Marka DS technicznie bazuje na Citroënach, ale twierdzenie, że są to tylko zmodyfikowane popularne modele, byłoby krzywdzące. Wystarczy spojrzeć na C3 i DS 3. Pierwszy ma 5-drzwiowe nadwozie, drugi – bardziej stylowe, 3-drzwiowe. Ostatnio pokazano nowe C3, a DS 3 musiało zadowolić się liftingiem – bazuje na starszej wersji. Zmiany mocno uatrakcyjniły sylwetkę. Z przodu pojawiła się „skrzydlata” osłona chłodnicy DS Wings (nawiązująca do większych DS) i reflektory LED Vision, które wymagają dopłaty 4000 zł.
Nadwozie. Zdecydowanie na plus! Ciekawy wygląd, dobre materiały wykończeniowe, wręcz nieskończone możliwości personalizacji – jeśli nie pożałujecie pieniędzy w salonie, raczej nie musicie obawiać się spotkania na ulicy drugiego takiego samego egzemplarza. Są też wady: kanapa nie może być wzorcem przestronności, a siedzące na niej osoby nawet nie uchylą szyb. Ale chyba jasne, że to auto dla indywidualistów, a nie skrupulatnie liczących litry w bagażniku.
Silnik. Wersja THP ma fantastyczne parametry. Przy niemal każdej prędkości szybko reaguje na wciśnięcie gazu. Średnio pali o około 2 l więcej na 100 km, niż podaje producent, ale to i tak nieźle w kontekście osiągów. Do normalnej jazdy odmiana Performance (208 KM!) wydaje się zbędna.
Prowadzenie. Auto porusza się pewnie, w podwoziu widać rezerwy, choć podczas ostrego startu trzeba pamiętać, że to tylko „ośka”. Zastrzeżenia można mieć do dużej siły wspomagania układu kierowniczego.
Koszty. To na pewno trudny rozdział, ale raczej nie kluczowy dla nabywców DS. Ważniejsze, że za minimum 86 000 zł (za auto z silnikiem 1.6; w praktyce z dodatkami warto mieć na DS 3 110-120 000 zł) otrzymują ciekawy produkt.
DS 3 1.6 THP Be Chic - dane techniczne
Silnik | t.benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 165/6000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) | 240/1400 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/man. 6 |
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 3948/1715/1458 |
Pojemność bagażnika (l) | 285-980 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1140/465 |
Cena wersji Be Chic | 85 900 zł |
DS 3 1.6 THP Be Chic - osiągi (dane fabryczne)
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,5 s |
Prędkość maksymalna | 218 km/h |
Spalanie w mieście | 7,1 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 4,6 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 129 g/km |
Teoretyczny zasięg | 890 km |
Minimalna średnica zawracania | 10,2 m |
DS 3 1.6 THP Be Chic - naszym zdaniem:
Nie wszyscy lubią świecidełka, ale też DS 3 nie jest autem dla każdego. Zasługuje na pochwały za konsekwencję – jeśli ktoś polubi ten styl, z pewnością będzie zadowolony z auta!
Galeria zdjęć
Chrom, światełka i błyszczące dodatki w kokpicie – to styl DS-a. Ale silnik THP oferuje też ciekawą technikę, a auto świetnie jeździ!
Deska rozdzielcza jest ładna i ergonomiczna, materiały mają wysoką jakość. Kierownica świetnie leży w dłoniach.
Wygoda i styl. Fotele są przyjemne w dotyku i świetnie trzymają. Niestety, tak elegancka skórzana tapicerka mocno podnosi cenę (o kilkanaście tysięcy zł).
Przyzwoity bagażnik, niestety, oparcie można tylko pochylić, a na podłodze zostaje garb.
DS 3 1.6 THP Be Chic - to nam się podoba: konsekwentna i spójna konstrukcja samochodu, świetne osiągi silnika THP, dobre podwozie, mnóstwo dodatków stylistycznych. DS 3 1.6 THP Be Chic - to nam się nie podoba: wysokie koszty zakupu (zwłaszcza z dodatkami), przeciętne wyposażenie seryjne, brak możliwości otwarcia szyb z tyłu, mało miejsca na kanapie.