Testy Testy nowych samochodów Suzuki Swift 1.2 CVT – typowo miejski osobnik

Suzuki Swift 1.2 CVT – typowo miejski osobnik

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk

Przy okazji liftingu w Swifcie m.in. zmodyfikowano silnik 1.2 DualJet i zamontowano wydajniejszy układ miękkiej hybrydy. Sprawdzamy, jak ten zestaw spisuje się w połączeniu z przekładnią CVT.

Suzuki Swift 1.2 CVT – Typowo miejski osobnik – Test
Zobacz galerię (21)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Suzuki Swift 1.2 CVT – Typowo miejski osobnik – Test
  • Suzuki Swift ze skrzynią CVT z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1.2 litra według producenta powinno palić średnio ok. 5,4 l/100 km
  • Przy okazji liftingu moc maksymalną obniżono o 7 KM, ale ma to rekompensować wydajniejszy układ miękkiej hybrydy
  • Przy okazji modernizacji Suzuki doposażyło Swifta w nowe systemy wspierające kierowcę

Suzuki Swift ze skrzynią CVT jest wyjątkowym „mieszczuchem”, ale nie za sprawą połączenia z „automatem” (w tym segmencie to już nic wyjątkowego), tylko ze względu na to, co ma pod maską – pracuje tu bowiem 4-cylindrowy silnik wolnossący. To dobry dowód na to, że nie trzeba wcale ciąć liczby cylindrów i montować turbiny, żeby stworzyć oszczędne auto. Sprawdzamy, czy to rzadkie dziś połączenie ma sens.

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk
Powiązane tematy: