przy opracowywaniu reflektorów czy tylnych świateł), z których nie każdy czuje się zobowiązany do zachowania tajnych informacji tylko dla siebie. Trójwymiarowy dokument przedstawiający zewnętrzne elementy nowego modelu Renault "wyciekł" z biura projektowego jednego z podwykonawców i właśnie na jego podstawie powstały nasze komputerowe wizualizacje nowego Mégane! Mając w pamięci wcześniejsze zapewnienia o bardziej stonowanej stylistyce, z niedowierzaniem patrzyliśmy na wersję coupé, która ma zastąpić dotychczasową, niezbyt popularną wersję 3d. I to ma być samochód dla starszej, bardziej konserwatywnej grupy odbiorców? Auto o wewnętrznym oznaczeniu D 95, podobnie zresztą jak wersja 5d (B 95), zostanie oficjalnie pokazane podczas przyszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu (wrzesień). Nowe Mégane ma bazować na opracowanej wspólnie z Nissanem płycie podłogowej, której pierwszym "przedstawicielem" będzie SUV Koleos (jego debiut rynkowy planowany jest na wiosnę przyszłego roku). Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe trendy stylistyczne w Renault wyznacza Laguna III, do której nowe Mégane jest z przodu bardzo podobne. Niemalże identyczne reflektory, wlot powietrza w zderzaku i umieszczone centralnie na masce duże logo - to obecnie znaki charakterystyczne najnowszej linii modelowej francuskiego producenta. Rewolucyjne zmiany widać z tyłu pojazdu. Koniec z designem a`la staroświeckie żelazko! Najnowsze Mégane będzie prawdziwym, rasowym coupé, bez żadnych eksperymentalnych popisów stylistycznych. Oczywiście, w żadnym wypadku nie można powiedzieć, że auto wygląda nudnie. Dynamiczna linia bocznych szyb czy ciekawe (ale nie szokujące!) tylne światła z "powiekami" i półokrągła szyba sprawiają, że samochód wygląda naprawdę interesująco (naszym zdaniem przypomina zresztą trochę Alfę Romeo Brerę). Z innych nowości Renault zapowiada Mégane w wersji SW (K 95) i coupé-cabrio na koniec 2009 roku oraz nowego Scénica w wersji 5- i 7-osobowej (J 95/R 95) wiosną 2009. Za trzy lata na rynku ma pojawić się również nowy SUV (H 95) oraz tzw. mały Avantime - samochód z nadwoziem monospace-coupé o oznaczeniu N 95. (Nie)Tylko dla Singli?Mégane Coupé pierwszej generacji było olbrzymim sukcesem, nic więc dziwnego, że przy kolejnym wcieleniu kompaktu Renault wraca do sprawdzonych wzorców. Żadnych kompromisów - chcesz mieć funkcjonalne auto, kup wersję 5d. Stawiasz na sportowe doznania i przede wszystkim styl? Nowe coupé jest specjalnie dla ciebie! Tylna kanapa? Oczywiście, jest, tyle że linia dachu bardzo mocno ogranicza przestrzeń nad głowami pasażerów, więc siedzenia drugiego rzędu można traktować wyłącznie jako rezerwę i w przypadku osób dorosłych najlepiej używać ich tylko na krótkich odcinkach. 5-drzwiowy hatchback bardziej rodzinnyPodział klientów kompaktu Renault jest prosty - odmiana 3-drzwiowa jest przeznaczona dla osób o sportowych aspiracjach (patrz apla obok), a 5-drzwiową zaprojektowano dla rodzin, które nie muszą już wozić wózków czy nosidełek dla małych dzieci (dla tej grupy przygotowano Scénica). Tylne siedzenia nie są tylko "kwiatkiem do kożucha" i producent przewiduje ich systematyczne użytkowanie. Dokładne dane nie są jeszcze znane, ale nowe Mégane będzie miało dłuższy o kilka cm rozstaw osi, co zaowocuje większą przestronnością wnętrza, zwłaszcza w 2. rzędzie siedzeń. Samochód będzie też miał przesuwaną wzdłużnie tylną kanapę.