Dłuższe podróże nie stanowią żadnego problemu, bo siedzenia są wygodne. Bagaż bez problemu zmieści się za ostatnim rzędem foteli, a w razie potrzeby niższe walizki można wsunąć pod wysoko umieszczone siedzenia.Mimo dużych gabarytów manerwowanie to nie problem dzięki małej średnicy zawracania. Poza tym całkowicie przeszklona kabina poprawia widoczność we wszystkich kierunkach. W obserwacji sytuacji za autem pomagają również ogromne lusterka zewnętrzne. W prowadzeniu przeszkadzają dwie rzeczy. Na koleinach auto zaczyna się kołysać i trudno zachować obrany kierunek. Drugi minus to głośny silnik. Od 120 km/h rozmowa jest utrudniona. Crafter dostępny jest tylko jako furgon i model skrzyniowy. Osobowa wersja kombi trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Ceny w Polsce jeszcze nieznane.
VW Crafter - Prawie autokar
Łatwy dostęp do wnętrza zapewniają szeroko otwierane drzwi przednie oraz odsuwane z prawej strony z tyłu. Auto w podwyższonej i przedłużonej wersji ma tyle miejsca, że można swobodnie przechodzić pomiędzy siedzeniami, a przestrzeni na nogi nie zabraknie nawet wysokim osobom.