Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Subaru Forester - Oszczędny jak nigdy dotąd

Subaru Forester - Oszczędny jak nigdy dotąd

Autor Krzysztof Koniuszewski
Krzysztof Koniuszewski

Już w październiku Su-baru wprowadzi na polski rynek Forestera z silnikiem wysokoprężnym. Podobnie jak w gamie Legacy, jest to jednostka typu bokser, jednak o nieco mniejszej mocy, bo wynoszącej nie 150, a 147 KM.

Subaru Forester - Oszczędny jak nigdy dotąd
Auto Świat
Subaru Forester - Oszczędny jak nigdy dotąd

Różnicy 3 KM w zasadzie podczas jazdy się nie zauważa.Forester to pierwszy model Subaru, w którym diesel współpracuje z nową, 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Przekładnia automatyczna w przypadku tego motoru nie jest dostępna. Dowiedzieliśmy się jednak od szefów Subaru, że trwają prace nad konstrukcją „automatu” oraz mocniejszą odmianą silnika wysokoprężnego. Niestety, nie uzyskaliśmy żadnych informacji, kiedy obydwie nowości będą montowane w samochodach.Najtańszy Forester z dieslem kosztuje około 102 tys. zł. Cena porównywalnej wersji benzynowej wynosi 92 tys. zł. Wszystkie warianty wysokoprężne mają obszyte skórą koło kierownicy oraz dźwignię zmiany biegów. W odmianie benzynowej ten „luksus” jest dostępny tylko w najdroższej specyfikacji. Gdybym miał wybierać między dieslem a 2-litrowym benzyniakiem, zdecydowałbym się na pierwszą opcję. Po pierwsze: auto spala średnio o 2 litry mniej paliwa na 100 km, a po drugie: ma wyraźnie lepsze osiągi, choć do jazdy w terenie byłby jednak lepszy benzyniak, który w wersji z manualną przekładnią wyposażony jest w reduktor.

Autor Krzysztof Koniuszewski
Krzysztof Koniuszewski
Powiązane tematy: