- Nowa usługa We Connect pozwala za pośrednictwem smartfona kontrolować auto
- Elektrohydrauliczne wspomaganie umożliwia korzystanie z nowych asystentów
- Nowe jednostki napędowe o mocy od 80 do 199 KM, „elektryk” w przyszłym roku
Cztery lata po debiucie Transportera 6. generacji (70 lat od premiery T1) przeprowadzono face lifting modelu. Zmiany stylistyczne z zewnątrz są raczej kosmetyczne, pojawiły się m.in. nowe: reflektory, zderzak oraz osłona chłodnicy. W górnej części przednich błotników znalazło się oznaczenie wersji. Wprowadzono także 6 nowych wzorów felg i lakierów oraz 7 dodatkowych dwukolorowych kombinacji kolorystycznych nadwozia. Znacznie większych modernizacji dokonano we wnętrzu, zwłaszcza na desce rozdzielczej. Ma ona obecnie ostrzejsze kontury, nowe miejsca na napoje, znajdujące się w górnej części, i może być wyposażona w dwa ekrany: 10,25-calowy od wirtualnych zegarów (standard w Multivanie Highline, opcja w większości modeli) oraz od multimediów (6-9,2 cala).
Volkswagen Transporter 6.1 – Bulli będzie teraz cyfrowy
W poliftingowym modelu wszystkie układy radiowo-nawigacyjne są standardowo wyposażone w moduł łączności z internetem, którego integralnym elementem jest karta eSIM. Dostępne będą dwa typy systemów multimedialnych: starszej generacji MIB2 (w tańszych wersjach wyposażeniowych) i nowy MIB3 (standard lub opcja w droższych odmianach). Użytkownicy urządzeń serii MIB3 będą mieli dostęp do: usług streamingowych, radia internetowego, rezerwacji usług na żądanie i obsługi głosowej. Już drugi od dołu system multimedialny zapewnia pełną integrację ze smartfonem dzięki App Connect oraz funkcjom: We Connect, We Connect Plus i eCall. Pierwsza z nich umożliwia w smartfonie: sprawdzenie, czy drzwi są zamknięte, światła wyłączone, uzyskanie automatycznego powiadamiania w razie wypadku, lokalizacji auta, czy też umówienie się na przegląd w serwisie. Rozbudowana wersja We Connect Plus ma dodatkowe funkcje, m.in.: alarm opuszczenia zaprogramowanego obszaru, uruchomienie dodatkowego ogrzewania, blokowanie i odblokowywanie drzwi, informacje o ruchu oraz o zagrożeniach na trasie, obliczanie tras online. We Connect Fleet pozwala zarządzać flotą, zawiera m.in. cyfrowy dziennik korzystania z auta, informację o tankowaniach i stylu jazdy, monitoring i analizę spalania.
Volkswagen Transporter 6.1 – nowy układ kierowniczy
Zmian dokonano także w mechanice. Model 6.1 został wyposażony w elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy. Dzięki niemu możliwe było korzystanie z aktywnych systemów asystujących. Pojawiły się m.in. układy: automatycznego parkowania, awaryjnego hamowania podczas manewrowania, rozpoznawania znaków, wspomagania cofania z miejsc parkingowych oraz asystenci: pasa ruchu, manewrowania przyczepą. W zmodernizowanym aucie seryjnie występuje system ochrony przed bocznymi podmuchami wiatru, który poprzez przyhamowanie poszczególnych kół stabilizuje samochód.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTo jest super: nowoczesne multimedia i systemy asystujące.
To nie wyszło: gniazda USB-C wymagały użycia przejściówek.
Efekt WOW: seryjny system ochrony przed podmuchami bocznego wiatru.
Kto to kupi? Firmy (przewóz osób i towarów), podróżnicy (kamper), rodziny.
Pod maską Transportera 6.1 znajdziecie wyłącznie 2-litrowe diesle o mocach od 90 do 199 KM, które będą miały na życzenie możliwość ręcznego uruchamiania regeneracji filtra cząstek stałych. Bazowe silniki przekazują napęd na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowych skrzyń manualnych. Warianty 150 i 199 KM współpracują seryjnie z przekładniami DSG i opcjonalnie są dostępne z 4x4. W 2020 do oferty dołączy wersja elektryczna z silnikiem 112 KM i baterią 37,4 kWh.
Volkswagen Transporter 6.1 – podsumowanie
Pod względem prowadzenia nie odczuwa się żadnych zmian, ale użytkownicy docenią większe możliwości systemów multimedialnych oraz wyższy poziom bezpieczeństwa, który oferują nowi asystenci.
Volkswagen Transporter 6.1 – dane techniczne
Silnik | t.diesel R4/16 |
Pojemność | 1968 cm3 |
Moc | 150 KM przy 3250 obr./min |
Mom. obrotowy | 340 Nm przy 1500 obr./min |
Napęd | na przednie koła/skrzynia DSG 7. |
Dł./szer./wys. | 4904/1904/1990 mm |
Poj. bagażnika | do 5800 l |
Śr. spalanie | brak homologacji |
0-100 km/h | brak homologacji |
V maks. | 183 km/h |
Cena | poznamy jeszcze we wrześniu |
Galeria zdjęć
Premierowa wersja Cruise ma seryjnie: reflektory LED, tylne światła LED, pakiet Chrom, progi ze stali nierdzewnej, 3-strefową klimatyzację, system radiowo-nawigacyjny Discover Media oraz systemy: Park Assist, Lane Assist,Rear Traffic Alert, system ochrony bocznej i adaptacyjny tempomat ACC.
Pod maską Transportera 6.1 znajdziecie wyłącznie 2-litrowe diesle o mocach od 90 do 199 KM.
Zmodernizowany Transporter (wersja 6.1) trafi do salonów jeszcze w tym roku. Ceny poznamy we wrześniu.
Poza zmianą układu kierowniczego nie ingerowano w podwozie. Dla mocniejszych jednostek w opcji układ napędu 4x4.
Uchwyty na napoje umieszczone są teraz w górnej części deski rozdzielczej.
Całkowicie nowa deska rozdzielcza ma bardziej ostre kształty, nowy jest też wirtualny ekran 10,25 cala (opcja). Przy okazji liftingu VW wymienił w Transporterze całą paletę systemów radiowo-nawigacyjnych.
Wirtualny kokpit (10,25 cala) to element opcjonalny.
Klasyczne wskaźniki analogowe, montowane w pozostałych modelach generacji 6.1, otrzymały nowy wygląd, z centralnie rozmieszczonym wyświetlaczem wielofunkcyjnym.
System unikania kolizji jest seryjny. Nowością są m.in.: układy czytania znaków drogowych, automatycznego parkowania czy reagowania na podmuch bocznego wiatru.
Apple CarPlay i Android Auto – w wyższych modelach systemów multimedialnych są obsługiwane bezprzewodowo.
Nowe standardy – gniazda USB-C. W bazowej wersji jest jedno.
Dzięki nowemu elektro-hydraulicznemu wspomaganiu możliwe było zastosowanie nowych asystentów kierowcy, m.in. automatycznego parkowania i asystenta pasa ruchu.
Na pokładzie modelu T może pomieścić się nawet 9 pasażerów. System szyn podłogowych pozwala na duże możliwości konfiguracji foteli.
We Connect to nowe usługi internetowe, pozwalające na m.in. śledzenie parametrów auta, pozycji parkingowej czy blokowanie zamków.
Model T występuje jako: Transporter (dostawczak), Multivan (firmowo-rodzinny), Caravelle (do przewozu osób) oraz California (kamper).