Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volvo V90: najpiękniejsze kombi na rynku

Volvo V90: najpiękniejsze kombi na rynku

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Volvo V90 wchodzi na rynek jako następca niemłodego już modelu V70, którego trzecia odsłona pojawiła się w 2007 roku. Stylowe kombi to bliźniak eleganckiego sedana S90 i bliski krewny odnoszącego duże sukcesy SUV-a XC90. Wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa, w tym również niespotykane u innych producentów, samochód ma być twierdzą chroniącą pasażerów.

Volvo V90
Zobacz galerię (27)
Onet
Volvo V90

Bagażnik samochodu ma pojemność 560 litrów, co jest wynikiem do przyjęcia, natomiast po rozłożeniu foteli to niemałe kombi pomieści 1526 litrów bagażu. Na plus zaliczyć można regularne kształty i sporo uchwytów, wraz z podnoszoną klapą, pomagającą utrzymać w ryzach mniejszy bagaż.

Niemniej, Volvo V90 oferuje dużo miejsca na wygodnych przednich fotelach oraz z tyłu, gdzie nawet osoby powyżej 180 cm wzrostu znajdą przestrzeń na nogi i nad głową. Również pasażer siedzący pośrodku, mimo szerokiego tunelu, nie powinien narzekać na niewygodę.

Testowany egzemplarz napędzany był silnikiem Diesla o oznaczeniu D5, co oznacza moc 235 KM. Jednostka ta zapewnia niezłą dynamikę, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca, w czym pomaga system Power Pulse.

Ma on za zadanie zniwelować turbodziurę, a działa tak, że w razie potrzeby sprężone powietrze magazynowane w 2-litrowym zbiorniku zostaje uwolnione wprost do kolektora wydechowego, rozpędzając wstępnie turbinę.

System działa, co można było sprawdzić w wyścigu równoległym dwóch Volvo V90 D5 – jednego z włączonym, drugiego ze zdezaktywowanym Power Pulsem. Auto z PP już na pierwszych 50 metrach wyprzedziło drugie o niemal pół długości. Krótki film pokazuje to doskonale:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Podstawowe Volvo V90 z silnikiem D3 o mocy 150 KM i manualną skrzynią biegów będzie w Polsce dostępne dopiero pod koniec roku. W bazowym wyposażeniu Kinetic będzie kosztował 181 300 zł.

Obecnie podstawowymi modelami są te w wyposażeniu Momentum i te można już zamawiać. Potencjalnie najpopularniejszy model z silnikiem D4 o mocy 190 KM, napędem na przednie koła i 8-stopniowym automatem, w wyposażeniu Momentum wyceniony jest na 220 400 zł. Testowany model D5 AWD o mocy 235 KM i automatem, w wyposażeniu Inscription, kosztuje natomiast 253 400 zł plus dodatki, jak choćby wart ponad 14 tys. zł, genialny system audio Bowers & Wilkins.

Zobaczcie, jak to piękne kombi prezentuje się na zdjęciach, wykonanych podczas premiery i pierwszych jazd dla dziennikarzy z całego świata.

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków