Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Twingo

Renault Twingo

Ikona samochodu

Renault Twingo to małe, miejskie autko należące do segmentu A. Pojawiło się w 1992 roku, jako następca modelu „4”.

Auto bardzo szybko zdobyło popularność swoim przyjaznym i niecodziennym designem, jednak zaskoczeniem była decyzja o produkcji aut wyłącznie z kierownicą po lewej stronie. Stylistycznie Twingo bardzo przypomina polski prototyp FSM Beskid, a co ciekawe, prezentacja auta odbyła się dzień po wygaśnięciu patentów naszego krajowego konceptu.

Przód charakteryzował się okrągłymi reflektorami z wąskimi reflektorami, umieszczonymi tuż pod nimi, oraz 3 niewielkimi wlotami powietrza po prawej stronie maski. Z kolei bok Twingo, wyróżnia się niespotykanym sposobem otwierania drzwi – spod półkolistego wypuklenia, wystaje bolec, który należało pociągnąć do góry. Ciekawą opcją był składany, płócienny dach, który pozwalał poczuć się jak w kabriolecie. 4-osobowe wnętrze oferuje odpowiednią ilość miejsca tylko z przodu, pasażerowie na tylnej kanapie mogą odczuwać lekki dyskomfort, szczególnie Ci wyżsi. Użyte materiały nie są najlepszej jakości, ale na uwagę zasługuje ciekłokrystaliczny prędkościomierz, oraz kolorowe przełączniki na desce rozdzielczej. Na początku produkcji, wyposażenie podstawowe było dosyć ubogie i nie obejmowało nawet wspomagania kierownicy.

Pierwszy lifting został przeprowadzony w 1994 roku, a drugi – 4 lata później. Pod maską montowano jedynie silniki benzynowe. Miał on pojemność 1,2 litra i moc 55, a od '96 roku – 60 KM. W wersji 16-zaworowej, motor rozwijał 75 KM. Moc była przekazywana na przednie koła przez automat lub przekładnię ręczną, obie o 5 przełożeniach.

W 2007 roku pojawiła się II generacja małego Twingo. 3-drzwiowe nadwozie, w przeciwieństwie do poprzednika, była dwubryłowe, a design był zupełnie inny. Zaokrąglone kształty pojawiły się tylko z przodu pojazdu, im bliżej tyłu, tym więcej przetłoczeń i ostrzejszych linii można było dojrzeć – dzięki temu Twingo zyskało na atrakcyjności i dynamice, lecz traciło swój „niewinny” styl. Miłym akcentem było przejęcie nietypowych klamek z poprzednika. Wymiarowo, choć nie widać tego na pierwszy rzut oka, auto było aż o 17 cm dłuższe niż wcześniej. Dzięki temu komfort podróżowanie na tylnej kanapie wzrósł, choć pamiętajmy że Twingo jest samochodem segmentu A, więc dłuższe podróże mogły być męczące. Miejsc przewidziano dla 4 pasażerów.

Wewnątrz zachowano wyświetlacz umieszczony na środku deski rozdzielczej, zastępujący analogowe zegary. W 2012 roku przeprowadzono gruntowny lifting auta. Pas przedni przybrał kształt tego, znanego z Nissana Juke'a, natomiast z tyłu zmianie uległy głównie lampy.

Początkowo pod maską znajdować się mógł 1,2-litrowy benzyniak o mocy 58 (od 2009 roku – 60), 75 lub 100 KM bądź 1,5-litrowy diesel dCi generujący 65 KM. Po modernizacji zrezygnowano z najsłabszego silnika o zapłonie iskrowym, a diesel generował 75 lub 85 KM. Topowa odmiana RS miała pod maską 1,6-litrową jednostkę benzynową o mocy 133 KM, co wystarczyło na rozpędzenie ważącego niewiele ponad 1 tonę hatchbacka do 100 km/h w ok. 8,7 sekundy. Auto otrzymało także liczne dokładki i spojlery, duże (jak na Twingo) 16-calowe koła, obniżone i utwardzone zawieszenie, a także bardziej sportowe wnętrze. Moc na przednie koła była przenoszona, w zależności od wersji, za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej Quickshift.

Pojawienie się w 2014 roku III generacji miejskiego Renault, było szokujące pod względem zmian, jakie zaszły w porównaniu z poprzednikami. Po raz pierwszy auto dostępne jest w 5-drzwiowym nadwoziu, a na dodatek, nie przewidziano odmiany 3-drzwiowej. Zaskoczeniem było także umieszczenie jednostki napędowej... z tyłu; mało tego, moment obrotowy również trafiał na tylne koła! Konstrukcyjnie auto bazuje na Smarcie ForTwo, a ForFour jest jego bliźniaczym modelem.

