Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Talisman – auto klasy średniej z wyższymi aspiracjami

Renault Talisman – auto klasy średniej z wyższymi aspiracjami

Renault Talisman rozmiarowo plasuje się między autem klasy średniej, a autami segmentu E, czyli klasą „wyższą średnią”. Oferuje mnóstwo miejsca w środku, a w topowej Initiale Paris ma też piękne i doskonale wyposażone wnętrze. Czy to wystarczy, żeby mógł zabłysnąć na tle dominującej ten segment niemieckiej konkurencji?

Renault Talisman Initiale Paris dCi200 EDC
Zobacz galerię (23)
Auto Świat / Piotr Szypulski
Renault Talisman Initiale Paris dCi200 EDC
  • Renault Talisman to duże auto – zbudowano go na tej samej płycie podłogowej co model Espace
  • Renault Talisman jest na rynku już od pięciu lat – zastąpiło nie tylko Lagunę, ale też i niszowy, bardziej luksusowy model Latitude
  • Topowa wersja wyposażeniowa Initiale Paris dostępna jest tylko z najmocniejszym silnikiem benzynowym (Tce 225) i topowym dieslem (dCi 200), wyłącznie ze zautomatyzowanymi skrzyniami dwusprzęgłowymi

Renault Talisman to nie jest propozycja dla łowców okazji! Jeśli się komuś wydaje, że zakup francuskiej „limuzyny” to sposób na to, żeby wydać za to samo mniej niż w salonie np. jednej z niemieckich czy japońskich marek, ten może się zdziwić. Renault się ceni! W końcu Talisman w wersji sedan to propozycja dla specyficznego klienta. Zapewne nieliczni nabywcy decydują się, żeby kupić to auto „prywatnie”, bo w tym przedziale cenowym rodziny raczej wybierają SUV-y, a przynajmniej praktyczne kombi.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: