przypadł do gustu.

Co równie ciekawe, już po zajęciu odpowiedniej pozycji za kierownicą i po chwili spędzonej za nią każdy wiedział, do czego służą poszczególne przyciski – niby oczywiste, ale wystarczy jedno spojrzenie na kokpit, żeby się zorientować, że projekt wnętrza jest nowatorski. Niemałe znaczenie ma w tym sposób umieszczenia na centralnej konsoli przycisków wywołujących stosowne funkcje bezpośrednio z menu pojazdu.

Stylistyka nadwozia to bardzo ważne kryterium brane pod uwagę podczas podejmowania decyzji o kupnie auta. Istotne są także wrażenia po zajęciu miejsca za kierownicą. Tu również nie było specjalnego zaskoczenia. Każdy, kto pierwszy raz wsiadał, musiał przez kilka chwil przyzwyczaić się do mniejszej niż w innych autach kierownicy. Później już jednak nikt na nią nie narzekał. Wręcz przeciwnie, chwalono ją za to, jak leży w dłoniach i pozwala wyczuć to, co dzieje się z przednimi kołami.

Żadnemu z Czytelników zaproszonych do testu nie przeszkadzało również to, że model 3008 jest dostępny z napędem na jedną oś. Wszyscy stwierdzili, że system Grip Control całkowicie spełnia oczekiwania, jeśli chodzi o możliwość poruszania się autem poza utartymi szlakami. Osoby, które szukają takiego samochodu, jak Peugeot 3008, nie zwracają uwagi na jego możliwości terenowe, lecz na to, co może im zaoferować podczas codziennej jazdy. Pod tym względem jest bez zarzutu.

Pod maską naszej testówki pracował 2-litrowy, 150-konny turbodiesel, którego osiągi i oszczędność zadowoliły każdego. Wszystkim spodobały się: niebanalna stylistyka, możliwość niemal dowolnej konfiguracji zegarów i jakość wykonania, porównywalna z konkurentami z klasy premium. Nowy Peugeot 3008 trafił w gusta naszych Czytelników i nie powinno to nikogo dziwić, gdyż francuski SUV już przy pierwszym kontakcie robi pozytywne wrażenie, które potwierdza się podczas jazdy.

Peugeot 3008 - dla fanów techniki

Nowy Peugeot 3008 zrywa z wizerunkiem poprzednika. Teraz to pełnokrwisty SUV, w którym napęd na obie osie skutecznie zastąpiono systemem Grip Control. Zresztą wielu klientów decydujących się na auto z tego segmentu ponad właściwości terenowe stawia nowoczesne rozwiązania, które mogą znaleźć się w aucie. W tej kwestii 3008 spełnia oczekiwania w 100 proc. Nowy iCockpit sprawia, że w kilka chwil stajemy się jednością z autem, i to może się podobać. Auto robi wrażenie na każdym, kto choć przez chwilę miał z nim kontakt.

Powiązane tematy:NowePeugeotPeugeotSUV
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków