Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI – wymarzony wakacyjne podróże | TEST

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI – wymarzony wakacyjne podróże | TEST

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Traveller 2.0 HDi w 8-osobowej wersji to wygodne, szybkie i co ważne, ekonomiczne auto. Zaskakuje także nowoczesnymi multimediami i systemami bezpieczeństwa. Czy będzie to idealny środek transportu na wakacje ze znajomymi?

Peugeot Traveller 2.0 HDIŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • rodzinny van Peugeota może zabrać na pokład od 2 do 9 osób
  • przesuwane, składane i wyjmowane fotele pozwalają dowolnie aranżować wnętrze
  • dwulitrowy turbodiesel o mocy 150 KM ma niezłą dynamikę i mało pali – 7,8 l/100 km

Bazujący na dostawczym Citroënie Jumpy trzeciej generacji rodzinno-biznesowy Traveller należy wraz z Toyotą ProAce i Citroënem SpaceTourerem do rodziny tzw. trojaczków. Występuje w trzech długościach (Compact, Standard i Long), z dwoma rozstawami osi (2925 i 3275 mm) i może zabrać na pokład od 2 do 9 osób. Co ciekawe, jest oferowany wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi (moc od 120 do 180 KM). Podczas testu sprawdziliśmy 8-miejscową wersję Standard (długość 4956 mm) z dłuższym rozstawem osi, wyposażoną w 2-litrowe HDi o mocy 150 KM.

Peugeot Traveller – łatwa aranżacja wnętrza

Nadwozie Travellera w bazowej wersji Business ma 5 miejsc (w 2. rzędzie 3-osobowa ława). Odmiana Active ma z tyłu dzieloną kanapę, ale testowy egzemplarz został doposażony w trzeci rząd foteli. Przy tej konfiguracji można zastanawiać się, w jakich warunkach będzie podróżować ośmiu pasażerów oraz czy na pokładzie zmieści się ich wakacyjny bagaż. Fotele Travellera, niezależnie od umiejscowienia, są pełnowymiarowe, co przekłada się na wysoki komfort podróży. Dzięki szynom wbudowanym w podłogę można je przesuwać wzdłuż nadwozia, składać lub wymontować, co pozwala na niemal dowolną aranżację wnętrza. Każda z wymienionych czynności jest łatwa i nie wymaga użycia dużej siły – wyjątek stanowi demontaż podwójnych siedzeń kanapy, kiedy to ze względu na duży ciężar konieczne jest skorzystanie z pomocy dodatkowej osoby.

schemat wymiarów
schemat wymiarówŻródło: Auto Świat

Możliwość przesuwania foteli 2. i 3. rzędu w dość dużym zakresie pozwala tak zaaranżować wnętrze, żeby każdy z pasażerów miał pełną swobodę ruchów, a jednocześnie w kufrze zmieścił się komplet walizek. O wygodę w Travellerze dbają także: przewidziane dla każdego rzędu siedzeń gniazda 12 V, dostępność internetu oraz dodatkowy panel w suficie z nawiewem chłodnego powietrza (standard w Active). Trzeba przyznać, że ostatnie z wymienionych rozwiązań działa skutecznie i pozwala szybko schłodzić wnętrze po dłuższym postoju auta na słońcu.

Peugeot Traveller – dynamiczny i oszczędny

Pozytywnie byliśmy zaskoczeni osiągami 2-litrowego diesla o mocy 150 KM. Auto z kompletem pasażerów i bagaży dynamicznie rozpędzało się w ruchu miejskim, a poza miastem mogliśmy liczyć na sprawne wyprzedzanie dzięki dużej wartości maksymalnego momentu (370 Nm), dostępnego już od niskich obrotów. Przy prędkościach autostradowych rzędu 120-140 km/h we wnętrzu można było swobodnie rozmawiać. Za największy atut jednostki Travellera uznajemy jednak ekonomikę. Średnia z przejechania 800 km z kompletem pasażerów wyniosła 7,8 l/100 km, co uważamy za bardzo dobry wynik!

Niemal w samych superlatywach możemy odnieść się także do układu jezdnego. Auto mimo dostawczego pochodzenia dobrze radziło sobie z pochłanianiem nierówności drogi, a jednocześnie zachowywało się stabilnie na zakrętach i pewnie podczas jazdy z dużymi prędkościami. Jedyny mankament, który dostrzegliśmy: zbyt silnie wspomagany układ kierowniczy nie dawał odpowiedniego czucia w czasie miejskich manewrów.

To nam się podoba: pojemne i funkcjonalne wnętrze, pewne prowadzenie i dobry komfort, dynamika i spalanie, nowoczesne systemy bezpieczeństwa.

To nam się nie podoba: twarde tworzywa o przykrym zapachu, mały ekran multimediów, zbyt silne wsp. układu kierowniczego przy niskich prędkościach.

Peugeot Traveller – moim zdaniem

Peugeotowi udało się zbudować funkcjonalnego i nowoczesnego vana, który osiągami, komfortem oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa dorównuje o wiele droższym rywalom.

Peugeot Traveller – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1997
Maks. moc (KM/obr./min) 150/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 370/2000
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 215/65 R 16
Masa własna/ładowność (kg) 1726/1024
Poj. bagażnika: 5/2 miejsca (l) 2381/3968
Masa przyczepy z ham. (kg) 2300
Obciąż. dachu (kg)/zb. paliwa (l) 150/69

Peugeot Traveller – osiągi

Prędkość maksymalna 184 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Śr. zużycie paliwa (WLTP) 6,7-7,8 l/100 km
Emisja CO2 177-205 g/km
Teoretyczny zasięg 885-1030 km
Min. średnica zawracania 12,4 m

Peugeot Traveller – wyposażenie

Wersja Active Standard 2.0 HDi
Airbagi czoł./boczne z ochr. głowy S/S
Kurtyny w 2. i 3. rzędzie 1 600 zł
Klimatyzacja aut. 2-strefowa S
Dodatkowe chłodzenie R2 i R3 S
Ławka 3-miejsc. dzielona R2 i R3 7 800 zł
Connect SOS & Assistance 1 500 zł
Przyciemniane szyby R2/zapas Przyciemniane szyby R2/zapas
500/800 zł
Akt. temp., unikanie kolizji 6 200,00 zł
Lakier metalizowany/alarm 2600/2400 zł
Czuj. martw. pola, parkow. p. i t., kamera, elektr. skład. luster, navi, wi-fi 10 100,00 zł

Peugeot Traveller – gwarancja/ceny

Cena podst. testowanej wersji 154 000 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata/b.o.
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy co 20 tys. km/rok
Cena testowanego egzemplarza 187 500 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:PeugeotPeugeotVan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków