To już druga generacja ProAce’a powstała we współpracy z francuskim koncernem, tym razem jednak bez udziału Fiata. Toyota od początku uczestniczyła w projektowaniu dostawczego modelu i ma we francuskiej fabryce w Valenciennes własny dział kontroli jakości.
Pojazd będzie oferowany z trzema długościami nadwozia i dwoma rozstawami osi, a pojemność przestrzeni ładunkowej wyniesie od 4,6 do 6,6 m3: Compact (4,6 m, 2925 mm, 4,6-5,1 m3), Medium (4,9 m, 3275 mm, 5,3-5,8 m3), Long (5,3 m, 3275 mm, 6,1-6,6 m3). W zależności od nadwozia dostawczy ProAce pomieści od 2 do 3 europalet, ładowność wyniesie od 1 do 1,4 tony. Odmiany użytkowe to: furgon, platforma, kombi i przeszklony van. Do przewozu osób przewidziano wersje: kombi (transport pracowników), business (taksówki, busy), family (dla rodzin) i VIP (hotele).
Wśród silników są dostępne diesle (1.6 i 2.0 o mocach od 95 do 180 KM) z napędem na przednią oś (4x4 w planach). ProAce uzyskał w crashtestach 5 gwiazdek, interwały przeglądowe to 40 tys. km/2 lata (wyjątek: 180 KM co 30 tys. km/rok), a gwarancja – 3 lata/100 tys. km.
Można go kupić w systemie finansowym SmartPlan: dla wersji 1.6 D-4D Compact 2,6 t Active, cena 97 047 brutto, okres 3 lata (60 tys. km), wpłata wstępna 0 proc. – rata 1447 zł netto, 10 proc. – rata 1211 zł netto, 30 proc. – rata 740 zł netto.
Kolejność wprowadzania wersji: Medium (wrzesień br.), Compact (październik br.), Long i platforma (styczeń 2017).
Toyota ProAce - nasza opinia
ProAce zaskakuje jakością, komfortem jazdy oraz liczbą systemów wspomagających kierowcę. Z dobrą ofertą finansowania i 3-letnią gwarancją ma szansę odnieść sukces.