Porsche 718 Boxster GTS jest samochodem, który potrafi dawać radość z jazdy na dwa sposoby. Okazuje się bowiem, że w zależności od wybranej skrzyni biegów kierowca będzie miał różne doznania.
Odmiana z manualną skrzynią to samochód dla tych, którzy radość ręcznej zmiany biegów przedkładają nad osiągi. Dlaczego tak jest? Ponieważ wersja z ręczną skrzynią ma moment o wartości 420 Nm, podczas gdy z automatyczną 430 Nm. Poza tym przyspieszenie do setki w pierwszym przypadku wynosi 4,6 s, a w drugim 4,3 s.
Podczas jazdy krętymi drogami można się delektować przełączaniem ciasno spasowanej skrzyni, a każda zmiana biegu powoduje efektowne szarpnięcie. Jednocześnie są sytuacje, gdy autem da się podróżować tak jakby miało automatyczną przekładnię. Wysoki moment obrotowy w połączeniu z odpowiednim zestopniowaniem skrzyni sprawia, pozwala na długotrwałą jazdę na 3. biegu. Zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach nie odczuwa się słabości podczas przyspieszania. Auto jest wystarczająco dynamiczne, gdy zwiększa się prędkość po wyjściu z zakrętu.
Kierowcy, którzy zdecydują się na odmianę z PDK mogą się cieszyć dopracowaniem tego mechanizmu. Biegi zmieniane są szybko, a gdy trzeba redukcja następuje w mgnieniu oka i w optymalnym momencie. Oczywiście można skorzystać również z manualnego trybu i zmieniać przełożenia samemu za pomocą łopatek przy kierownicy. Jazda w taki sposób również daje frajdę, ale lepiej zdać się na automat.
Porsche 718 Boxster GTS – różne tryby jazdy
Niezależnie od wybranej skrzyni kierowca może wybrać tryby normalny, sportowy lub Sport Plus (jest jeszcze indywidualny, w którym kierowca sam ustawia poszczególne parametry pojazdu). Już w pierwszym z nich auto sprawnie zwiększa prędkość, ale nie ma tego pazura, którego oczekujemy od Porsche. To ustawienie, które sprawdzi się podczas dalekich wyjazdów. Zatem przechodzimy w tryb Sport. Wydech wydaje złowrogi pomruk, a w trakcie redukcji lub schodzenia z obrotów z tyłu pojazdu docierają efektowne strzały. Jednocześnie w wersji z PDK skrzynia przełącza przy wyższych obrotach.
Tryb Sport Plus to propozycja dla tych, którzy wybierają się poszaleć na torze. Auto staje się jeszcze głośniejsze i bardziej agresywne w prowadzeniu. W tej konfiguracji ESP (w Porsche PSM) pozwala kierowcy na więcej i jazda efektownymi slajdami nie stanowi żadnego problemu. W tym ustawieniu auto z automatyczną skrzynią niezbyt ciekawie sprawdza się w mieście. Nawet jazda z prędkością powyżej dopuszczalnej oznacza podróżowanie na wysokim poziomie obrotów silnika.
Porsche 718 Boxster GTS – nasza opinia
Dwusprzęgłowa skrzynia działa perfekcyjnie i pozwala na uzyskanie nieco lepszych osiągów, ale w przypadku tego modelu stawiam na manualną przekładnię. Nieco gorsze osiągi są nieodczuwalne podczas codziennej jazdy, za to auto ma bardziej agresywny charakter. Dodatkową frajdę daje przełączanie ciasno spasowanej skrzyni.