aut. Aktualnie debiutuje model po liftingu. Podstawowa nowość to silnik 4.2 - zastępuje on wersję o zbliżonej pojemności, ale nowy (znany już z Audi Q7) ma wtrysk bezpośredni i 32 zawory (w poprzedniku było ich 40). Efekt zmian to wzrost mocy o 40 KM i nieco niższe zużycie paliwa.Bogatsze wyposażenie, więcej technikiPoza nowocześniejszym silnikiem 4.2 jednostki napędowe nie przeszły zmian. W połowie roku ofertę uzupełnić ma potężny motor W12 oferujący aż 450 KM. W Touaregu pojawiło się kilka nowych systemów elektronicznych. Warto wymienić np. układ ACC. To aktywny radar przedni pozwalający automatycznie utrzymywać zadaną przez kierowcę prędkość. Radar "namierza" przeszkody, a komputer może zadecydować nawet o zatrzymaniu auta. Nowością są też umieszczone w lusterkach wstecznych "skanery" ostrzegające kierowcę przed niewłaściwą zmianą pasa. Taki sam radar bada sytuację przed autem i gotów jest zahamować za kierowcę. Inne zmiany to np. ABSplus wyraźnie usprawniający hamowanie na luźnych nawierzchniach, system zapobiegający dachowaniu oraz nowy sprzęt audio korzystający z 600 W.Touareg to solidny SUV. Kiedy trzeba, bezproblemowo podróżuje po twardych drogach, zamieniając się - gdy zażyczy sobie kierowca - w off-roadera. Głównym ograniczeniem jest w tym przypadku przyczepność opon, bo mechanika (centralny mechanizm różnicowy blokowany automatycznie lub całkowicie + reduktor + system dystrybucji momentu obrotowego na osiach + opcjonalna blokada tylnego mechanizmu różnicowego) świadczy na korzyść Touarega. W gamie diesli znajdziemy i prostego 2.5 (trochę hałasuje, ale dla wielu będzie wystarczający), i potężny motor V10 TDI. Pomiędzy nimi "złoty środek" - 3.0 z Common Railem.
Galeria zdjęć
Volkswagen Touareg - Siła technicznych zmian
Volkswagen Touareg - Siła technicznych zmian
Volkswagen Touareg - Siła technicznych zmian
Volkswagen Touareg - Siła technicznych zmian
Volkswagen Touareg - Siła technicznych zmian