Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Megane GrandCoupé TCe 130 - to po prostu zwykły sedan | TEST

Renault Megane GrandCoupé TCe 130 - to po prostu zwykły sedan | TEST

Co ma wspólnego coupé ze zwykłym sedanem? W przypadku Megane GrandCoupé sporo: to nisko opadający sufit w tylnej części wnętrza i co za tym idzie ciasnota na tylnej kanapie odczuwalna przez osoby o wzroście powyżej 180 cm. Potem są jednak już tylko różnice.

Renault Megane GrandCoupe
Zobacz galerię (15)
Onet
Renault Megane GrandCoupe
  • Nazwa Renault Megane GrandCoupe jest nieco myląca, bo to po prostu sedan, tyle że z ciekawie zaprojektowaną tylną częścią nadwozia
  • Bagażnik Megane jest bardzo duży i pakowny - to ważne w przypdku kompaktowego sedana
  • Niewielki silnik ma jednak sporo koni, a to dzięki turbodoładowaniu - 130 KM wystarcza w aucie tej klasy

Uczciwie jednak powiedzmy, że Megane GrandCoupé prezentuje się dużo lepiej niż Fluence – niedrogi sedan, którego zastępuje i o którym Renault chyba chciałoby szybko zapomnieć. Wnętrze jest schludne, a nawet ładne, choć z pewnością nie jest to szczyt możliwości Renault, jeśli chodzi o jakość materiałów. Cena Megane jednak jest, jaka jest – dość atrakcyjna: za 85 tys. zł dostajemy sedana ze 130-konnym silnikiem i przekładnią dwusprzęgłową, na dodatek w najwyższej wersji. Dobra cena oznacza, że musi tu być trochę nieciekawego, twardego plastiku w kokpicie i trochę wstawek z ekologicznej skóry.

Renault Megane GrandCoupé - otoczenie kierowcy: w normie

Siadamy za kierownicą. Pierwsze wrażenie – trochę jak na krześle. Nie jest to jednak do końca wina samego fotela, który jest całkiem dobry, ale jego położenia. Inaczej niż np. w Seacie Leonie, trochę czasu zajmie kierowcy, by się tu umościć i do pewnych rzeczy przyzwyczaić, ale ostatecznie pozycja kierowcy staje się akceptowalna. Pionowo umieszczony dotykowy wyświetlacz to ciekawe rozwiązanie. Za pomocą dotykowego interfejsu użytkownika można zmienić sobie nieco kolor i wygląd wyświetlacza – jedni chcą mieć duży, klasyczny prędkościomierz, inni wolą duży obrotomierz i tylko cyfrowe wskazanie prędkości – dla każdego to, co kto lubi. Jeśli miałbym się czepiać, to wokół ekranu dotykowego wolałbym fizyczne przyciski, a nie dotykowe pola na czarnym, matowym plastiku: matowy plastik z czasem robi się tłustawy i miejscowo błyszczący, a poza tym zimą, gdy mamy na rękach rękawiczki, obsługuje się to tylko trochę lepiej niż smartfona w rękawiczkach, czyli... wiadomo jak.

Jak wspomniałem na początku, ilość miejsca nad głową pasażerów tylnego rzędu (a także wielkość szpary na nogi pomiędzy przednimi fotelami a podłogą) upodabnia Megane GrandCoupé do coupé. Bagażnik to już jednak co innego – jest duży i pakowny, w sam raz dla działkowca, co zresztą potwierdzają liczby: 550 litrów pojemności.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane GrandCoupé - wystarczająca moc, ale...

Mieszane uczucia budzi silnik Energy Tce 130. Renault woli komunikować w pierwszej kolejności moc maksymalną, a pojemność silnika dopiero w drugiej. Słusznie. Z jednej strony bowiem trudno narzekać na niedostatek osiągów w codziennej eksploatacji auta, z drugiej czuć niewielką pojemność silnika, czy raczej silniczka. Jeśli Megane GrandCoupé ma być namiastką limuzyny, to uturbiony silnik 1.2/130 KM jest właśnie namiastką silników spotykanych w limuzynach. Dwusprzęgłowa przekładnia robi co może, by przykryć jego braki, „ganiając” go na wysokich obrotach. Sytuację ratuje dobre wygłuszenie zespołu napędowego – nawet przy 4 tys. obr./min. hałas silnika docierający do wnętrza nie jest przesadny, można nawet mówić o komforcie akustycznym. Nie zmienia to faktu, że cały czas można mieć wrażenie, że pod maską pracuje silniczek, nie silnik. Spalanie w realnym ruchu miejskim: 8,5-10 l/100 km, a zatem powstaje pytanie: po co ten cały downsizing, skoro w praktyce niewiele z niego wynika? Zaletą tego zespołu napędowego w porównaniu do konkurencyjnych jest przyzwoita płynność ruszania – w przypadku współczesnych dwusprzęgłówek cecha nieoczywista.

Zawieszenie i wspomagania kierownicy nastawione są na komfort, auto prowadzi się miękko, trochę „tapczanowato”, ale bezpiecznie. W ogóle całość sprawia wrażenie auta skonfigurowanego pod starszego kierowcę, który już się w życiu ostro najeździł, a teraz chciałby odpocząć i spokojnie przemieszczać się z miejsca na miejsce, w miarę możliwości w komforcie. Jeśli tego oczekujecie od auta, będziecie zadowoleni.

Renault Megane GrandCoupé - dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1197 cm3, R4, turbo benzyna
Moc 130 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy 205 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 7-biegowa dwusprzęgłowa, napęd na przód
Prędkość maksymalna 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km (producent) , 9 l/100 km (w teście)
Masa własna od ok. 1250 kg
Cena od 85 200 zł
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków