Gama jednostek dCi na tle innych diesli wyróżniała się jeszcze jedną cechą - miękką pracą. Najnowszy silnik wysokoprężny Renault, wyposażony po raz pierwszy w 16-zaworową głowicę, zaskoczył nas swoimi osiągami. Ma nie tylko większą moc, ale dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu gwarantuje Grand Scénicowi świetną elastyczność. Znacznie zwiększył się zakres obrotów, w którym kierowca może liczyć na natychmiastową reakcję po wciśnięciu pedału gazu. W dodatku nowa jednostka stała się bardziej oszczędna niż mniejszy i słabszy silnik 1.9 dCi. Mocny silnik pozwala sprawnie przemieszczać się na trasie. Auto jest wysoce komfortowe, a jego prowadzenie poprawne. Tylko przy ostrzejszej jeździe mogą przeszkadzać miękkie nastawy zawieszenia. Na szybko pokonywanych zakrętach przeszkadza mało precyzyjny układ kierowniczy, a przy ostrym hamowaniu nadwozie wykazuje tendencję do nurkowania. Zadowalająca jest za to skuteczność hamulców i sposób dozowania siły hamowania. We wnętrzu Scénica widać dużą dbałość o jakość materiałów i estetykę. Znajdziemy tu mnóstwo elementów podnoszących funkcjonalność. Dla każdego pasażera przewidziano skrytkę pod podłogą. Nie brakuje także uchwytów na napoje, klimatyzowanego schowka czy rozkładanych stolików w oparciach siedzeń. Podróżni zadowoleni będą także z dużej ilości miejsca. Zastrzeżenia mamy jedynie do zbyt nisko umieszczonych siedzisk tylnych foteli oraz wąskiego miejsca dla środkowego pasażera. 5-miejscowy Grand Scénic oferuje przepastny bagażnik. Jego standardowa pojemność to 533 l, która po wyjęciu tylnych siedzeń wzrasta do 1960 l.
Renault Grand Scénic - Mocy pod dostatkiem
Wtrysk bezpośredni i system common rail zrewolucjonizowały silniki wysokoprężne. Turbodiesle oprócz mniejszego zużycia paliwa zyskały lepszą dynamikę i czystsze spaliny.