Porsche 718 Boxster GTS jest samochodem, który potrafi dawać radość z jazdy na dwa sposoby. Okazuje się bowiem, że w zależności od wybranej skrzyni biegów kierowca będzie miał różne doznania.
Odmiana z manualną skrzynią to samochód dla tych, którzy radość ręcznej zmiany biegów przedkładają nad osiągi. Dlaczego tak jest? Ponieważ wersja z ręczną skrzynią ma moment o wartości 420 Nm, podczas gdy z automatyczną 430 Nm. Poza tym przyspieszenie do setki w pierwszym przypadku wynosi 4,6 s, a w drugim 4,3 s.
Podczas jazdy krętymi drogami można się delektować przełączaniem ciasno spasowanej skrzyni, a każda zmiana biegu powoduje efektowne szarpnięcie. Jednocześnie są sytuacje, gdy autem da się podróżować tak jakby miało automatyczną przekładnię. Wysoki moment obrotowy w połączeniu z odpowiednim zestopniowaniem skrzyni sprawia, pozwala na długotrwałą jazdę na 3. biegu. Zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach nie odczuwa się słabości podczas przyspieszania. Auto jest wystarczająco dynamiczne, gdy zwiększa się prędkość po wyjściu z zakrętu.
Kierowcy, którzy zdecydują się na odmianę z PDK mogą się cieszyć dopracowaniem tego mechanizmu. Biegi zmieniane są szybko, a gdy trzeba redukcja następuje w mgnieniu oka i w optymalnym momencie. Oczywiście można skorzystać również z manualnego trybu i zmieniać przełożenia samemu za pomocą łopatek przy kierownicy. Jazda w taki sposób również daje frajdę, ale lepiej zdać się na automat.
Porsche 718 Boxster GTS – różne tryby jazdy
Niezależnie od wybranej skrzyni kierowca może wybrać tryby normalny, sportowy lub Sport Plus (jest jeszcze indywidualny, w którym kierowca sam ustawia poszczególne parametry pojazdu). Już w pierwszym z nich auto sprawnie zwiększa prędkość, ale nie ma tego pazura, którego oczekujemy od Porsche. To ustawienie, które sprawdzi się podczas dalekich wyjazdów. Zatem przechodzimy w tryb Sport. Wydech wydaje złowrogi pomruk, a w trakcie redukcji lub schodzenia z obrotów z tyłu pojazdu docierają efektowne strzały. Jednocześnie w wersji z PDK skrzynia przełącza przy wyższych obrotach.
Tryb Sport Plus to propozycja dla tych, którzy wybierają się poszaleć na torze. Auto staje się jeszcze głośniejsze i bardziej agresywne w prowadzeniu. W tej konfiguracji ESP (w Porsche PSM) pozwala kierowcy na więcej i jazda efektownymi slajdami nie stanowi żadnego problemu. W tym ustawieniu auto z automatyczną skrzynią niezbyt ciekawie sprawdza się w mieście. Nawet jazda z prędkością powyżej dopuszczalnej oznacza podróżowanie na wysokim poziomie obrotów silnika.
Porsche 718 Boxster GTS – nasza opinia
Dwusprzęgłowa skrzynia działa perfekcyjnie i pozwala na uzyskanie nieco lepszych osiągów, ale w przypadku tego modelu stawiam na manualną przekładnię. Nieco gorsze osiągi są nieodczuwalne podczas codziennej jazdy, za to auto ma bardziej agresywny charakter. Dodatkową frajdę daje przełączanie ciasno spasowanej skrzyni.
Manualna przekladnia lepiej pasuje do charakteru auta
Porsche 718 Boxster GTS ma dwa bagażniki o łącznej pojemności 275 l. Przedni ma objętość 150 l, a tylny 125 l
W aucie można mieć cermiczne hamulce, za ktore trzeba zapłacić 37 645 zł
Seryjnie samochód ma opony o rozmiarze 235/35 ZR 20 (przód) oraz 265/35 ZR 20 (tył)
Roadster najlepiej pasuje do takiej scenerii
Jaskrawy, żółty kolor (Racing Yellow) nie wymaga dopłaty
Za 1225 zł można mieć sportowe zawieszenie (PASM) obniżone o 20 mm
Żółte tarcze wskaźników współgrają z barwą lakieru na nadwoziu