Przód auta upodobnił się bardzo do Clio 4. generacji, natomiast tylną klapę wykonano ze szkła. Klamki tylnych drzwi ukryto w słupku C. Wszystkie wymiary są zbliżone do wymiarów II odsłony. Poza jednym – wysokością. Twingo III generacji jest o 8 cm wyższe od 2. odsłony i aż o 13 cm wyższe od pierwszego Twingo! Dzięki temu miejsca na głowę, zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająco. Zarówno nadwozie, jak i wnętrze ma szerokie możliwości personalizacyjne.

Pod podłogą bagażnika znajdować się może wolnossący benzyniak SCe lub turbodoładowany TCe (oba mają 3 cylindry) pojemności kolejno 1 oraz 0,9 litra i mocy 70 lub 90 KM. Na niektórych rynkach dostępna jest także 110-konna wersja doładowanego silnika.

Rywalami Renault Twingo są Ford Ka, Fiat Panda oraz Hyundai i10.

Renault Twingo - generacje

Renault Twingo I (1992&nbsp-&nbsp2007)

Renault Twingo I (1992 - 2007)

Renault Twingo II (2007&nbsp-&nbsp)

Renault Twingo II (2007 - )

Ikona samochodu

Renault Twingo III (2014 - )

Renault Twingo - powiązane artykuły

Klasyczne Renault łatwo przerobisz na elektryka. Firma wprowadzi specjalne zestawy

Klasyczne Renault łatwo przerobisz na elektryka. Firma wprowadzi specjalne zestawy

Nie tylko nowe Renault mogą być elektryczne. Firma zaoferuje zestawy, dzięki którym zelektryfikować będzie można także kultowe modele Renault 4 i 5, a nawet Twingo pierwszej generacji.

Shakira śpiewa o "zamianie Ferrari na Twingo". Gerard Pique zaskoczył odpowiedzią

Shakira śpiewa o "zamianie Ferrari na Twingo". Gerard Pique zaskoczył odpowiedzią

O rozstaniu byłego piłkarza FC Barcelony i reprezentanta Hiszpanii z kolumbijską piosenkarką nadal jest bardzo głośno, pomimo że doszło do niego w połowie 2022 r. Oliwy do ognia dolewają sami zainteresowani, którzy walczą ze sobą w sieci. Na kolejną odpowiedź ze strony Pique na utwór Shakiry nie trzeba było długo czekać.

Uśmiechnięty Nissan, smutny Żuk, groźny Viper. Te auta cię rozweselą i przestraszą

Uśmiechnięty Nissan, smutny Żuk, groźny Viper. Te auta cię rozweselą i przestraszą

Czy samochód może się uśmiechać? Albo wyglądać na mocno zdziwionego, zasmuconego lub groźnego? Oto 19 modeli, które stroją do nas miny – od BMW przez Hondę, Mercedesa, Nissana, Porsche i Toyotę po… naszego Żuka.

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

To największy motoryzacyjny paradoks naszych czasów: choć minisamochody pokroju Fiata 500 należą do najoszczędniejszych aut, to i tak emitują więcej CO2, niż zakłada unijna średnia. Nic dziwnego, że jeden producent po drugim rezygnuje z tego segmentu.

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Ceny paliw w ostatnim czasie osiągają rekordowe wartości. Magiczną barierę 6 zł za litr bezołowiowej można uznać za historyczną, bo cenniki na stacjach regularnie podają już ceny powyżej tej kwoty. W takiej sytuacji bardziej niż kiedykolwiek warto poszukać oszczędnego środka transportu. Oto co proponujemy.

Auto już za 5000 zł - który model będzie najlepszym wyborem?

Auto już za 5000 zł - który model będzie najlepszym wyborem?

Jakie auto wybrać dla dziecka, które właśnie zrobiło prawo jazdy i potrzebuje samochodu do niedalekich wyjazdów? Wielu rodziców co roku staje przed takim dylematem. Cena od 5 do 10 tys. zł to dobry pomysł.

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Mamy obecnie sytuację bez precedensu: wyraźnie wzrosły ceny aut używanych, słychać też głosy o ograniczonej ofercie samochodów – nie tylko w salonach, lecz także z drugiej ręki! Jak duże są to wzrosty? Czy dotyczą wszystkich modeli? Czy rzeczywiście brakuje aut w komisach? Czy trzeba spieszyć się z zakupem na rynku wtórnym? Takich pytań dotychczas sobie nie zadawaliśmy. Odpowiedź na nie nie jest taka trudna. Wspólnie z ekspertami Info-Ekspert oraz OtoMoto.pl przeanalizowaliśmy sytuację.

Zobacz testy zderzeniowe starych aut - wśród nich polskie modele

Zobacz testy zderzeniowe starych aut - wśród nich polskie modele

Polskie samochody z czasów PRL-u są obecnie cenionymi klasykami. Pomimo ich ułomności wielu fanów nadal lubi nimi jeździć. Jednak zastanawialiście się kiedyś na ile bezpieczne jest podróżowanie Maluchem czy Polonezem? Podobnie, jak zachodnie konstrukcje, także i te modele były poddane testom zderzeniowym, które obnażyły ich niedoskonałości.

