Oznaczenie „T” pierwszy raz pojawiło się w 1967 r. w 911 T – bazowej odmianie silnika. To skrót od „Touring”, ale nie należy go mylić z pakietem Touring do GT3. Porsche sobie przypomniało o minimalistycznym charakterze „T” w 2018 r.: wówczas ta odmiana na chwilę wróciła do oferty 911, a na początku 2019 r. pojawiła się też w modelu 718.
Porsche 718 Boxster T - Nadwozie
Szparunki na drzwiach, podwójna końcówka wydechu, 20-calowe alufelgi, obniżone o 20 mm adaptacyjne zawieszenie – wyróżniki 718 T są raczej dyskretne, ale dodają odrobinę sportowego charakteru. W kabinie czekają: 2 fotele obite materiałem Sport-Tex, poręczna kierownica GT, paski zamiast klamek, mające podkreślać ascetycznego ducha modelu, i jeśli ktoś jest totalnym „freakiem”, może sobie zażyczyć dziurę w miejscu systemu multimedialnego. Porsche usunie go... za darmo! Zegarek na szczycie deski to część seryjnego w „T” pakietu Sport Chrono.
Porsche 718 Boxster T - Silnik
„718-ka” T ma ten sam silnik, co bazowy Boxster. Brzmi basowo, jego bulgot bardziej przypomina Subaru niż 6-cylindrowe boksery Porsche. W trybie Normal skrzynia PDK lubi przy każdym odpuszczeniu gazu przechodzić w tryb żeglowania, po ponownym dodaniu gazu czuć lekką zwłokę i wolniejsze są redukcje. Sobą Boxster T jest dopiero w trybie Sport. Zawieszenie i poduszki silnika się usztywniają, kierowca zrasta się z maszyną. Pedał gazu staje się pejczem, którym stado 300 koni zapędza się do 7500 obrotów. PDK wówczas odpuszcza „żeglowanie” i błyskawicznie czyni swą powinność. Mimo niewątpliwego talentu – „manual” lepiej pasuje do charakteru 718 T. A tryb Sport Plus? Czyni „718-kę” nadpobudzoną, jeszcze ją rozwściecza i prosi się o odrobinę szaleństwa na torze.
Porsche 718 Boxster T - Prowadzenie
Koncepcja roadstera z centralnie umieszczonym silnikiem to fundament bajecznego prowadzenia 718. Zakręty wymyślono właśnie dla takich aut, a ten samochód wciąga kierowcę w jazdę. Przy otwartym dachu wiatr zdrowo przewiewa kabinę, czyni ciepły wieczór jeszcze milszym. Ale jeśli wyżej cenisz lekkość i sztywność nadwozia – weź Caymana.
Porsche 718 Boxster T - Koszty
Puryzm kosztuje: za wersję T trzeba zapłacić o 39 000 zł więcej niż za bazowego Boxstera. Ale gdyby zamówić w nim opcje, które T ma w standardzie, wyszłoby jeszcze drożej. I na tym nie koniec – za każdą bzdurę trzeba słono dopłacić.
Porsche 718 Boxster T - Nasza opinia
Boxster T jest dla tych, którzy pragną trochę więcej sportu w swoim roadsterze, jednak nie potrzebują mocy i osiągów mocniejszych wersji. To takie 718 pół-GTS, ale o 100 000 zł tańsze, także dzięki niższej akcyzie na 2-litrowy silnik. Szkoda, że nie zastosowano tu więcej rozwiązań obniżających masę – taki zabieg wzmocniłby ascetyczny wizerunek wersji T.
Porsche 718 Boxster T - To nam się podoba
- Kierowca w centrum wydarzeń
- Czyste zachowanie podczas jazdy
- Lubiący obroty silnik
Porsche 718 Boxster T - To nam się nie podoba
- Bardzo wysokie ceny opcji
- Fotele bez regulacji podparcia lędźwi
- Brzmi jak Subaru
Porsche 718 Boxster T - Dane techniczne
Silnik | t.benz./B4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1988 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 300/6500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 380/2150-4500 |
Napęd | tylny |
Skrzynia biegów | aut. PDK 7 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4379/1801/1276 |
Rozstaw osi (mm) | 2475 |
Pojemność bagażnika (l) | 150 + 125 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 54 (64) |
Masa własna/ładowność (kg) | 1455/230 |
Marka i model opon | Pirelli PZero (N1) |
Rozmiar opon (przód | tył) | 235/35 ZR 20 | 265/35 ZR 20 |
Cena od (zł) | 291 000 |
Cena z opcjami (zł) | 362 500 |
Porsche 718 Boxster T - Osiągi
0-100 km/h | 4,7 s |
Prędkość maksymalna | 275 km/h |
Spalanie średnie | 8,6-8,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 199-205 g/km |
Teoretyczny zasięg | 630 km |
Galeria zdjęć
Dach można otworzyć też podczas jazdy.
Kierownica GT jest świetna, jednak obszycie z alcantary wymaga jazdy w rękawiczkach – w przeciwnym razie materiał wchłania pot i złuszczoną skórę z dłoni, traci chwytliwość i przyjemność w dotyku.
Dodatkowe wskaźniki parametrów pracy silnika, można tu wyświetlić też m.in. ciśnienie opon, mapę, komputer pokładowy, telefon czy radio.
Paski zamiast klamek – lekkie, ale niewygodne.
Pakiet Sport Chrono i tryby jazdy są w 718 T seryjne. Najsmaczniej jeździ się w trybie Sport.
Seryjnym fotelom brakuje regulacji podparcia lędźwi.