Wymagające odpowiedniego wprowadzenia i przygotowania auta o charakterze Avantimea, Vel Satisa, Modusa czy Megane niezbyt się spodobały konserwatywnej części nabywców. Niskie ceny źle wpłynęły na spadek wartości i rynek samochodów używanych. Z pewnością dla Renault korzystniejsze byłoby, gdyby zapowiedzi o podnoszeniu jakości przełożyły się np. na dłuższe okresy gwarancyjne - tak jak stało się to w przypadku najnowszej Laguny, która będzie miała 3 lata gwarancji. Mówiąc krótko: dane o sprzedaży aut Renault pokazują wyraźnie, że koncern przeżywa kryzys. Żeby go przezwyciężyć, designer-wizjoner Patrick le Quément będzie musiał skupić się na mniej odważnych liniach. Czy jednak forma reprezentowana przez nowe Twingo okaże się atrakcyjna dla klientów? Tak czy inaczej, Renault stoi przed wielką zmianą modeli. Oto jak ma wyglądać to w szczegółach: - Clio Grandtour - 2008, face lifting Clio - 2009;- face lifting Modusa i wersja Grand - koniec 2007;- następca Megane - koniec 2008, coupé - początek 2009, kombi - koniec 2009;- następca Scénica - koniec 2009;- następca Grand Scénica - początek 2010;- Laguna Grandtour - 2008, coupé - koniec 2008;następca Vel Satisa - 2009;-następca Kangoo - 2008;-SUV Koleos - koniec 2008;- Egeus crossover - koniec 2010;- następca Espacea i Grand Espacea -koniec 2009.Do tego pod koniec bieżącego roku Dacia Logan ma pojawić się w wersji van i pikap, a na początku przyszłego zostanie poddana jeszcze jednemu face liftingowi i zadebiutuje także jako funkcjonalny, 5-drzwiowy hatchback. Clio Grandtoura (kombi) w wersji koncepcyjnej mieliśmy okazję oglądać już podczas marcowego salonu w Genewie, za tydzień we Frankfurcie zobaczymy odmianę produkcyjną. Renault nie zdecydowało się jednak na 3-drzwiowe nadwozie (jak w genewskim show carze), lecz na mierzącą 4,20 m wersję 5d. I choć Peugeot może pochwalić się dużym sukcesem z linią CC na bazie modeli 207 i 307, Renault dość sceptycznie podchodzi do tego tematu. Dlatego także w najbliższej przyszłości nie należy spodziewać się Clio CC, a Megane CC najprawdopodobniej nie będzie miało następcy. Żeby zdynamizować sprzedaż Modusa, auta z roku modelowego 2008 otrzymają gruntowny face lifting. Oferta rozszerzy się również o odmianę Grand, z większą ilością miejsca z tyłu i obszerniejszym bagażnikiem. W 2011 roku należy spodziewać się kolejnej generacji modelu, która będzie dzieliła rozwiązania techniczne z Nissanem Cube. Bardzo ważnym modelem dla Renault jest Megane III, które w porównaniu z poprzednikiem będzie większe, obszerniejsze, ale też mniej awangardowe. Dużym zmianom ulegnie tył pojazdu, który z jednej strony był elementem wyróżniającym Megane na tle innych kompaktów, z drugiej jednak - zbyt często go krytykowano. Czyżby więc Renault zdecydował się także zawalczyć o mniej ekstrawaganckich klientów? Samochód nadal będzie otwierany i uruchamiany przy użyciu karty, ale wszystkie elektroniczne systemy mają być dokładnie weryfikowane i bardziej niezawodne. Zamiast wersji coupe planowana jest wyłącznie specjalna odmiana ze szklanym dachem, za to bez środkowego słupka! Tak jak w przypadku nowej Laguny, także tu firma zapowiada zupełnie nową jakość, która najprawdopodobniej zostanie dodatkowo podkreślona dłuższą, 3-letnią gwarancją. Renault zamierza także podjąć temat coraz popularniejszych w Europie SUV-ów. Koleos będzie produkowany w Korei we współpracy z Samsungiem, a bazujący na Lagunie crossover Egeus w dużej mierze ma opierać się na technice Nissana.