Moda na kompaktowe SUV-y wciąż trwa w najlepsze. Wielu kierowców wybiera je zamiast tradycyjnych kompaktowych kombi. Czy zmodernizowany Volkswagen T-Roc może być dobrą alternatywą dla Golfa Varianta? To przede wszystkim pytanie o przydatność SUV-a podczas użytkowania go przez rodzinę.

Volkswagen T-Roc – kosmetyczne modyfikacje

Volkswagen T-Roc po liftingu nie zmienił się znacząco, niemniej jednak wprowadzone modyfikacje są na tyle wystarczające, że bez trudu rozpoznamy odmłodzony egzemplarz. To zasługa innych zderzaków, zmienionej atrapy chłodnicy oraz inaczej wyglądających reflektorów (LED-y w standardzie, ale w naszym egzemplarzu były lampy Matrix za 3710 zł).

Volkswagen T-Roc – przytulne wnętrze

We wnętrzu pojawiły się znacznie lepsze materiały wykończeniowe oraz czytelne wirtualne wskaźniki wyświetlane na 10,25-calowym ekranie (standard w wersji Style). Bez zmian pozostały dobra przestronność w obu rzędach siedzeń oraz wygodna pozycja za kierownicą. Zarzutów nie mieliśmy również do obsługi, która odbywa się za pośrednictwem 8-calowego dotykowego ekranu z czytelnym menu. Poza tym najważniejsze funkcje aktywuje się także za pomocą tradycyjnych przycisków.

Volkswagen T-Roc – duży bagażnik, ale…

Jeżeli ktoś będzie traktował T-Roca jako auto dla rodziny, doceni kufer o pojemności 445-1290 l. Pamiętajcie jednak, że pod tym względem auto nie jest do końca dobrym zamiennikiem Golfa Varianta, bo bagażnik tego modelu mieści aż 611-1624 l.

Volkswagen T-Roc – cieszy dobra dynamika

Volkswagen T-Roc, którego testować mieliśmy okazję miał pod maską benzynowy silnik generujący 150 KM. Zastosowana jednostka świetnie spisuje się nie tylko podczas spokojnej jazdy w mieście. Po wyjechaniu na trasę i pełniejszym wykorzystaniu potencjału można cieszyć się dobrym przyspieszeniem.

Po mocnym wciśnięciu pedału gazu odczuwa się wyraźną chęć jednostki do dynamicznej jazdy, a potwierdzeniem tego jest uzyskiwanie setki już po 8,6 s. Renault Captur ze 158-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią osiąga tę prędkość po 8,5 s. W przypadku Volkswagena T-Roca pochwały należą się również za sprawne działanie dwusprzęgłowej przekładni.

Ceną za dobre osiągi okazuje się, niestety, wysokie zużycie paliwa. Wprawdzie producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,5 l/100 km, jednak według komputera pokładowego podczas testu silnik potrzebował przeciętnie 7,5-8 l.

Volkswagen T-Roc – zawieszenie uwzględnia różne upodobania

Poważnych zastrzeżeń nie mieliśmy w stosunku do zawieszenia. Z jednej strony pasażerowie mogą cieszyć się wysokim komfortem resorowania, a z drugiej pozwala ono na dynamiczną jazdę na zakrętach bez nadmiernych przechyłów nadwozia. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy.

Volkswagen T-Roc w wersji wyposażeniowej Style, ze 150-konnym silnikiem benzynowym oraz z automatyczną przekładnią 138 490 zł. Tymczasem Renault Captur z topowym, 158-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią biegów oraz w najdroższej wersji R.S. Line oznacza wydatek 119 300 zł.

Volkswagen T-Roc – to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, wysoki komfort resorowania, dobre prowadzenie, precyzyjny układ kierowniczy.

Volkswagen T-Roc – to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, w tej wersji silnikowej brak napędu na wszystkie koła nawet w opcji, nadmierne zużycie paliwa.

Volkswagen T-Roc – ocena końcowa: 4+

Volkswagen T-Roc – naszym zdaniem

Poprawa jest wyraźnie odczuwalna. To przede wszystkim zasługa materiałów wykończeniowych o wyższej jakości oraz bogatszego wyposażenia. Poza tym T-Roc nadal jest praktycznym crossoverem, który może spełnić się w roli auta rodzinnego. Nie podoba nam się jednak przesadnie wysoka cena zakupu auta.

Volkswagen T-Roc – osiągi

Prędkość maksymalna 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Spalanie (WLTP) średnie 6,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 148 g/km
Teoretyczny zasięg 770 km

Volkswagen T-Roc – dane techniczne

Silnik t.benz. R4/16
Pojemność skokowa 1498 ccm
Moc maksymalna 150 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 7
Dł./szer./wys. 4236/1819/1584 mm
Rozstaw osi 2590 mm
Masa własna 1358 kg
Ładowność 502 kg
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Cena standardowa/po doposażeniu 138 490/172 250 zł