Ludzie mają różne podejście do samochodów. Jedni traktują je jak świętość, inni oczekują jedynie użyteczności. Seat Tarraco jest autem zaprojektowanym dla tej drugiej grupy. Mimo że Seat jest marką południową, która ma aspiracje, by jej samochody wyglądały ciekawiej od modeli Volkswagena w tym wypadku na próżno szukać emocji. Tarraco to największy SUV Seata, który dzieli rozwiązania techniczne z Volkswagenem Tiguanem Allspace i Skodą Kodiak i wyraźnie czuć w nim więzy rodowe.
Wszystkie trzy modele bazują na tej samej płycie podłogowej MQB. Największymi zaletami Tarraco są wszechstronność oraz przestronne, 7-osobowe wnętrze. Może on pochwalić się potężnym jak na SUV-a rozstawem osi (279 cm). Dzięki niemu nawet dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie nie brakuje miejsca ani nad głowami, ani na nogi. Tym bardziej że kanapa jest przesuwana. Mamy też do dyspozycji trzeci rząd foteli, który wymaga dopłaty 3,5 tys. zł. Wygodnie mogą tam usiąść jedynie dzieci, ale to jest typowe dla SUV-ów, nawet tej wielkości. Nie wiedzieć czemu, w trzecim rzędzie nie ma jednak mocowań Isofix.
Miejsca nie brakuje, jak można się spodziewać, również na przednich fotelach. Pozycja za kierownicą jest ergonomiczna i pozwala dopasować ustawienia do skrajnych potrzeb. Wrażenie robi również bagażnik o pojemności 700 litrów (a w konfiguracji 5-osobowej – 760 l). Ma regularne kształty, haczyki na siatki z zakupami, a pod podłogą jest specjalne miejsce na roletę. Ergonomia podobnie jak we wnętrzu jest staranie dopracowana, więc używanie tego auta jest bezproblemowe. Jedynie karoseria mogłaby być nieco sztywniejsza, bo przy dużym obciążeniu na nierównościach można wyczuć drgania.
Seat Tarraco 2.0 TSI – wirtualne doznania
We wnętrzu Seata dominuje praktyczność i na próżno szukać tu zdecydowanego charakteru. Jeśli potrzebujesz emocjonującego Seata, powinieneś rozejrzeć się za modelami występującymi po nową marką - Cupra. Wtedy będziesz mógł się cieszyć czteremi rurami wydechowymi z logo Akrapovica oraz karbonowymi dodatkami. We wnętrzu Seata trudno dopatrzeć się stylizacyjnych ekstrawagancji. Mamy za to przejrzysty wirtualny kokpit o przekątnej 10 cali, którego grafikę można konfigurować w zależności od potrzeb orazi ekran multimediów (8 cali) z logicznym menu. Więc nie musisz czytać zagmatwanej instrukcji obsługi, by odnaleźć się w licznych funkcjach multimediów. Poza systemami Apple CarPlay i Android Auto, Seat korzysta również z asystenta Amazon Alexa.
Seat Tarraco 2.0 TSI – optymalny napęd
Mimo że trudno doszukać się szaleństwa w naszym Tarraco nie znaczy to, że SUV Seata jest wolny. Ma pod maską typowy, czterocylindrowy, dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 190 KM, współpracujący ze skrzynią DSG. Tarraco do setki rozpędza się w czasie 8 sekund i może popędzić 211 km/h. Podobnie jak w przypadku wnętrza również od układu napędowego nie można mieć zastrzeżeń. Jest wystarczajaco dynamiczny, pracuje kulturalnie i dzięki skrzyni DSG potrafi dostosować się do sytuacji. Choć w mieście zdarza się, że DSG potrafi szarpnąć. Nawet kiedy podróżujemy z pełnym obciążeniem, silnik nie dostaje zadyszki. Trzeba się jednak liczyć z tym, że średnie spalanie często wykracza poza poziom 10 litrów na setkę. Więc jeśli chcesz zaoszczędzić lepiej wybrać wersję z dieslem, która jest rozsądniejszym wyborem w tym wypadku .
Seat Tarraco 2.0 TSI – optymalny napęd
Rok 2018 był najlepszym w historii Seata, tak w skali całego świata jak i Polski, gdzie hiszpańska marka odnotowało 22-procentowy wzrost. To efekt wprowadzenia nowych SUV-ów. Tarraco to solidnie zaprojektowane i praktyczne auto, ale w charakterze bardziej niemieckie niż hiszpańskie. Próg wejścia w przypadku Seata jest dość wysoki. Skoda Kodiaq z analogicznym napędem kosztuje 132 tys. zł, a VW Tiguan 161 tys. zł, a za Seata Tarraco 2.0 TSI (190 KM) SDG musimy zapłacić 160 tys. zł. Samochody różnią się poziomami wyposażenia więc o wyborze powinien zadecydować gust i wymagania dotyczące komfortu oraz bezpieczeństwa.
Seat Tarraco 2.0 TSI – dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1984 cm3, R4, turbo benz. |
Moc | 190 KM przy 4200 obr./min |
Moment obrotowy | 320 Nm przy 1500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowa automatyczna, napęd 4x4 |
Prędkość maksymalna | 211 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,0 s |
Średnie zużycie paliwa | 7,3 l/100 km (NEDC) |
Masa własna | 1698 kg |
Cena | Od 160 000 zł |