W rezultacie powstało małe, dające mnóstwo radości i megazwrotne miejskie auto o sympatycznej facjacie, barwne i oferujące niewiarygodne możliwości personalizacji. Złośliwi widzą w nim zmutownego Fiata 500, ale sekret Twingo kryje się wewnątrz.

{ "caption": "Renault Twingo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OGU7MDA_/fd7f84ca271e49de7cff8b40560ee301.jpg", "available": { "start": "2017-12-22 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "fd7f84ca271e49de7cff8b40560ee301", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "bytes": 552399, "width": 1000, "height": 667 }, "uuid": "0ce08e29-4489-50bc-b48c-cc346a74c5a0", "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "asyncAdSlot": null } Renault Twingo
Renault Twingo

Dzięki zmienionej konstrukcji samochód ma silnik umieszczony z tyłu i ma napęd RWD. Czekoladowy batonik, który dostaliśmy w samolocie, zupełnie się roztopił, czyli jest całkiem ciepło w bagażniku.

Renault Twingo jest zwrotne jak nigdy dotąd, o czym mieliśmy okazję się przekonać podczas jazdy w wyjątkowo wąskich, francuskich uliczkach. Miałem wrażenie, że przez ulice przenika, a nie jedzie. Średnica zawracania wynosi zaledwie 8,59 m, przez co potrzebuje o metr mniej, niż modele konkurencji. W połączeniu z kątem skrętu kół wynoszącym aż 45st. wyjątkowo ułatwia to manewry, które teraz stają się wręcz przyjemnością.

{ "caption": "Renault Twingo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OWE7MDA_/7c42e3e622fddab2bf47c9ce3d08434f.jpg", "available": { "start": "2017-12-18 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "7c42e3e622fddab2bf47c9ce3d08434f", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "bytes": 502026, "width": 1000, "height": 667 }, "uuid": "70c358d7-fdfe-5a85-8d7e-ba57e816bf17", "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "asyncAdSlot": null } Renault Twingo
Renault Twingo

Czym dumnie chwalą się producenci, Twingo jest jedynym miejskim autem z ofertą dwóch systemów multimedialnych: zapewnia dostęp do mobilnych usług za pośrednictwem smartfona dzięki aplikacji R&GO z nieodpłatnym systemem nawigacji, bądź też za pośrednictwem R-Link Evolution. W przypadku pierwszej aplikacji można się poważnie uśmiać.

Lektorka czytająca komunikaty jest wybitnie źle ustawiona, przez co każda kolejna nazwa ulicy, czy wskazówka dawała sporo radości.

{ "caption": "Renault Twingo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ODk7MDA_/2ef373ea6b9b19940a8e179edad289c4.jpg", "available": { "start": "2017-12-22 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "2ef373ea6b9b19940a8e179edad289c4", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "bytes": 444744, "width": 1000, "height": 667 }, "uuid": "834be9b1-ac30-5283-85eb-96d55d5482fb", "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "asyncAdSlot": null } Renault Twingo
Renault Twingo

Choć początkowo to irytowało, ponieważ nie było wiadomo jak jechać. Przykład: "blisko właściciel prawy wyjazd dwa". Po kilkunastu powtórzeniach w końcu zrozumiałem, że na najbliższych rondzie mam zjechać na pierwszym zjeździe. Przedstawiciele Renault mówili, że nowsza wersja będzie pozbawiona tych wpadek, a błąd leżał po stronie firmy dostarczającej oprogramowanie, a nie samego koncernu.  Poza tym, komunikacja i multimedia bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

Nowe Twingo jest dostępne z silnikiem montowanym obecnie w Nowym Clio i Capturze, czyli turbodoładowanym silnikiem Energy TCe 90 o pojemności 898 cm3. Jednostka dysponuje mocą 90 KM i 135 Nm momentu obrotowego.

{ "caption": "Renault Twingo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Yjc7MDA_/14e6f5f7d7238ba82be19e5c87faa3de.jpg", "available": { "start": "2017-12-22 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "14e6f5f7d7238ba82be19e5c87faa3de", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "bytes": 612810, "width": 1000, "height": 667 }, "uuid": "f4275720-ebb7-5c6e-bb1c-c72eaba5d29e", "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "asyncAdSlot": null } Renault Twingo
Renault Twingo

Oraz Sce70, wolnossący silnik o pojemności 999 cm, rozwijający moc 70 KM przy 6000  obr./min okazał się bardzo elastyczny przy miejskiej jeździe, choć poza miastem nie był najlepszym rozwiązaniem. Na autostradach trzeba było go troszkę " podkręcić", by wyprzedzać. Za to był bardzo oszczędny, podczas miejskich przejażdżek i walki z korkami, spalił zaledwie 5 l/100km.

Przy opisie Twingo nie powinno się zapominać o personalizacji. Można z nim zmienić prawie wszystko. Przyszli właściciele mogą więc wybierać za pomocą zewnętrznych i wewnętrznych elementów ozdobnych, w kolorach i wykończeniu dopasowanym do kolorów nadwozia, tak by maleństwo miało wizualny charakter dostosowany do potrzeb właściciela.