Brera to kolejny dowód dominacji Alfy w tworzeniu aut niepospolitych i przede wszystkim pięknych.W tym modelu udało się Włochom zawrzeć wszystkie najlepsze cechy marki: elegancję, ekskluzywność i sportową duszę. Inspirację dla stylistyki nadwozia stanowiły legendarne 1900 SS, Giulietta Sprint, Alfetta i Giulia Sprint GT. Mieszanka ta dała oszałamiający efekt. Brera, uznana zresztą za jedno z najseksowniejszych aut już w fazie studyjnej, wręcz kipi feromonami. Urzeka agresywnym przodem i subtelną delikatnością tylnej części nadwozia z 4 chromowanymi wylotami rur wydechowych.Wnętrze dość proste w formie stanowi udane połączenie nowoczesności, elegancji i sportowego stylu. W komfortowych warunkach pomieści 4 osoby.Auto zachowuje się tak, jak wyglądaBrera oferowana będzie tylko w dwóch wersjach silnikowych: 2.2 i 3.2 JTS. Jednostki te (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) w połączeniu z 6-stopniowymi manualnymi skrzyniami biegów zapewnią osiągi godne sportowej limuzyny. Pierwsza dysponująca mocą 185 KM pozwoli przyspieszać do "setki" w 8,6 s, a druga o mocy 260 KM w 6,8 s. W słabszej odmianie napęd będzie przenoszony tylko na przednią oś, a w mocniejszej zastosowano układ 4x4 opartyna rozwiązaniach technicznych z modelu 159 Q4 z centralnym dyferencjałem Torsen C. W normalnych warunkach drogowych 57 proc. momentu obrotowego przekazywane jest na tylną oś, a 43 proc. na przednią. W razie potrzeby, np. na śliskiej nawierzchni, siła napędowa może być dynamicznie przekazywana na koła o większej przyczepności (maksymalnie w stosunku 28/72 przód/tył lub odwrotnie). Wpływa to w oczywisty sposób na bezpieczeństwo prowadzenia auta i jego zachowanie na drodze. Standardowo Brera wyposażona będzie w ABS z EBD, system VDC (Vehicle Dynamic Control - odpowiednik ESP), MSR (chroniący przed poślizgiem podczas zwalniania) i ASR (przeciwdziałający buksowaniu kół), które dodatkowo ułatwiają zachowanie kontroli nad samochodem. Elektronika kontrolująca bezpieczeństwo na szczęście nie ma zbyt rygorystycznych nastawów i pozwoli w pełni rozkoszować się dynamiczną jazdą. Reaguje tylko w sytuacjach granicznych, kiedy pojawia się ryzyko utraty panowania nad pojazdem. Pakiet bezpiecznego wyposażenia obejmie także 7 poduszek powietrznych, w tym chroniącą kolana kierowcy (odpowiednik dla pasażera dostępny będzie w opcji).Oferta nowego modelu w zależności od rynku obejmie dwie wersje wyposażeniowe, 10 kolorów nadwozia i 4 poziomy wykończenia wnętrza. Do polskich salonów auto trafi w marcu przyszłego roku.