Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nie jest najmłodszy, ale nadal może posłużyć za wzór. Sprawdzamy Porsche Macan T

Nie jest najmłodszy, ale nadal może posłużyć za wzór. Sprawdzamy Porsche Macan T

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

W zeszłym roku Porsche przeprowadziło drugi lifting wytwarzanego od 9 lat Macana. Producent nie spoczął jednak na laurach i teraz proponuje nowy wariant modelu. W teście sprawdzamy, co kryje się pod tajemniczą literą "T".

Porsche Macan T 2022 1. generacja 2. FL
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche Macan T 2022 1. generacja 2. FL
  • Macan T dołącza do rodziny Touringów. Jest wierny charakterowi 911 T z 1968 roku
  • W standardzie aktywne zawieszenie PASM obniżone o 15 mm
  • Sportową atmosferę gwarantują kierownica GT oraz stoper Sport Chrono

Przy okazji testu Macana trudno nie odnieść się do historii. Modelowi temu, co prawda daleko do samochodu najdłużej produkowanego w historii motoryzacji, którym był chłodzony powietrzem tylnonapędowy Garbus (ponad 21 mln egzemplarzy), ale jak na dzisiejsze standardy produkcji aut i tak jest wytwarzany wyjątkowo długo – z dwoma liftingami od 2013 roku. Patrząc na datę rozpoczęcia produkcji, można by podejrzewać, że jest przestarzały. Czy jest tak faktycznie, sprawdzamy, testując debiutującą w tym roku nową wersję, ukrytą pod tajemniczą literą "T".

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: