• Wersja R.S. Line dodatkowo podkreśla sportową bryłę nadwozia, jednak seryjne w tej odmianie 18-calowe koła nieco psują komfort jazdy
  • Renault Arkana 1.3 TCe potrafi być oszczędne – na podmiejskich drogach zadowala się 5,3 l/100 km
  • Techniczne podzespoły, a także kokpit są jak w Capturze – aucie o 34 cm mniejszym
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

SUV-y coupé robią furorę w klasie premium, tymczasem wśród popularnych marek takie koncepcje, jak Arkana, dopiero raczkują. Najbliższy (choć niekoniecznie bezpośredni) konkurent to Cupra Formentor.

Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – nadwozie

Z długością 4,57 m Arkana przerasta Captura, z którym dzieli technikę i deskę rozdzielczą, aż o 34 cm. Przestrzeni dla pasażerów w obu rzędach jest przy tym w sam raz, choć wyższe osoby z tyłu mogą narzekać na łuk dachu przebiegający blisko głowy. Bardziej imponuje 513-litrowy bagażnik z dużą klapą i niestety, też dość wysokim progiem. Lecz nawet przy opcjonalnym dojazdowym kole zapasowym w kufrze zostaje dużo przestrzeni.