Suzuki Alto - Sympatyczny mieszczuch z Indii (test)

Auto Świat
Do testu otrzymałem różowe Suzuki Alto pod którego maską znalazł się 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.0 l osiągający maksymalnie 68 KM. Niby niewiele jednak dzięki umiejętnemu dobraniu przełożeń 5-stopniowej skrzyni biegów ważące 855 kg Suzuki Alto całkiem sprawnie nie tylko ruszało ze świateł, ale również dynamicznie przemieszczało się w miejskim gąszczu. W czym również pomagały niewielkie wymiary samochodu (długość 350 cm, szerokość 160 cm i wysokość 147 cm). Co ciekawe jednostka napędowa Suzuki Alto pomimo częstej pracy  górnym zakresie obrotów nie miała zwiększonego zużycia na paliwo, co prawda nie udało się mi uzyskać, średniego zużycia podawanego przez producenta wynoszącego 4,4 l/100 km, jednak mój wynik wynoszący 4,7 l/100 km można uznać za bardzo dobry, bowiem przez większą część testu poruszałem się po zatłoczonych ulicach Warszawy. Na początku testu obawiałem się, że z racji swoich niewielkich wymiarów, rozstawu osi wynoszącego 236 cm i wąskich opon  Suzuki Alto będzie prowadzić się bardzo niepewnie. Już pierwsze kilometry za kierownicą, Japońsko-Indyjskiego Suzuki Alto pokazały, że moje obawy były bezpodstawne. Co prawda zawieszenie zestrojono bardzo sztywno, jednak pomimo tego miejski zdobywca Suzuki nie ma problemów z utrzymaniem kierunku jazdy na nierównej pełnej kolein drodze, a pokonywanie nawet ostrych zakrętów nie wyprowadza japońskiego mieszczucha z równowagi.

Katalog Samochodów Auto Świat