Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Subaru Levorg - czyli, wiele radości z jazdy

Subaru Levorg - czyli, wiele radości z jazdy

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Wlot na masce zapewnia mu bojowy charakter, a nowy silnik 1.6 turbo – dobre, choć nie sportowe osiągi. W zakrętach trzyma się jak przyklejony, na autostradzie jedzie cicho i komfortowo. Levorg jest już w salonach!

Subaru Levorg - czyli, wiele radości z jazdySubaru

Otwierasz drzwi do garażu, patrzysz na ten zadziorny przód i wlot powietrza na masce pochodzący z WRX STi i zaczynasz wyobrażać sobie, jak z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu pokonujesz tym autem kolejny zakręt. Po chwili czujesz szturchnięcie, otwierasz oczy i widzisz, że dzieci i żona patrzą na ciebie pytająco: jedziemy w końcu czy będziemy tak stać?

Przyznacie, że taka sytuacja nie zdarza się zbyt często właścicielom kombi. Te praktyczne pojazdy mają przede wszystkim spełniać zachcianki rodziny, potrzeby kierowcy są na dalszym planie. Subaru, wypuszczając na rynek Levorga, udowodniło jednak, że można udobruchać i jednych, i drugich!

Dynamiczny wygląd nie przeszkodził w zbudowaniu funkcjonalnego kombi klasy średniej premium. Nawet gdy za jego sterami zasiądzie kierowca o wzroście 180 cm, za nim na tylnej kanapie bez trudu zmieści się tak samo wysoki pasażer. Z pomieszczeniem bagażu rodziny też nie powinno być większych problemów, chociaż wielki kufer Levorga (522 l) wcale nie jest ustawny.

Owszem, jest szeroki i głęboki, ale za to niski. Poza tym od wspomnianej wartości trzeba odjąć 40 l, które znajdziecie w schowkach pod podłogą. Podróżni docenią: regulowany kąt oparć tylnej kanapy, możliwość ich złożenia przyciskiem umieszczonym w bagażniku oraz to, że po jego powiększeniu powstaje płaska powierzchnia podłogi.

Rodzina i bagaże już w aucie? Czas ruszać w trasę. Nowy 1,6-litrowy doładowany bokser z wtryskiem bezpośrednim pozwala na szybki start. Jego moc nie jest wygórowana (170 KM), poza tym moment obrotowy, zanim trafi do kół, jest przepuszczany przez bezstopniową skrzynię automatyczną oraz napęd na cztery koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niespełna 9 s, co jest dobrym, choć na pewno nie sportowym wynikiem. W sam raz na sprawną rodzinną podróż.

Gdy zapragniecie dynamicznej jazdy, powinniście wcisnąć przycisk „S”. Charakterystyka pracy silnika, skrzyni i układu napędowego zmieni się wówczas na bardziej sportową. Warto też chwycić za łopatki na kierownicy i wybrać jeden z 6 gotowych programów pracy przekładni. Trzeba się jednak liczyć z tym, że z całkiem przyzwoitego spalania 8 l/100 km zrobi się wtedy mniej przyjazne dla kieszeni 12-15 l/100 km.

Tak to już jednak jest z downsizingowymi motorami! Frajda z dynamicznego pokonywania zakrętów jest duża. Gwarantują ją: precyzyjny układ kierowniczy, dopracowane zawieszenie i systemy 4x4 oraz Active Torque Vectoring, który, sterując momentem napędowym, pomaga zbliżyć się do limitu możliwości bezpiecznej jazdy. Auto świetnie się prowadzi, a przy tym jest komfortowe. W dobrze wyciszonym wnętrzu można swobodnie rozmawiać, a zawieszenie skutecznie wyłapuje wszelkie nierówności nawierzchni.

Subaru Levorg - to nam się podoba

Świetne prowadzenie i wysoki komfort. Jak na klasę premium, wnętrze jest przestronne. Wysokiej jakości materiały i nowo-czesne multimedia.

Subaru Levorg - to nam się nie podoba

Choć bagażnik ma dużą pojemność, to w praktyce okazuje się mało ustawny. Doładowany motor do oszczędnych nie należy.

Subaru Levorg - nasza opinia

Pojawienie się Levorga ucieszy fanów starszych generacji Imprezy. Jego zadziorna stylistyka współgra z walorami, za które są cenione kombi, a rozsądnie skalkulowana cena sprawi, że może to być trudny rywal dla A4 Avanta czy „trójki” Touring.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków