Potwierdza się to po zajęciu miejsca w kabinie. Szczególnie z przodu przestrzeni jest bardzo dużo. Pod tym względem Fox nie ustępuje w niczym współczesnym autom kompaktowym. Wrażenie przestronności pogłębiają odsunięta daleko do przodu szyba czołowa oraz obszerne, wygodne fotele. Niestety, za fotele przednie z pamięcią ustawienia trzeba dopłacać. Pomimo dość rozbudowanej deski rozdzielczej nie brakuje miejsca na nogi, kierowca nie musi zastanawiać się, co zrobić z prawym kolanem. Producent nie zwodzi nabywców - Fox homologowany jest jako auto 4-osobowe. Przyznać trzeba, że dwie osoby podróżują z tyłu naprawdę wygodnie (znów kłania się spora szerokość nadwozia). Kanapa dostępna w kilku wariantachW standardzie kanapa tylna jest składana (oparcie i siedzisko), za dopłatą może być symetrycznie dzielona i przesuwana wzdłużnie, co pozwala wybierać między wygodą pasażerów a pojemnością przestrzeni ładunkowej. Ta ostatnia ma wyjściowo 260 l, a maksymalnie - 1016 l. W tej klasie to dobre wartości.Wystrój kabiny nie zachwyca. Za dużo tam czarnego, niezbyt przyjemnego w dotyku plastiku. Sytuację ratuje dość oryginalna, pasiasta tapicerka siedzeń.Deska wygląda ładnie, ale obrotomierz jest niemal nieczytelny. Ergonomia poprawna, jednak regulacja kolumny kierownicy dostępna jest tylko w opcji wraz ze wspomaganiem. Pochwała należy się za obfitość rozmaitych schowków, wykorzystano nawet przestrzeń pod fotelami. Szkoda, że kieszenie w drzwiach są niemal symboliczne.Silnik jak silnik, za to skrzynia wspaniałaTakiego silnika u konkurentów nie znajdziemy. 75-konny motor obiecuje sporo przyjemności z jazdy. Okazuje się jednak tylko sprawny - już włączenie klimatyzacji (opcjonalnej) wyraźnie spowalnia auto. Rewelacyjna jest za to skrzynia - włączenie biegu wymaga delikatnego popchnięcia dźwigni we właściwym kierunku, a potem samoczynnie wskakuje ona na właściwą pozycję. Szóstka z plusem!Bardzo dobrze wypada także zawieszenie. Zapewnia komfort jazdy jak w samochodzie o dwie klasy większym, pozwalając jednak na pewne pokonywanie zakrętów. Poprawnie funkcjonuje układ kierowniczy. W testach słabo wypadły za to hamulce. Fox 1.4 jest w sprzedaży od kilku miesięcy, ale - nie wiedzieć czemu - nie na rynku polskim. Tu pojawić się ma w styczniu 2006 r. Dlatego w tabeli podaliśmy koszty zakupu auta w Niemczech, a wyposażenie wzięliśmy z dostępnej na polskim rynku wersji 1.2. Cenę można próbować wyliczyć, kierując się tym, że Fox 1.2 w Niemczech kosztuje 9075 euro, a w Polsce 31 990 zł. Jednak kalkulując ją, nie zapomnijcie ani przez chwilę, że lista dopłat jest długa.
Szeroki, silny, komfortowy
Już pierwszy rzut oka na Foxa pozwala przypuszczać, że będzie to auto wygodne. Szeroka, jakby trochę nadmuchana karoseria brazylijskiego Volkswagena nie wróży mu zwycięstw w samochodowych konkursach piękności, za to obiecuje, że w środku nie będzie ciasno.