Możliwość elektryfikacji klasyków wpisuje się w trend elektrycznych restomodów. Daje także możliwość dostosowania klasycznych aut do obecnych warunków jazdy po mieście, np. w specjalnych strefach niskiej emisji. Niestety oferta Renault będzie dostępna tylko na francuskim rynku.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Po elektryfikacji swojego samochodu kierowca otrzyma świadectwo homologacji i rejestrację, w których w pozycji rodzaj napędu będzie wpisane "Elektryczny" (EL) zamiast benzynowy (ES), więc będzie można spokojnie jeździć po drogach publicznych. Zestawy oferowane przez Renault przechodzą testy homologacyjne we francuskim urzędzie, odpowiedzialnym za homologacje UTAC. Ich poziom bezpieczeństwa odpowiadać ma obecnym standardom rynkowym.

- Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do pomysłu wprowadzenia zestawów do elektryfikacji naszych samochodów. Pozwolą pasjonatom przywiązanym do swoich samochodów, jak również młodemu pokoleniu na jazdę kultowymi modelami Renault 4, Renault 5 i Twingo po francuskich drogach. To nie tylko realizacja zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, ale również rozwiązanie, które pozwala łączyć przyjemność z jazdy z oszczędnością i niezawodnością. I to bez zniekształcania stylu i oryginalnej linii wiecznie modnych kultowych modeli, które cieszą się dużą popularnością – mówi o tej idei Hugues Portron, dyrektor The Originals Renault — la collection.

Przeróbka za pomocą zestawów, oferowanych przez Renault we współpracy z firmą R-FIT zajmującą się na co dzień elektryfikacją samochodów zabytkowych i kolekcjonerskich, polega na wymontowaniu silnika spalinowego oraz zbiornika paliwa i zastąpieniu ich silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym.

Jako pierwszy na rynek trafi zestaw przygotowany dla Renault 4, które wspólnie z Renault 5 oraz Twingo pierwszej generacji pokazywane będą na salonie Retromobile. Zestaw będzie można zamawiać na stoisku oraz od 1 lutego przez internet, na stronie rfitvintage.com. Kosztować on będzie 11 900 euro, łącznie z montażem.

Dane zestawu do elektryfikacji Renault 4:

  • zachowany oryginalny mechaniczny układ przeniesienia napędu;
  • silnik bezszczotkowy synchroniczny;
  • akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LiFePo);
  • rozkład masy taki sam jak w samochodzie z silnikiem spalinowym;
  • zasięg około 80 km;
  • pełne ładowanie akumulatora w 3 godziny 30 minut;
  • licznik elektroniczny ładowania;
  • ładowanie z gniazda domowego 16A – 220 V;
  • zestaw akumulatora 10,7 kWh (105 V);
  • moc silnika 14,5 kWp/48 kWp;
  • dwuletnia gwarancja.

Zestaw do elektryfikacji Renault 5 wejdzie do sprzedaży we wrześniu 2023 r. W jeszcze późniejszym terminie kupić będzie można także podobną przeróbkę przeznaczoną dla Twingo pierwszej generacji.