Teraz może wydarzyć się coś podobnego: producent z Zuffenhausen modernizuje produkowaną od 2004 Carrerę, a wprowadzane modyfikacje wykraczają daleko poza zwyczajowy face lifting.Najważniejsza zmiana dotyczy silnika. Nowy, 6-cylindrowy bokser (oczywiście benzynowy, tu żadnych zmian nie ma!) otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa i rozwija teraz moc 345 KM – o 20 KM więcej niż poprzednio z pojemności 3,6 l. W Carrerze S (3,8 l) moc wzrasta o 30 KM – do 385 KM. Jednocześnie producent zapewnia, że zużycie paliwa w Carrerze obniży się z 11,0 do 10,3 l/100 km, natomiast w wariancie S – z 11,5 do 10,6 l/100 km.Osiągi poprawiają się stosownie do wzrostu mocy. Coupé rozpędza się do "setki" w ciągu 4,9 s od startu (dotychczas 5,0 s), a w przypadku Carrery S – w 4,7 s (4,8 s). Prędkości maksymalne wzrastają w Carrerze z dotychczasowych 285 do 289 km/h, w wersji S odpowiednio z 293 do 302 km/h. Tym samym jest to pierwsze 911 Carrera, które przekracza barierę 300 km/h. Do tej pory udawało się to tylko wersjom Turbo i GT. Druga ważna zmiana polega na opcjonalnym zainstalowaniu nowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów Porsche PDK. PDK zmienia 7 dostępnych biegów bez utraty ciągu podobnie jak w systemach wykorzystywanych przez Audi i Volkswagena, BMW czy Forda. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że dwusprzęgłowa skrzynia nie jest dla Zuffenhausen żadną nowością. Porsche zastosowało ją w zawodach sportowych już w 1983 roku, po raz pierwszy w modelu 956 w wyścigu w Kyalami. Oczywiście, co innego sport wyczynowy, co innego produkcja seryjna, ale 25-letnie opóźnienie wydaje się jednak zadziwiająco duże. Przecież Audi i VW wyposażają swoje auta w DSG już od 2003 roku.Oprócz silników i PDK odnowiona "911" ma jeszcze wiele mniej spektakularnych modyfikacji. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy biksenony i elektroniczną pomoc w podjeździe pod wzniesienie, opcjonalnie – blokowany mechanizm różnicowy, a także inaczej zestrojone aktywne zawieszenie PASM. W chwili zamykania numeru polskie ceny odnowionej "911" nie były jeszcze znane. W Niemczech za Carrerę żądają co najmniej 83 032 euro, a za wersję S – 93 980 euro.
Porsche 911 - Carrera od nowa
Zmienianie czegokolwiek w samochodowej legendzie, takiej jak Porsche 911, jest zadaniem o tyle trudnym, co ryzykownym. Wystarczy przypomnieć krzyk, jaki w 1997 roku podnieśli fani po zmianie sposobu chłodzenia silnika z powietrza na płyn.