Skąd pochodzą nazwy samochodów?

Skąd pochodzą nazwy samochodów?

Często zdarza się, że nazwy modeli samochodów mają określone znaczenie, pochodzą np. od wiatru, zwierzęcia, wyspy lub miejscowości. Ale producentom aut zdarzały się też wpadki z nazewnictwem modeli. Jakie? Tego dowiecie się rozwiązując nasz quiz z nazwami modeli.

Ferrari 488 Pista kontra Renault Twingo. To może być kosztowna kolizja [Wideo]

Ferrari 488 Pista kontra Renault Twingo. To może być kosztowna kolizja [Wideo]

Ferrari 488 Pista podczas Ferrari Tribute 1000 Miglia padł ofiarą wyjeżdżającego z parkingu Renault Twingo. Na szczęście nic nikomu się nie stało, ale dla miłośników motoryzacji, i tak to niezbyt wesoły widok.

Lidl lepszy od dealera samochodów? W Niemczech nowe auto kupisz w dyskoncie

Lidl lepszy od dealera samochodów? W Niemczech nowe auto kupisz w dyskoncie

Pieczywo, owoce, warzywa, proszek do prania, wiertarka i nowa Kia Stonic - wszystko to znajdziemy w popularnym niemieckim dyskoncie. Lidl powraca z ofertą cyfrowego leasingu na nowe samochody w Niemczech. Nietrudno zgadnąć, jaka była reakcja dealerów koreańskiej marki.

Tanie miejskie auto - TOP5

Tanie miejskie auto - TOP5

Auta typowo miejskie (segment A) są stosunkowo tanie, więc za 12-15 tys. zł da się kupić kilkuletnie egzemplarze obiecujące tanią jazdę. Które modele zasługują na szczególną uwagę?

Renault Twingo Z.E. – nowy elektryk ze Słowenii

Renault Twingo Z.E. – nowy elektryk ze Słowenii

Trzy generacje i prawie 4 miliony sprzedanych egzemplarzy - oto dotychczasowy dorobek Renault Twingo. Czy najnowszej wersji uda się znacząco poprawić wyniki? Właśnie zaprezentowano wariant z całkowicie elektrycznym napędem

Małe auto z mocnym silnikiem - TOP 5

Małe auto z mocnym silnikiem - TOP 5

Kwota 15-20 tys. zł to nieco za mało na kompaktowego hot hatcha, wystarczy jednak na ostrzej doprawiony model segmentu A lub B. Prezentujemy pięć ciekawych propozycji

Renault Twingo nie będzie już oferowane w Polsce

Renault Twingo nie będzie już oferowane w Polsce

Renault Twingo właśnie przeszło likwidację zmarszczek, otrzymało nowe silniki, bogatsze wyposażenie i szersze możliwości indywidualizacji, ale nie będzie już oficjalnie oferowany w Polsce.

Nowe Renault Clio od środka

Nowe Renault Clio od środka

Renault ujawnił wygląd wnętrza piątej generacji Clio, która ma zadebiutować podczas zbliżających się targów w Genewie.

Renault Twingo TCe 90 - to była czysta przyjemność

Renault Twingo TCe 90 - to była czysta przyjemność

Silnik z tyłu, radość z przodu: renault Twingo wiele rzeczy robi inaczej niż konkurenci z segmentu A. Jedną z rzeczy, których nie lubi, jest jazda autostradą. Trwałość jednak okazała się zadowalająca!

Prawie nowe auto za 20 tys. zł - ranking używanych aut miejskich

Prawie nowe auto za 20 tys. zł - ranking używanych aut miejskich

Mają raptem kilka lat, w większości są jeszcze w produkcji, a ich budowa jest dość prosta. Prezentujemy atrakcyjne auta segmentu A za ok. 20 tys. zł, które kuszą na wiele sposobów.

Renault Twingo – godny następca Malucha?

Renault Twingo – godny następca Malucha?

Sprawdzamy, jak w codziennej eksploatacji spisuje się niewielkie, zwrotne auto miejskie z mocnym silnikiem z tyłu i czterema pełnoprawnymi miejscami.

Najtańsze nowe samochody - już od 29 900 zł. Które warto kupić?

Najtańsze nowe samochody - już od 29 900 zł. Które warto kupić?

Oto 14 najtańszych nowych samochodów, za które nie zapłacicie wielkich pieniędzy. Są między nimi zarówno małe modele, jak i SUV-y, auta znane od lat i nowości dopiero wchodzące na nasz rynek. Nowy samochód to dla każdego znaczący wydatek. Dlatego wybierając odpowiedni model musimy dobrze przemyśleć, a cenę zakupu skalkulować tak, żeby nie zrujnowała naszego domowego budżetu
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech