Pomysł na BMW 2 Active Tourer narodził się w głowach projektantów już w 2009 roku, by trzy lata później na targach motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano pierwszy koncept. Wreszcie nadszedł czas, by zasiąść za kierownicą tego auta podczas międzynarodowej prezentacji odbywającej się w austriackim Sölden.

Van w ofercie BMW to swego rodzaju kompromis, gdyż sylwetka pojazdu odbiega nieco od kształtów, do których przyzwyczaiła nas marka. W zamian zaoferowali więcej przestrzeni upakowanych w mierzącym 4,3 m długości, 1,8 m szerokości oraz 1,5 m wysokości pojeździe, przy rozstawie osi 2,67 m. Być może właśnie taka odmiana jest szansą na skuszenie do aut BMW nowego grona klientów. W tym przypadku marka stawia na rodziny.

BMW 2 Active Tourer

Patrząc na 2 Active Tourer od frontu, widzimy typową BMK-kę z charakterystycznym grillem i zadziornymi światłami. Model zwróci uwagę także gdy "siedzimy mu na ogonie", dzięki ciekawym tylnym światłom. Samochód jest atrakcyjny, ale nie ma w nim nic, co powaliłoby na kolana. Nowość BMW idealnie wtopi się w grono podobnych aut jeżdżących po naszych ulicach.

Gdy zasiądziemy w elektrycznie regulowanym, podgrzewanym fotelu otoczy nas elegancko wykończone wnętrze. Pozycja za kierownicą jest tutaj dosyć wysoka, ale mimo to wygodna. Do dyspozycji mamy 6,5-calowy ekran z nawigacją, a także mały wyświetlacz tuż na wprost, który pokazuje, jak szybko jedziemy oraz aktualne ograniczenie prędkości – aby kierowcy lubiący poszaleć na drodze mogli się pilnować.

BMW 2 Active Tourer

Pasażerowie również nie powinni narzekać na brak komfortu w podróży, tylne fotele można w zależności od naszych potrzeb przesunąć do przodu lub do tyłu. Są one dzielone, więc każda z osób może regulować pozycję według własnego uznania. Z tyłu zamontowano również podłokietnik, kryjący dwa uchwyty na kubek oraz schowek.

Opcjonalnie dostępny jest również panoramiczny dach, który dodatkowo sprawia, że wnętrze jest jaśniejsze, a krople deszczu (gdyż podróżowaliśmy głównie przy takiej pogodzie) na szkle prezentują się bardzo przyjemnie.

BMW 2 Active Tourer

Na walizki lub inne transportowane przedmioty przeznaczono w tym BMW 468 litrów przestrzeni, a jeśli planujemy przewieźć nieco więcej, za pomocą przycisków w bagażniku po kolei składamy każdy z trzech elementów dzielonych w stosunku 40:20:40, uzyskując całkowicie płaską podłogę. Wydawałoby się, że guzik posłuży również do postawienia ich powrotem do pozycji służącej do siedzenia, jednak w tym celu musieliśmy wykonać krótki spacer do tylnych drzwi i stamtąd dokonać tej operacji.

BMW przygotowało również dodatkową wygodę przeznaczoną w szczególności dla robiących duże weekendowe zakupy. Mając pełne ręce siatek, możemy otworzyć bagażnik nogą. Zamykanie obywa się poprzez naciśnięcie przycisku. Wysokie osoby przy chowaniu czegoś do bagażnika, muszą uważać, by nie uderzyć się w głowę, gdyż po otwarciu klapa pozostaje dosyć nisko.

BMW 2 Active Tourer

Część wakacyjnego ekwipunku możemy zmieścić również w schowku znajdującym się pod podłogą. W sumie do załadowania mamy 1510 litrów.

Jazda BMW 2 Active Tourer pozwala zapomnieć o tym, że siedzimy w minivanie, prowadzenie potrafi zrekompensować mało efektowny wygląd samochodu. Model doskonale trzyma się drogi i jest wprost stworzony do zakrętów, których w górzystych warunkach pokonywaliśmy dosyć sporo.

Pod maską 225i Active Tourer kryje się 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów, generująca 231 KM. Silnik współpracuje z automatem Steptronic o ośmiu przełożeniach, który przekazuje napęd na przednie koła, co jest nowością w ofercie marki. Trudno się powstrzymać od porządnego nadepnięcia na pedał gazu zwłaszcza w trybie Sport, a przyspieszenie potrafi wcisnąć w fotel. Dostępna jest też opcja Comfort oraz Eco – dla lubiących oszczędzanie. Zmiana trybów jazdy odbywa się bardzo szybko za pomocą przełącznika. Podróżując naprzemiennie w różnych trybach oraz różnorodnych warunkach, samochód spalił 7,8 litra/100 km.

BMW 2 Active Tourer

BMW 2 Active Tourer dysponuje wysokoprężną jednostką o mocy 150 KM oraz 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która jest połączona z 6-biegową manualną przekładnią. Po jeździe tą wersją, komputer pokazał spalanie na poziomie 5,9 l/100 km.

Dla ułatwienia prowadzenia w samochodzie znajdziemy takie systemy, jak asystent parkowania, tempomat oraz asystent pasa ruchu, który ostrzega nas, gdy przypadkowo zjedziemy z pasa ruchu.

2 Active Tourer z pewnością nie jest autem, na które spojrzymy w pierwszej kolejności wśród szeregu aut, ale gdy odpalimy silnik, czeka nas miłe zaskoczenie - mimo napędu na przód jest to BMW czystej krwi. Samochód trafi do sprzedaży w październiku tego roku, by zagrozić pozycji Mercedesa Klasy B. Cena samochodu na polskim rynku będzie rozpoczynała się od 108 900 zł.