Logo
TestyTesty nowych samochodówSuzuki Burgman - stworzony, by cieszyć

Suzuki Burgman - stworzony, by cieszyć

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
|
Aktualizacja

Suzuki Burgman 200 dobrze łączy cechy skuterów małych oraz tych trochę większych. Największe skutery mają doskonałe osiągi, zapewniają wysoki komfort jazdy, są pakowne i przykuwają wzrok przechodniów. Zatraciły jednak pierwotną zwinność, jaką charakteryzują się najmniejsze pojazdy z silnikami o pojemności do 50 cm3. Te z kolei nie są tak szybkie, brakuje im komfortu i są w jeździe mało stabilne

suzuki burgman
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
suzuki burgman

Suzuki Burgman 200 jest zupełnie nową konstrukcją, chociaż zastępuje Burgmana 150. Lekko urósł, ale nie na tyle, by stracić zdolność do swobodnego poruszania się w korkach. Oferuje natomiast więcej swobody kierowcy. Dla nóg jest na tyle dużo miejsca, że nawet wysokie osoby nie muszą ich podkurczać. Z kolei niskie nie mają problemu z podpieraniem się całymi stopami o jezdnię.

Suzuki Burgman - silnik

Do napędu wykorzystano nowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 200 cm3 i mocy 18,4 KM. Współpracuje on z automatycznym układem przekazania napędu. Dzięki temu niepozorna "dwusetka" zaskakuje dobrym przyspieszeniem. Przy ruszaniu spod świateł długo pozostaje niedościgniona dla większości samochodów. Suzuki Burgman szybko osiąga prędkość 100 km/h, co pozwala kierowcy czuć się dosyć bezpiecznie jako uczestnikowi ruchu - małe skuterki często ze względu na małą prędkość maksymalną narażają się na zepchnięcie czy potrącenie. Burgman 200 nie ma tego problemu, w zakresie prędkości dopuszczalnych w mieście dysponuje wystarczającym zapasem mocy, aby dokonać szybkich i bezpiecznych manewrów.

Suzuki Burgman - spalanie oraz komfort jazdy

Wyprawy za miasto również są możliwe, ale wtedy należy być bardziej powściągliwym. Co prawda, bez większych problemów Suzuki Burgman może utrzymywać prędkość 100-110 km/h, ale nie ma już wtedy żadnego zapasu mocy. Niezależnie od stylu jazdy średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 4 l/100 km. Na podkreślenie zasługuje dobry komfort podróżowania, który w dużej mierze jest zasługą bardzo wygodnego siedziska.

Samo zawieszenie sprawuje się dobrze, ale małe kółka dosyć łatwo wpadają w nierówności nawierzchni, a podczas jazdy z maksymalnymi prędkościami trzeba uważać na boczne podmuchy wiatru. Tradycyjnie dla całej rodziny Burgmanów zadbano o sporą liczbę praktycznych schowków. Główny, znajdujący się pod siedzeniem, jest w stanie pomieścić dwa otwarte kaski lub bardzo duże zakupy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: