Jest to pierwszy tego rodzaju test wykonywany w Polsce. Próba odbywa się na trasie Warszawa-Toruń-Warszawa, autostradami A2 oraz A1 (długość pętli to 520 km, jazda zgodna z przepisami). Zespół kierowców to dziennikarze Auto Świata, którzy zmieniają za kierownicą Peugeota 308 co 4,5 godziny. Silnik pracuje niemal bez przerw, wyłączany jest jedynie podczas tankowania auta i zmiany kierowców (maks. 10 min).
Test Auto Świata jazdy non stop Peugeotem 308 na dystansie 25 tys. km nie polega na biciu rekordu prędkości, lecz na sprawdzeniu trwałości samochodu wyposażonego w trzycylindrowy benzynowy silnik 1.2 z doładowaniem. Sprawdzamy zużycie paliwa i oleju, rejestrujemy także średnią prędkości jazdy.
Test jazdy non stop jest częścią testu długodystansowego 100 tys. km. W momencie startu do jazdy non stop na liczniku Peugeota było 45 tys. km. Auto tuż przed ciężką probą przeszło rutynowy przegląd techniczny w ASO Peugeota.
Silnik o pojemności 1,2 litra testowego Peugeota 308 to nowoczesna jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o mocy 130 KM, która dwukrotnie była nagradzana tytułem „Silnik roku 2015” oraz „Silnik roku 2016”.
Dane z trasy:
– warunki pogodowe bardzo dobre,
– warunki drogowe: autostrada A2 (W-wa-Stryków-W-wa) duży ruch, A1 (Stryków-Toruń-Stryków) znacznie mniejszy,
– średnie spalanie na dystanie 10 tys. km 7,6 l/100 km
– średnia prędkość na dystansie 10 tys. km 128 km/h
Galeria zdjęć
Po czterech dniach jazdy non stop trasą Warszawa-Toruń-Warszawa (pętla 520 km) testowy Peugeot 308 przejechał już ponad 10 tys. km. Samochód spisuje się bez zarzutu. Średnia prędkość to 128 km/h, średnie spalanie - 7,6 l/100 km. Jazda non stop 25 tys. km jest cześcią testu przeprowadzanego na dystansie 100 tys. km. Peugeot 308 w momencie startu do próby jazdy non stop 25 tys. km miał przebieg ponad 45 tys. km
Jazda nocą ze względu na porę jest męcząca, ale z drugiej strony ruch jest mniejszy. Poruszając się na odcinku testowym jeździmy zgodnie z przepisami.
Po przybyciu na stację BP Sfinks w Warszawie (przy ul. Puławskiej) następuje szybka zmiana kierowców, uzupełnienie paliwa oraz sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych. Na dystansie 10 tys. km nie poziom oleju jest dokładnie taki sam jak na początku próby.
Jest to egzemplarz seryjny, który przed rozpoczęciem testu przeszedł standardowy przegląd techniczny (przy przebiegu 45 tys. km) i nie był w żaden sposób modyfikowany.