Renault Megane w wersji GT zdążyliśmy już dogłębnie poznać, ponieważ takie samochody jeździły w naszych testach długodystansowych i bardzo dobrze wypadły. Ale przyszedł czas na kolejne kroki w obniżaniu emisji C02, które pozwolą spełniać zaostrzane przez Unię Europejską normy. W Megane GT Line miejsce benzyniaka o pojemności 1,6 litra i mocy 205 KM, zajmuje nowy, zaprojektowany przez alians Renault-Nissan oraz Daimlera silnik 1.3 w dwóch poziomach mocy: 140 i 160 KM. My sprawdzamy mocniejszą odmianę z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią.
Renault Megane GT Line – żywszy przy niskich obrotach
Już od pierwszych kilometrów wrażenie robi niskie spalanie. Przy spokojnej jeździe po Warszawie komputer wskazuje niewiele ponad 7 l/100 km. Podobnego zużycia możemy spodziewać się na autostradzie. Podczas naszego testu przemieszczaliśmy się dość swobodnie i średnie spalanie wyniosło 8,2 l/100, co oznacza, że jest o litr mniejsze od wersji 1.6 (205 KM). Silnik 1.3 nie sprawia wrażenia zbyt słabego do wersji GT, ale w pewnością nie zjeży włosów na głowie. Cieszyć może jednak przyjemne brzmienie turbodoładowanego benzyniaka, który chętnie spina się od najniższych obrotów i nie traci wigoru, kiedy zbliżamy się do prędkości maksymalnej. Nasz Megane GT Line 1.3 może pędzić nawet 205 km/h, a do setki rozpędza się w 8,2 s. Z pomocą w efektywnym wykorzystaniu potencjału silnika przychodzi 7-biegowy automat, który właściwie dobiera biegi.
Przyjemność sprawia szybsza jazda po krętych drogach ponieważ wersja GT Line ma skrętną tylną oś, która wyraźnie poprawia zwinność i naturalnie pracujący układ kierowniczy. Do pełni szczęścia brakuje łopatek przy kierownicy. Renault mógłby jednak popracować nad dostrojeniem mechanizmów sterowania. Zdarza się, że auto nadpobudliwie reaguje na dodanie gazu, którego pedał pracuje zbyt lekko Niemniej jednak wersja GT Line powinna spodobać się kierowcom, którzy lubią prowadzić i potrzebują samochodu do jazdy na co dzień. Megane ma wygodne kubełkowe fotele, kompromisowo dostrojone zawieszenie i sprawdza się nawet na długich dystansach czego nie można powiedzieć o ekstremalnej wersji R.S.
Renault Megane GT Line – bez szaleństwa
Nigdy dotąd Megane nie plasował się tak wysoko na tle konkurencji. A nowy silnik nie jest za słaby, by wozić na karoserii znaczek GT Line i jest oszczędny. Megane GT Line 1.3 TCe 160 KM z automatem kosztuje 92 700 zł. Tym, który jednak oczekują wciskania w fotel przy starcie spod świateł nie pozostaje nic innego jak zainteresować się odmianą R.S. z silnikiem 1.8 l o mocy 280 KM (124 90 zł) lub wzmocnionym R.S. Trophy (300 KM) za 242 900 zł.
Renault Megane GT Line - dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1332 cm3, benzynowy turbo, R4 | |
Moc | 160 KM przy 5500 obr./min | |
Moment obrotowy | 260 Nm przy 1750 obr./min | |
Skrzynia biegów i napęd | aut. dwusprzęgłowa, napęd na przód | |
Prędkość maksymalna | 212 km/h | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,2 s | |
Średnie zużycie paliwa | 4,9 l/100 km (producent) | |
Masa własna | 1190 kg | |
Cena | Od 92 700 zł ( w promocji 84 200 zł) |