Renault Kadjar może mieć jeden z trzech silników: benzyniaka o mocy 130 KM oraz dwa diesle 110- oraz 130-konnego. Jednak niezależnie od tego, który rodzaj napędu wybierzemy można będzie się cieszyć systemami, dzięki którym prowadzenie będzie łatwiejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe.
Dalekie jazdy autostradą potrafią być nużące, a w takiej sytuacji nie trudno o błędy, które mogą się przyczynić do kolizji. Dlatego przydatnym urządzeniem jest asystent ostrzegający o samochodzie znajdującym się w martwym polu. Jego działanie jest skuteczne, a jednocześnie ikonki zapalające się w lusterkach nie są przesadnie duże czy jaskrawe i nie męczą podczas prowadzenia.
Kolejny istotny element to asystent toru jazdy, który działa powyżej prędkości 70 km/h. System ma ostrzegać o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu. Jednak w tym przypadku mamy zastrzeżenia do jego działania. Podczas gdy w konkurencyjnych samochodach prowadzący jest ostrzegany o niebezpieczeństwie drżeniem kierownicy lub fotela, tutaj generowany jest dźwięk z głośników. Gdy wyjedziemy lewymi kołami to w lewych głośnikach, gdy prawą stroną opuścimy pas, usłyszymy dźwięk z prawych głośników. Tyle tylko, że w tym drugim przypadku kierowca jest oddalony na tyle, że potrzebuje dłuższego czasu na reakcję.
Niezmiernie ważnym systemem jest Active Emergency Braking System. To nic innego jak układ, który zapobiega kolizji z samochodami jadącymi przed nami. Jeżeli zbyt szybko zbliżamy się do poprzedzającego pojazdu odzywa się alarm. W sytuacji, gdy kierowca nie reaguje samochód zaczyna sam hamować. System działa w zakresie prędkości 30-140 km/h.
Podczas jazdy w mieście docenimy asystenta parkowania. Wystarczy włączyć kierunkowskaz z odpowiedniej strony, a system sam wyszuka dogodnego miejsca do pozostawienia pojazdu. Włączamy wsteczny bieg, puszczamy kierownicę i samochód sam zaparkuje. Co istotne system potrafi zaparkować na trzy sposoby: równolegle, prostopadle lub pod skosem.
Nie pamiętasz jakie ograniczenie obowiązuje na danym odcinku drogi? Nie ma problemu, bo przypomni ci o tym system czytania znaków. Informacja o ograniczeniu wyświetlana jest wśród wskaźników i co ważne jest ona podawana szybko.
Kierowcy, którzy zdecydują się na wersję z napędem na wszystkie koła mają do wyboru trzy ustawienia: 2WD – napęd tylko na przód, Auto – na stałe napęd przekazywany jest na przód, a w razie utraty przyczepności przez te koła część momentu obrotowego przekazywana jest na tył, Lock – w tym przypadku mamy stały napęd na obie osie rozdzielany po 50 proc. na przód i tył. Takie ustawienie działa do 40 km/h i polecane jest na drogach o słabej przyczepności: śnieg, błoto, pisek, żwir.
Renault Kadjar ma również gadżet w postaci głosowego sterowania niektórymi urządzeniami pokładowymi. Po jego aktywowaniu wystarczy wydać komendę: nawigacja czy dotyczącą ustawienia stacji radiowych, a system wykonuje ją. W tym przypadku ważne są dwie rzeczy – po pierwsze system reaguje sprawnie na wydawane komendy, a po drugie jest obsługiwany w polskim języku, a nie jest to wcale takie oczywiste w konkurencyjnych modelach.