Auto Świat Wiadomości Aktualności Lidl lepszy od dealera samochodów? W Niemczech nowe auto kupisz w dyskoncie

Lidl lepszy od dealera samochodów? W Niemczech nowe auto kupisz w dyskoncie

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Pieczywo, owoce, warzywa, proszek do prania, wiertarka i nowa Kia Stonic - wszystko to znajdziemy w popularnym niemieckim dyskoncie. Lidl powraca z ofertą cyfrowego leasingu na nowe samochody w Niemczech. Nietrudno zgadnąć, jaka była reakcja dealerów koreańskiej marki.

Lidl Auto - samochód w leasingu prosto z dyskontuLidl / Materiały prasowe firmy Lidl
  • Lidl już raz oferował nowe samochody - w 2019 r. pojawiła się oferta na Fiaty 500, wtedy cała pula 1000 sztuk rozeszła się w ciągu tygodnia
  • Teraz niemiecki dyskont wspólnie z Sixt i platformą Vehiculum oferuje nowe skonfigurowane i wyprodukowane już egzemplarze Kii Stonic
  • W sieci oferowano także leasing na modele Renault: Clio i Twingo - wszystkie zostały wyprzedane
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Wbrew pozorom nowy samochód z Lidla to żadna nowość. Niemiecka sieć sklepów już raz próbowała sił na motoryzacyjnym rynku. Próba zakończyła się w 2019 r. ogromnym sukcesem. W ciągu jednego tygodnia wyprzedano w Niemczech całą pulę tysiąca egzemplarzy Fiata 500. Trudno zatem się dziwić, że handlowcy u naszych zachodnich sąsiadów skusili się na kolejne podejście.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kia Stonic z Lidla

Tym razem w sieci Lidl można skorzystać z oferty leasingu online Kii Stonic (w jednym kolorze nadwozia – czarnym). W ramach limitowanej oferty już za 135 euro miesięcznie (nieco ponad 618 zł przez 4 lata z limitem przebiegu do 10 tys. km rocznie) łatwo o nowe auto w przystępnej konfiguracji Vision. Lidl oferuje model z silnikiem 1.0 T-GDi, 5-stopniową manualną skrzynią biegów, 17-calowymi aluminiowymi felgami, automatyczną klimatyzacją, czujnikami parkowania czy radiem przygotowanym do współpracy ze smartfonami z Android Auto i Apple CarPlay. Wersja dla Lidla wyróżnia się 7-calowym ekranem, a u dealerów marki występują wersje z nieco większą matrycą.

Egzemplarze oferowane przez Lidl zostały już wyprodukowane, co oznacza, że próżno liczyć na indywidualną konfigurację (w regulaminie znalazła się jednak adnotacja o możliwości zamówienia dowolnie skonfigurowanego pojazdu, ale wówczas czas oczekiwania może przekroczyć nawet sześć miesięcy). Na osłodę pozostaje obiecywany przez Lidl czas dostawy (za logistykę odpowiada sieć Sixt Leasing, a za sprzedaż ofert firma Vehiculum). Samochód można odebrać w ciągu 6-8 tygodni od zawarcia umowy. Na tym oczywiście nie koniec.

Auto z Lidla - odbiór w Sixt albo dostawa do domu

Podstawowa miesięczna rata za samochód może być wyższa. Można ją zwiększyć o 20,8 euro (ok. 95 zł), by zyskać pakiet serwisowy (przeglądy i wszystkie naprawy związane z typowym zużyciem eksploatacyjnym). W opcji ponadto dostawa (w przeciwnym wypadku auta odbiera się w jednym z trzech punktów Sixt na terenie Niemiec) pod wskazany adres w Niemczech (taka przyjemność kosztuje dodatkowe 8,05 euro miesięcznie) oraz ubezpieczenie (od 77,02 euro co miesiąc).

Przeczytaj też:

Okazuje się, że nowa akcja nie wszystkim przypadła do gustu. Zaniepokojenia nie kryło przede wszystkim stowarzyszenie niemieckich dealerów. Pojawiły się zarzuty o sprzeczność umowy Kia - Lidl z regulacjami dealerskimi oraz brak stosownych informacji (importerowi zarzucano, że dealerzy dowiedzieli się o całej akcji z mediów).

Podobna akcja Lidla, w ramach której sprawnie wyprzedano Renault Twingo (leasing od 99 euro) oraz Renault Clio (leasing od 100 euro), nie wzbudziła takich kontrowersji. Otwartą kwestią pozostaje, czy w dyskoncie pojawią się samochody kolejnych marek. Lidl nie kryje bowiem ambicji na dalszy rozwój projektu Lidl-Autos.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków