Sportowiec – to określenie idealnie pasuje do pojazdów klasy GTI, ale co ma wspólnego z samochodem miejskim wyposażonym w 85-konny silnik benzynowy? Sprawdzimy to w teście Picanto 1.2 wzbogaconego o pakiet Race.
Trzydrzwiowa karoseria w kształcie klina, 15-calowe felgi aluminiowe, podwójna końcówka wydechu oraz nakładki na progach w kolorze nadwozia i wyścigowe oklejenie to zewnętrzne elementy, które nadają sportowy charakter miejskiej Kii.
Wnętrze auta również zaskakuje – jest całkiem przestronne jak na tę klasę, do tego pod względem wyposażenia znacznie wychodzi poza ramy segmentu A. Skórzana kierownica, klimatyzacja automatyczna, detale pokryte lakierem fortepianowym czy „skórzane” fotelez funkcją podgrzewania – jest luksusowo, ale ducha sportu tu nie czuć.
Może więc znajdziemy go pod maską? Silnik jest bez wątpienia żwawy, szybko wkręca się na obroty i rozpędza auto do „setki” w 11,4 s. To na tę klasę naprawdę dobra wartość, ale o sportowych osiągach zapomnijcie.
Gwałtowne manewry nie są w stanie wyprowadzić Picanto z równowagi. Układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia prowadzącego, a seryjne zawieszenie (raczej sztywne, z dużą rezerwą komfortu) nie pozwala na znaczne przechyły nadwozia. Hamulce także dobrze się spisują.
Za sportowy pakiet w wersji XL trzeba zapłacić 2500 zł (w L – 3000 zł). To niedużo, ale Kia idzie o krok dalej i wkrótce będzie oferować pakiet Kia Lotos Race z innym oklejeniem, aluminiowymi listwami progowymi z logotypem KLR, welurowymi dywanikami z logotypem KLR, wyścigowymi felgami ATT 15 cali i oponami w wersji L (cena 3125 zł).
Galeria zdjęć
Oklejenie Kia Lotos Race biegnące wzdłuż całego nadwozia nawiązują do Pucharu Picanto
Światła z tyłu w wersji XL wykonano w technologii LED
By jeździ w pucharze konieczna jest licencja wyścigowa, w przypadku tego auta nie jest konieczna
Kia szykuje już nowszy pakiet nawiązujący do pucharu Kii – Kia Lotos Race, z innym oklejeniem, aluminiowymi listwami progowymi z logotypem KLR, welurowymi dywanikami z logotypem KLR, wyścigowymi felgami ATT 15 cali i oponami w wersji L (cena 3125 zł).
Trzydrzwiowe Picanto ma sportową sylwetkę
Decydując się na pakiet Race otrzymamy fabryczne ogumienie. W pakiecie KLR będzie sportowe – identyczne jak w autach pucharowych
Bogate wyposażenie i materiały wysokiej jakości, m.in. podgrzewane koło kierownicy
5-biegowa przekładnia pozwala na precyzyjną zmianę biegów
Wraz z pakietem Race otrzymujemy fotele wykończone skórą ekologiczną
Picanto to auto segmentu A oferujące 5 miejsc dla pasażerów
Podwójna końcówka wydechu to standard wersji 3-drzwiowej
Bagażnik zaskakuje dość dużą pojemnością - 200 litrów to w tej klasie dobra wartość
Kia Lotos Race to puchar Kii, który z roku na rok zdobywa coraz większą popularność
Na tylnej klapie obok logo Picanto znajduje się emblemat nawiązujący do wyścigów