Suzuki Burgman 200 jest zupełnie nową konstrukcją, chociaż zastępuje Burgmana 150. Lekko urósł, ale nie na tyle, by stracić zdolność do swobodnego poruszania się w korkach. Oferuje natomiast więcej swobody kierowcy. Dla nóg jest na tyle dużo miejsca, że nawet wysokie osoby nie muszą ich podkurczać. Z kolei niskie nie mają problemu z podpieraniem się całymi stopami o jezdnię.
Suzuki Burgman - silnik
Do napędu wykorzystano nowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 200 cm3 i mocy 18,4 KM. Współpracuje on z automatycznym układem przekazania napędu. Dzięki temu niepozorna "dwusetka" zaskakuje dobrym przyspieszeniem. Przy ruszaniu spod świateł długo pozostaje niedościgniona dla większości samochodów. Suzuki Burgman szybko osiąga prędkość 100 km/h, co pozwala kierowcy czuć się dosyć bezpiecznie jako uczestnikowi ruchu - małe skuterki często ze względu na małą prędkość maksymalną narażają się na zepchnięcie czy potrącenie. Burgman 200 nie ma tego problemu, w zakresie prędkości dopuszczalnych w mieście dysponuje wystarczającym zapasem mocy, aby dokonać szybkich i bezpiecznych manewrów.
Suzuki Burgman - spalanie oraz komfort jazdy
Wyprawy za miasto również są możliwe, ale wtedy należy być bardziej powściągliwym. Co prawda, bez większych problemów Suzuki Burgman może utrzymywać prędkość 100-110 km/h, ale nie ma już wtedy żadnego zapasu mocy. Niezależnie od stylu jazdy średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 4 l/100 km. Na podkreślenie zasługuje dobry komfort podróżowania, który w dużej mierze jest zasługą bardzo wygodnego siedziska.
Samo zawieszenie sprawuje się dobrze, ale małe kółka dosyć łatwo wpadają w nierówności nawierzchni, a podczas jazdy z maksymalnymi prędkościami trzeba uważać na boczne podmuchy wiatru. Tradycyjnie dla całej rodziny Burgmanów zadbano o sporą liczbę praktycznych schowków. Główny, znajdujący się pod siedzeniem, jest w stanie pomieścić dwa otwarte kaski lub bardzo duże zakupy.