Alltrack powstał na bazie standardowego Passata Varianta z napędem na cztery koła. Jego powiększony prześwit trudno zauważyć na pierwszy rzut oka, ale offroadowe elementy wystroju na pewno nie ujdą uwagi. Przednią część odróżnia od seryjnych Passatów zmieniony zderzak z osłoną jego dolnej części. Płytą z tworzywa sztucznego jest chroniony także zespół napędowy. Z boku najłatwiej zauważyć wykonane z czarnego tworzywa osłony nadkoli i dolnych części drzwi. Charakterystycznym elementem tyłu jest zderzak o offroadowej stylizacji z wkomponowanymi końcówkami podwójnego wydechu.
W dobrze wykonanym wnętrzu nie mogło zabraknąć wyposażenia charakterystycznego dla Alltracka. Przednie fotele są pokryte alcantarą, a oparcia zdobi logo modelu. Znajdziemy je również na pokrywie schowka i obudowie selektora skrzyni biegów. Na podłodze dywaniki z charakterystycznym podwójnym przeszyciem.
Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści ładunek o objętości 639 l. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność rośnie do 1769 l, a długość powierzchni ładunkowej wynosi 202 cm. Auto ma sporą nośność 668 kg.
Alltrack jest dostępny w czterech wersjach silnikowych. Najsłabszy motor to dwulitrowy TDI o mocy 150 KM i 340 Nm momentu. Rozpędza auto do 205 km/h, w 9,2 s osiąga 100 km/h. Są też diesle o mocy 190 i 240 KM. Nam najbardziej podoba się benzynowy silnik 2.0 TSI. Ma moc 220 KM i moment obrotowy 350 Nm. To co prawda mniej niż w obu mocniejszych dieslach, ale o 10 Nm więcej niż w 150-konnym TDI. Benzyniak chętnie wkręca się na obroty i pozwala korzystać z całego momentu obrotowego od 1500 do 4400 obr./min. Zapewnia sprint do setki w 6,8 s oraz satysfakcjonujące czasy rozpędzania z wyższych prędkości. Kres możliwości Alltracka 2.0 TSI kończy się na granicy 231 km/h.
Zwiększony prześwit nie wpływa na precyzję prowadzenia Alltracka i wrażenia zza kierownicy. Są praktycznie takie jak w zwykłym Passacie kombi. Zawieszenie dobrze filtruje nierówności i pewnie stabilizuje auto w zakrętach. W normalnych warunkach 100 proc. momentu napędowego trafia na przednie koła. Kiedy wpadają w choć minimalny poślizg, sprzęgło Haldex przerzuca część momentu na tylną oś.
Alltrack z 220-konnym TSI i wersja z najmocniejszym dieslem są standardowo dodatkowo wyposażone w XDS+, czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Pozwala przerzucać moment napędowy pomiędzy kołami jednej osi. W praktyce umożliwia to najbardziej efektywne wykorzystanie przyczepności każdego koła i szybsze pokonywanie zakrętów. Poprawia to zwinność samochodu, a kierowca subiektywnie ma wrażenie prowadzenia kompaktu chętnego do przemykania przez ostre łuki, a nie sporych rozmiarów kombi.
Galeria zdjęć
Alltrack z 220-konnym TSI i wersja z najmocniejszym dieslem są standardowo dodatkowo wyposażone w XDS+, czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Pozwala przerzucać moment napędowy pomiędzy kołami jednej osi.
Charakterystycznym elementem tyłu jest zderzak o offroadowej stylizacji z wkomponowanymi końcówkami podwójnego wydechu.
Alltrack powstał na bazie standardowego Passata Varianta z napędem na cztery koła i od pierwowzoru odróżniają go offroadowe elementy wystroju zewnętrznego. W przedniej części najłatwiej spostrzec zmieniony zderzak z osłoną jego dolnej części. Z boku rzucają się w oczy wykonane z czarnego tworzywa osłony nadkoli i dolnych części drzwi.
Zwiększony prześwit nie wpływa na precyzję prowadzenia Alltracka i wrażenia zza kierownicy. Są praktycznie takie jak w zwykłym Passacie kombi. Zawieszenie dobrze filtruje nierówności i pewnie stabilizuje auto w zakrętach.
Alltrack jest dostępny w czterech wersjach silnikowych. Najsłabszy motor to dwulitrowy TDI o mocy 150 KM i 340 Nm momentu. Rozpędza auto do 205 km/h, w 9,2 s osiąga 100 km/h. Są też diesle o mocy 190 i 240 KM.
W normalnych warunkach 100 proc. momentu napędowego trafia na przednie koła. Kiedy wpadają w choć minimalny poślizg, sprzęgło Haldex przerzuca część momentu na tylną oś.
Przednie fotele są wygodne i obszerne. Za dopłatą dostępna jest tapicerka z alcantary oraz skórzana.
System czterech kamer (dopłata 3530 zł) ułatwia parkowanie i przydaje się również podczas jazdy w lekkim terenie.
Podobnie jak w każdym Passacie wnętrze wykończono przyjemnymi dla oka materiałami i solidnie zmontowano.
Activ Info Display czyli wielofunkcyjny wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów wymaga dopłaty w wysokości 2080 zł.
Opcjonalnie montowana jest także dwusprzegłowa skrzynia biegów DSG. W zależności od wersji silnikowej ma 6 lub 7 przełożeń.
Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści ładunek o objętości 639 l. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność rośnie do 1769 l, a długość powierzchni ładunkowej wynosi 202 cm. Auto ma sporą nośność 668 kg.
Na haku można też zamontować dostępny na liście akcesoriów specjalny bagażnik rowerowy, który umożliwia przewóz dwóch jednośladów o łącznej masie do 60 kg.