Różnicy 3 KM w zasadzie podczas jazdy się nie zauważa.Forester to pierwszy model Subaru, w którym diesel współpracuje z nową, 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Przekładnia automatyczna w przypadku tego motoru nie jest dostępna. Dowiedzieliśmy się jednak od szefów Subaru, że trwają prace nad konstrukcją „automatu” oraz mocniejszą odmianą silnika wysokoprężnego. Niestety, nie uzyskaliśmy żadnych informacji, kiedy obydwie nowości będą montowane w samochodach.Najtańszy Forester z dieslem kosztuje około 102 tys. zł. Cena porównywalnej wersji benzynowej wynosi 92 tys. zł. Wszystkie warianty wysokoprężne mają obszyte skórą koło kierownicy oraz dźwignię zmiany biegów. W odmianie benzynowej ten „luksus” jest dostępny tylko w najdroższej specyfikacji. Gdybym miał wybierać między dieslem a 2-litrowym benzyniakiem, zdecydowałbym się na pierwszą opcję. Po pierwsze: auto spala średnio o 2 litry mniej paliwa na 100 km, a po drugie: ma wyraźnie lepsze osiągi, choć do jazdy w terenie byłby jednak lepszy benzyniak, który w wersji z manualną przekładnią wyposażony jest w reduktor.