Wyposażony został w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 240 KM! Jednostka ta jest źródłem fantastycznych osiągów i gwarancją dobrego samopoczucia użytkownika. Do tego wydaje bardzo rasowe, basowe brzmienie, które słychać zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Odpowiedzialny za to jest opracowany specjalnie dla tego modelu układ wydechowy Seat Sound. Do 100 km/h Cupra przyspieszać będzie w 6,4 s, a maksymalna prędkość auta ma dochodzić do 247 km/h. Imponująco prezentują się też dane dotyczące elastyczności: rozpędzenie z 80 do 120 km/h na 5. biegu zajmuje 6,4 s lub 8,2 s na 6. biegu. Co ważne, sportowe osiągi nie będą okupione wysokim zużyciem paliwa. W cyklu pozamiejskim Cupra (dane producenta) zużywa 7 l/100 km,a w mieście 12,3 l. Jak po szynachDo ognistego temperamentu Leona dopasowano układ jezdny. Sztywne zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielodrążkowym z tyłu pozwoli na bezpieczne i pewne prowadzenie podczas jazdy z większą prędkością. Zmieniona w porównaniu ze "zwykłym" Leonem charakterystyka wspomagania układu kierowniczego na bardziej bezpośrednie da lepsze wyczucie auta. Potężne zaciski, przednie wentylowane tarcze o wymiarach 345x30 mm oraz tylne 286x12 mm mają zapewnić skuteczne zatrzymywanie samochodu. Bardziej wymagający będą mogli zamówić wzmocnione hamulce Brembo.Leon wyczynowiecWystarczy rzut oka na Cuprę, by uświadomić sobie, z jakiego typu samochodem mamy do czynienia. Widać silną inspirację wyścigowym modelem odnoszącym sukcesy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Nadwozie auta emanuje wprost mocą i jest bardzo agresywne. Wiele detali wykończeniowych zostało zaprojektowanych specjalnie dla tej wersji Leona. Są to m.in. przedni zderzak z potężnymi wlotami powietrza, owalna końcówka rury wydechowej z polerowanej stali, charakterystyczny, czarny pas poniżej tylnego zderzaka, aluminiowe felgi o rozmiarze 7,5 Jx18 i lusterka boczne w kolorze czarnym (ebano).Wyczynowy nastrój znajdziemy także we wnętrzu auta, które utrzymane jest w czarnej kolorystyce. Kierownicę obszyto perforowaną skórą, zegary otrzymały białe tarcze, a pedały aluminiowe nakładki. Czerwone napisy "Cupra" umieszczono na kierownicy i siedzeniach. Kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają zapewnić nie tylko doskonałe trzymanie boczne, lecz także komfort podróży. Nie zapomniano o bezpieczeństwie pasażerów. Standardowe wyposażenie obejmie m.in. 6 airbagów, ABS oraz układ ESP.Cupra produkowana jest w zakładach w Martorell, tych samych, gdzie powstaje wyczynowy Leon WTCC.
Seat Leon Cupra - Sylwetka zwycięzcy
Najmocniejszy seryjnie produkowany Seat w historii firmy już w te wakacje trafi do salonów sprzedaży w całej Europie. Leon Cupra to wyjątkowe auto dla wyjątkowych klientów.