Takich, którzy nie mogą wybrać, czy chcą zwykłe coupé, czy też woleliby kabriolet. Targa dawała im możliwość jazdy bez dachu nad głową w pogodne dni i pełnego zabezpieczenia, gdy pada deszcz lub w zimie. "Dziura w dachu" ma powierzchnię 0,45 m2Porsche Targa model 2007 nie ma już wyjmowanej środkowej części dachu. Widocznie producent uznał, że takie rozwiązanie jest zbyt kłopotliwe, bo dla uzyskania "dziury w dachu" wymaga zatrzymania auta, a zdemontowany fragment zabiera sporą część małego bagażnika. Zamiast wyjmowanego elementu mamy teraz... duży, szklany szyberdach. Gdy szczęśliwy właściciel 911 Targi zechce podróżować z niebem nad głową, wystarczy, że naciśnie guzik przy dźwigni hamulca ręcznego i po 7 s szklany dach przesunie się o 50 cm pod tylną szybę.Żeby zmniejszyć zawirowania powietrza, z przodu otworu umieszczono mały deflektor (spoilerek). Zabezpiecza on wprawdzie wnętrze auta przed wiatrem, ale wzmaga też hałas, szczególnie przy prędkościach powyżej 120 km/h. Wsunięty pod tylną szybę szklany dach powoduje też gorszą widoczność do tyłu i przez szybę, i w lusterku wstecznym.Nie ma za to problemów w słoneczne dni - gdy dach jest zasunięty, można go przyciemnić.Nowym rozwiązaniem w modelu 911 Targa jest także unoszona (za pomocą gazowych amortyzatorów) tylna szyba. Umożliwia to dostęp do przestrzeni bagażowej za przednimi fotelami. Są tam wprawdzie malutkie foteliki, ale ich funkcjonalność jest symboliczna. Usiąść na nich mogą tylko małe dzieci, a i tak nie będą miały gdzie zmieścić nóg. Tak więc tylne fotele służyć mogą jedynie jako miejsce na bagaż. Po złożeniu oparć tylnych foteli można tam zmieścić 230 l bagażu. Niestety, będzie go widać, co może skusić złodziei. Aż się prosi, aby do tak ekskluzywnego auta można było dokupić specjalne torby lub walizki dopasowane kształtem do miejsca za przednimi fotelami. Aluminiowa listwa boczna i szerszy tył Najnowszą Targę łatwo poznać po listwie z polerowanego aluminium pokrywającej przedni słupek i boczną krawędź dachu. Bardziej dociekliwi zauważą też większą o 44 mm szerokość. Auto ma nap'd na 4 koła, oferowane jest w 2 odmianach: Targa 4 z silnikiem 3596 ccm o mocy 325 KM oraz Targa 4S z silnikiem 3824 ccm o mocy 355 KM.Słabszy silnik pozwala osiągnąć 280 km/h, a przyspieszenie do "setki" w 5,3 s. Mocniejsza odmiana 4S przyspiesza do "setki" w 4,9 s i rozpędza się do 288 km/h. Różnice w osiągach są minimalne, za to w cenie bardzo duże. 911 Targa 4 kosztuje w Polsce 440 tys. zł, 4S - 490 tys. zł. W Niemczech auto jest tańsze, kosztuje w przeliczeniu odpowiednio 367 tys. i 408 tys. zł za wersję 4S. Jeszcze mniej zapłacą klienci w USA. Tam 911 Targa 4 kosztuje równowartość 270 tys. zł, a 4S - 302 tys. zł.PoprzednicyPierwsze Porsche Targa pojawiło się w 1965 roku na Frankfurt Motor Show, wywołując ogromne zainteresowanie. Był to nowy rodzaj nadwozia, coś pośredniego między coupé a kabrioletem. Środkową część dachu można było wyjąć, a zamiast tylnej szyby zastosowano rozpinany dach płócienny. Zabezpieczeniem na wypadek dachowania były wzmocnione przednie słupki i gruby pałąk nad oparciami przednich foteli. Auto zyskało dużą popularność w USA. Następny model zamiast płótna miał z tyłu szybę. Pomysł Porsche skopiowały m.in. Toyota (w modelu Supra) i Ferrari.