Postanowiliśmy przyjrzeć się najbardziej dynamicznej wersji auta, wyposażonej w nowoczesny, 150-konny motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa.Karoseria/jakośćZmiany w nadwoziu były raczej kosmetyczne. Auto ma nowe przednie reflektory i chromowaną atrapę chłodnicy, upodabniającą ją do obecnego stylu pozostałych modeli Toyoty.
Zobacz także
- Toyota Avensis 2.0 D-4 sol - Bezpośredni temperament
- Toyota Avensis I
- Zobacz więcej
We wnętrzu znajdziemy wysokiej jakości materiały wykończeniowe, z elementami imitującymi drewno bądź aluminium, a zestawem audio możemy teraz sterować nie odrywając rąk od kierownicy.
Ilość miejsca jest wystarczająca zarówno z przodu, jak i z tyłu, do dyspozycji jest również ustawny 500-litrowy bagażnik. Jakość montażu stoi na wysokim poziomie. Przyjemność z jazdy/napędMotor Toyoty to kolejna konstrukcja wykorzystująca bezpośredni wtrysk benzyny, jaka trafia na europejski rynek. Łączy ona technologię zmiennych faz rozrządu z nowym systemem wtrysku paliwa, oferującym niższe emisje toksycznych związków w spalinach i lepsze osiągi.
Nowa jednostka odznacza się wysoką kulturą pracy, doskonale czuje się na wysokich obrotach i współpracuje ze skrzynią biegów o trafnie dobranych przełożeniach.Osiągi150 koni mechanicznych potrafi rozpędzić rodzinnego sedana Toyoty do 210 km/h, a sprint do "setki" zabiera niewiele ponad dziewięć sekund. Przyspieszanie odbywa się płynnie, a silnik natychmiast reaguje na przyciśnięcie pedału gazu.
Rezerwa momentu obrotowego pozwala na komfortowe podróżowanie na wysokich biegach, jednak aby w pełni wykorzystać walory nowej jednostki, trzeba sprawnie operować dźwignią biegów. Układ jezdny/bezpieczeństwoZawieszenie Toyoty przeszło drobne na pozór modyfikacje, które spowodowały bardziej harmonijne zachowanie auta, szczególnie podczas dynamicznej jazdy.
Drobne zmiany ustawień amortyzatorów i sprężyn zmniejszyły przechył nadwozia w zakręcie. Auto ma teraz o wiele bardziej komunikatywny układ kierowniczy, pozwalający kierowcy na pełną kontrolę nad samochodem. KomfortPolepszenie właściwości jezdnych idzie w parze z komfortem na przyzwoitym poziomie. Zawieszenie cicho i płynnie radzi sobie z nierównościami. Wnętrze jest dobrze wyciszone. KosztyAvensis nie należy do tanich aut, jednak w standardzie dostajemy w pełni wyposażony samochód, z sześcioma poduszkami, ABS-em, EBD, ESP i klimatyzacją.PodsumowanieImponująca ilość nowoczesnej techniki w nowej Toyocie zaowocowała znakomitą poprawą dynamiki, sposobem prowadzenia, a przy okazji także jakości wykończenia japońskiego auta. Ocena: 5