Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Megane GT Line 1.3 TCe – redukcja emisji | TEST

Renault Megane GT Line 1.3 TCe – redukcja emisji | TEST

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Renault Megane w wersji GT Line otrzymało nowy mniejszy silnik o pojemności 1,3 litra. Sprawdzamy, czy nowa jednostka napędowa ma wystarczająco dużo mocy, by chlubić się oznaczeniem GT.

Renault Megane 1.3 GT Line 160
Zobacz galerię (19)
Auto Świat / Szczepan Mroczek
Renault Megane 1.3 GT Line 160

Renault Megane w wersji GT zdążyliśmy już dogłębnie poznać, ponieważ takie samochody jeździły w naszych testach długodystansowych i bardzo dobrze wypadły. Ale przyszedł czas na kolejne kroki w obniżaniu emisji C02, które pozwolą spełniać zaostrzane przez Unię Europejską normy. W Megane GT Line miejsce benzyniaka o pojemności 1,6 litra i mocy 205 KM, zajmuje nowy, zaprojektowany przez alians Renault-Nissan oraz Daimlera silnik 1.3 w dwóch poziomach mocy: 140 i 160 KM. My sprawdzamy mocniejszą odmianę z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią.

Renault Megane GT Line – żywszy przy niskich obrotach

Już od pierwszych kilometrów wrażenie robi niskie spalanie. Przy spokojnej jeździe po Warszawie komputer wskazuje niewiele ponad 7 l/100 km. Podobnego zużycia możemy spodziewać się na autostradzie. Podczas naszego testu przemieszczaliśmy się dość swobodnie i średnie spalanie wyniosło 8,2 l/100, co oznacza, że jest o litr mniejsze od wersji 1.6 (205 KM). Silnik 1.3 nie sprawia wrażenia zbyt słabego do wersji GT, ale w pewnością nie zjeży włosów na głowie. Cieszyć może jednak przyjemne brzmienie turbodoładowanego benzyniaka, który chętnie spina się od najniższych obrotów i nie traci wigoru, kiedy zbliżamy się do prędkości maksymalnej. Nasz Megane GT Line 1.3 może pędzić nawet 205 km/h, a do setki rozpędza się w 8,2 s. Z pomocą w efektywnym wykorzystaniu potencjału silnika przychodzi 7-biegowy automat, który właściwie dobiera biegi.

Przyjemność sprawia szybsza jazda po krętych drogach ponieważ wersja GT Line ma skrętną tylną oś, która wyraźnie poprawia zwinność i naturalnie pracujący układ kierowniczy. Do pełni szczęścia brakuje łopatek przy kierownicy. Renault mógłby jednak popracować nad dostrojeniem mechanizmów sterowania. Zdarza się, że auto nadpobudliwie reaguje na dodanie gazu, którego pedał pracuje zbyt lekko Niemniej jednak wersja GT Line powinna spodobać się kierowcom, którzy lubią prowadzić i potrzebują samochodu do jazdy na co dzień. Megane ma wygodne kubełkowe fotele, kompromisowo dostrojone zawieszenie i sprawdza się nawet na długich dystansach czego nie można powiedzieć o ekstremalnej wersji R.S.

Renault Megane GT Line – bez szaleństwa

Nigdy dotąd Megane nie plasował się tak wysoko na tle konkurencji. A nowy silnik nie jest za słaby, by wozić na karoserii znaczek GT Line i jest oszczędny. Megane GT Line 1.3 TCe 160 KM z automatem kosztuje 92 700 zł. Tym, który jednak oczekują wciskania w fotel przy starcie spod świateł nie pozostaje nic innego jak zainteresować się odmianą R.S. z silnikiem 1.8 l o mocy 280 KM (124 90 zł) lub wzmocnionym R.S. Trophy (300 KM) za 242 900 zł.

Renault Megane GT Line - dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika1332 cm3, benzynowy turbo, R4
Moc 160 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów i napędaut. dwusprzęgłowa, napęd na przód
Prędkość maksymalna 212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,2 s
Średnie zużycie paliwa4,9 l/100 km (producent)
Masa własna 1190 kg
Cena Od 92 700 zł ( w promocji 84 200 zł)
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków