Dalej jest on prawdziwym przyjacielem, któremu łatwo zaufać.Nad-wo-zie/ja-kość. Stylistyka zewnętrzna spodoba się nabywcom o spokojnym usposobieniu, konkurencja (np. Mitsubishi L200) zdecydowała się na bardziej agresywne kształty. Nie przeszkadza to oczywiście w uzyskaniu obszernego, funkcjonalnego wnętrza. Za kierownicą miejsca może brakować tylko długonogim kierowcom. Kanapa tylna nie powoduje wstrętu nawet przy kilkusetkilometrowych podróżach. Siedzisko tylne (niedzielone) można unosić, tworząc całkiem przyzwoitą ilość miejsca na bagaż.Układ na-pę-do-wy/osią-gi. Studiując dane techniczne, wiele osób skreśli Hiluxa - 102 KM to w tej chwili wydaje się bardzo mało. W zakresie niższych prędkości (do 80-100 km/h) dynamika jest jednak zaskakująco dobra. Co prawda dość intensywnie manewrować trzeba lewarkiem (o dużym skoku), ale charakterystyka silnika sprawia, że jazda jest przyjemna. Szkoda tylko, że zużycie paliwa (średnio 9-10 l/100 km) jest zbliżone do wyników uzyskiwanych przez mocniejszych konkurentów. Układ napędowy (stale na tylną oś, sztywno dopinana przednia) nie sprawdza się podczas asfaltowych podróży zimową porą.Układ jezd-ny/kom-fort. Podwozie Hiluxa również preferuje spokojną, niezbyt szybką jazdę. Wysokie prędkości lepiej zostawić konkurentom. Krótkie, poprzeczne garby mogą powodować nieprzyjemne podskoki - zachowano sztywne nastawy podwozia. Średnica zawracania (13 m) pozostała spora. Dobre wyposażenie podnosi komfort - SR5 to topowa odmiana modelu. Toyota zdecydowała, że w aucie tej klasy wystarczy klimatyzacja manualna. Mamy takie samo zdanie.Kosz-ty/bez-pie-czeń-stwo. 106 tys. zł nie jest kwotą wygórowaną. Szukając auta do pracy, można zrezygnować z poszerzeń karoserii i progów, co obniży cenę o 6 tys. zł (wersja DLX+). Za Navarę z klimatyzacją zapłacimy około 10 tys. zł więcej. Do ceny doliczyć trzeba niemal obowiązkowe w polskim klimacie elementy: wyłożenie skrzyni z tworzywa (około 1150 zł) i nadbudówkę (prezentowana 9200 zł). Hilux oferuje tylko dwa airbagi, nawet w opcji nie ma ESP.+ Bardzo solidna, niewysilona konstrukcja rokująca sporą trwałość, przyjemne prowadzenie (do 80 km/h), zadowalająca jakość wykończenia, atrakcyjna cena przy niezłym wyposażeniu- Kiepska dynamika i prowadzenie (odczuwalne przy wyższych prędkościach), trudności w manewrowaniu, prosty układ przeniesienia napędu, plastiki podatne na uszkodzenia
Toyota Hilux 2.5 D-4D SR5 - Twardziel przez duże T
Egzemplarz starego modelu Hiluxa, który w różnoraki sposób, bezskutecznie próbowali zniszczyć redaktorzy angielskiego programu telewizyjnego "Top Gear", przeszedł do historii. Czy nowy model jest równie trwały? Mimo zmieniającej się mody, dążącej do wprowadzania coraz mocniejszych jednostek napędowych i bardziej miękkiego zawieszenia, najnowsza generacja Hiluxa pozostała stosunkowo prostym autem, choć poprawiły się komfort i funkcjonalność.