Pokaz sztuk pięknych

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najnowszy model włoskiego koncernu wyszedł spod ręki Giorgetto Giugiaro. Osobiste zaangażowanie mistrza sprawiło, że wspaniały prototyp pokazany po raz pierwszy na salonie genewskim w 2002 roku z drobnymi tylko zmianami został wdrożony do seryjnej produkcji.

Brera to kolejny dowód dominacji Alfy w tworzeniu aut niepospolitych i przede wszystkim pięknych.W tym modelu udało się Włochom zawrzeć wszystkie najlepsze cechy marki: elegancję, ekskluzywność i sportową duszę. Inspirację dla stylistyki nadwozia stanowiły legendarne 1900 SS, Giulietta Sprint, Alfetta i Giulia Sprint GT. Mieszanka ta dała oszałamiający efekt. Brera, uznana zresztą za jedno z najseksowniejszych aut już w fazie studyjnej, wręcz kipi feromonami. Urzeka agresywnym przodem i subtelną delikatnością tylnej części nadwozia z 4 chromowanymi wylotami rur wydechowych.Wnętrze dość proste w formie stanowi udane połączenie nowoczesności, elegancji i sportowego stylu. W komfortowych warunkach pomieści 4 osoby.Auto zachowuje się tak, jak wyglądaBrera oferowana będzie tylko w dwóch wersjach silnikowych: 2.2 i 3.2 JTS. Jednostki te (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) w połączeniu z 6-stopniowymi manualnymi skrzyniami biegów zapewnią osiągi godne sportowej limuzyny. Pierwsza dysponująca mocą 185 KM pozwoli przyspieszać do "setki" w 8,6 s, a druga o mocy 260 KM w 6,8 s. W słabszej odmianie napęd będzie przenoszony tylko na przednią oś, a w mocniejszej zastosowano układ 4x4 opartyna rozwiązaniach technicznych z modelu 159 Q4 z centralnym dyferencjałem Torsen C. W normalnych warunkach drogowych 57 proc. momentu obrotowego przekazywane jest na tylną oś, a 43 proc. na przednią. W razie potrzeby, np. na śliskiej nawierzchni, siła napędowa może być dynamicznie przekazywana na koła o większej przyczepności (maksymalnie w stosunku 28/72 przód/tył lub odwrotnie). Wpływa to w oczywisty sposób na bezpieczeństwo prowadzenia auta i jego zachowanie na drodze. Standardowo Brera wyposażona będzie w ABS z EBD, system VDC (Vehicle Dynamic Control - odpowiednik ESP), MSR (chroniący przed poślizgiem podczas zwalniania) i ASR (przeciwdziałający buksowaniu kół), które dodatkowo ułatwiają zachowanie kontroli nad samochodem. Elektronika kontrolująca bezpieczeństwo na szczęście nie ma zbyt rygorystycznych nastawów i pozwoli w pełni rozkoszować się dynamiczną jazdą. Reaguje tylko w sytuacjach granicznych, kiedy pojawia się ryzyko utraty panowania nad pojazdem. Pakiet bezpiecznego wyposażenia obejmie także 7 poduszek powietrznych, w tym chroniącą kolana kierowcy (odpowiednik dla pasażera dostępny będzie w opcji).Oferta nowego modelu w zależności od rynku obejmie dwie wersje wyposażeniowe, 10 kolorów nadwozia i 4 poziomy wykończenia wnętrza. Do polskich salonów auto trafi w marcu przyszłego roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków