Oznaczenie „T” pierwszy raz pojawiło się w 1967 r. w 911 T – bazowej odmianie silnika. To skrót od „Touring”, ale nie należy go mylić z pakietem Touring do GT3. Porsche sobie przypomniało o minimalistycznym charakterze „T” w 2018 r.: wówczas ta odmiana na chwilę wróciła do oferty 911, a na początku 2019 r. pojawiła się też w modelu 718.

Porsche 718 Boxster T - Nadwozie

Szparunki na drzwiach, podwójna końcówka wydechu, 20-calowe alufelgi, obniżone o 20 mm adaptacyjne zawieszenie – wyróżniki 718 T są raczej dyskretne, ale dodają odrobinę sportowego charakteru. W kabinie czekają: 2 fotele obite materiałem Sport-Tex, poręczna kierownica GT, paski zamiast klamek, mające podkreślać ascetycznego ducha modelu, i jeśli ktoś jest totalnym „freakiem”, może sobie zażyczyć dziurę w miejscu systemu multimedialnego. Porsche usunie go... za darmo! Zegarek na szczycie deski to część seryjnego w „T” pakietu Sport Chrono.

Porsche 718 Boxster T - Silnik

„718-ka” T ma ten sam silnik, co bazowy Boxster. Brzmi basowo, jego bulgot bardziej przypomina Subaru niż 6-cylindrowe boksery Porsche. W trybie Normal skrzynia PDK lubi przy każdym odpuszczeniu gazu przechodzić w tryb żeglowania, po ponownym dodaniu gazu czuć lekką zwłokę i wolniejsze są redukcje. Sobą Boxster T jest dopiero w trybie Sport. Zawieszenie i poduszki silnika się usztywniają, kierowca zrasta się z maszyną. Pedał gazu staje się pejczem, którym stado 300 koni zapędza się do 7500 obrotów. PDK wówczas odpuszcza „żeglowanie” i błyskawicznie czyni swą powinność. Mimo niewątpliwego talentu – „manual” lepiej pasuje do charakteru 718 T. A tryb Sport Plus? Czyni „718-kę” nadpobudzoną, jeszcze ją rozwściecza i prosi się o odrobinę szaleństwa na torze.

Porsche 718 Boxster T - Prowadzenie

Koncepcja roadstera z centralnie umieszczonym silnikiem to fundament bajecznego prowadzenia 718. Zakręty wymyślono właśnie dla takich aut, a ten samochód wciąga kierowcę w jazdę. Przy otwartym dachu wiatr zdrowo przewiewa kabinę, czyni ciepły wieczór jeszcze milszym. Ale jeśli wyżej cenisz lekkość i sztywność nadwozia – weź Caymana.

Porsche 718 Boxster T - Koszty

Puryzm kosztuje: za wersję T trzeba zapłacić o 39 000 zł więcej niż za bazowego Boxstera. Ale gdyby zamówić w nim opcje, które T ma w standardzie, wyszłoby jeszcze drożej. I na tym nie koniec – za każdą bzdurę trzeba słono dopłacić.

Porsche 718 Boxster T - Nasza opinia

Boxster T jest dla tych, którzy pragną trochę więcej sportu w swoim roadsterze, jednak nie potrzebują mocy i osiągów mocniejszych wersji. To takie 718 pół-GTS, ale o 100 000 zł tańsze, także dzięki niższej akcyzie na 2-litrowy silnik. Szkoda, że nie zastosowano tu więcej rozwiązań obniżających masę – taki zabieg wzmocniłby ascetyczny wizerunek wersji T.

Porsche 718 Boxster T - To nam się podoba

  • Kierowca w centrum wydarzeń
  • Czyste zachowanie podczas jazdy
  • Lubiący obroty silnik

Porsche 718 Boxster T - To nam się nie podoba

  • Bardzo wysokie ceny opcji
  • Fotele bez regulacji podparcia lędźwi
  • Brzmi jak Subaru

Porsche 718 Boxster T - Dane techniczne

Silnik t.benz./B4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1988
Moc maks. (KM/obr./min) 300/6500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 380/2150-4500
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. PDK 7
Dł./szer./wysokość (mm) 4379/1801/1276
Rozstaw osi (mm) 2475
Pojemność bagażnika (l) 150 + 125
Pojemność zbiornika paliwa (l) 54 (64)
Masa własna/ładowność (kg) 1455/230
Marka i model opon Pirelli PZero (N1)
Rozmiar opon (przód | tył) 235/35 ZR 20 | 265/35 ZR 20
Cena od (zł) 291 000
Cena z opcjami (zł) 362 500

Porsche 718 Boxster T - Osiągi

0-100 km/h 4,7 s
Prędkość maksymalna 275 km/h
Spalanie średnie 8,6-8,9 l/100 km
Emisja CO2 199-205 g/km
Teoretyczny zasięg 630 km