W efekcie w środku jest zdecydowanie więcej miejsca, które można wykorzystywać na różne sposoby. Konstruktorom auta należy się pochwała za pomysłowo zaprojektowaną tylną kanapę, którą w bardzo prosty sposób można w ciągu kilku sekund złożyć i schować pod przednimi fotelami. Po takiej operacji otrzymujemy płaską podłogę bagażnika, który urasta do pojemności 1930 l.
Standardowa wielkość przestrzeni ładunkowej to 390 l
Takiej pojemności mogą Verso pozazdrościć nawet niektóre mniejsze auta typowo dostawcze. Problematyczny jest natomiast załadunek samochodu przy drzwiach bagażnika otwierających się na prawą stronę. Plusem jest dość niskie położenie krawędzi.
Dostępna seryjnie siatka zabezpiecza przed przesuwaniem drobnych przedmiotów. Na te ostatnie zresztą znajdziemy sporo miejsca w bardzo licznych schowkach, również zamykanych, rozmieszczonych w całym aucie, m.in w desce rozdzielczej, przy fotelach, w drzwiach, półce pod dachem czy nad lusterkiem wstecznym (na okulary).
Ich łączna pojemność to, bagatela! 230 l. Przednie fotele są wygodne, choć ze słabym trzymaniem bocznym. Tylna kanapa przewidziana co prawda dla trójki pasażerów, ale komfortowo czują się raczej tylko dwie osoby.
Deska rozdzielcza, z wyjątkiem kratek wlotu powietrza, przejęta została z Yarisa
Jest ciekawie i oryginalnie zaprojektowana, ale wykonana z przeciętnego jakościowo tworzywa. Utrzymana jest też, podobnie jak tapicerka i obicia drzwi w szarej, monotonnej tonacji.
Verso napędzane jest nowoczesnym 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1,3 l, z układem zmiennych faz rozrządu. Jednostka ta osiąga moc 86 KM i pozwala na przyspieszanie do 100 km/h w 12,7 s. Zapewnia też całkiem dobrą elastyczność oraz umiarkowane zużycie paliwa.
Podczas testu wyniosło ono średnio 6,7 l/100 km. W cyklu pozamiejskim przy spokojnej jeździe apetyt malał do poniżej 6 l/100 km. Napęd przenoszony jest na przednią oś przez pięciostopniową manualną skrzynię biegów, do której precyzji pracy nie można mieć większych zastrzeżeń.
W porównaniu z hatchbackiem Verso ma usztywnioną charakterystykę zawieszenia i zwiększony rozstaw osi (2500 mm)
Dzięki zmianom auto jest bardziej stabilne w trakcie szybszej jazdy po łukach (nadal jednak wykazuje tendencje do podsterowności). Przekonstruowanie zawieszenia było konieczne z uwagi na większą wysokość i długość pojazdu.
Yaris Verso ma możliwość transportowania cięższych ładunków. Nierówności poprzeczne tłumione są zaledwie przeciętnie. Auto zachowuje się dość nerwowo, zwłaszcza że drgania zawieszenia często przenoszą się na układ kierowniczy.
Dużo lepiej jest na dobrych nawierzchniach, na których samochód zapewnia niezły komfort. Auto prowadzi się pewnie w pełnym zakresie prędkości. Standardowo wyposażone we wspomaganie kierownicy Verso ma przeciętną średnicę zawracania (10,2 m).
Pochwalić należy za to układ hamulcowy
Auto wyposażone w ABS zatrzymuje się z prędkości 100 km/h do zera na dystansie 40,3 m. Yaris Verso z pewnością jest ciekawym samochodem. Awangardowa stylistyka nadwozia, obszerne wnętrze z dużą przestrzenią ładunkową oraz dynamiczny silnik to jego zalety.
Największą wadą auta jest niestety cena. Pomimo dobrego wyposażenia kwota 58 tys. zł za auto w tej klasie to zdecydowanie za dużo. Pocieszeniem niech będzie 3-letnia gwarancja ograniczona 100-tysięcznym przebiegiem.