Nie zabrakło aluminiowych felg oraz czerwonych zacisków hamulców. Wnętrze też wykończono tak, jak przystało na GTI. Kierownicę oraz dźwignie skrzyni biegów i hamulca ręcznego obszyto skórą i ozdobiono szwem z czerwonej nici. Pedały wykonano z perforowanego aluminium. Sportowe fotele z wysokimi boczkami bardzo dobrze utrzymują plecy jadących podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Gorzej jest niestety z komfortem. Miejsca dla wysokich osób niewiele, a poza tym utrudnione jest wsiadanie do tyłu. Za 800 zł można dokupić tylne drzwi, ale to psuje wizerunek prawdziwego GTI. Sposobem na ułatwienie zajmowania miejsca na kanapie jest zamówienie za 290 zł systemu Easy-Entry. Dzięki niemu przednie fotele mają pamięć ustawienia i po odchyleniu powracają później do pierwotnego ustawienia. Przyciski na desce rozdzielczej ograniczono do minimum, a ich obsługa jest intuicyjna. Przyjęcie poprawnej pozycji za kierownicą umożliwia jej 2-płaszczyznowa regulacja. Także fotel kierowcy da się ustwić w poziomie oraz w pionie. Widoczność do tyłu jest poprawna, choć ograniczają ją nieco duże zagłówki.Dynamiczny silnik oraz sportowy dźwiękAuto GTI musi mieć mocny silnik. Pod maską Polo pracuje doładowany czterocylindrowiec o pojemności 1,8 l i mocy 150 KM. Jednostka sprawnie wkręca się na obroty, umożliwiając dynamiczny start. Już po 8 s samochód osiąga "setkę". Na pochwałę zasługuje także elastyczność. Na każdym przełożeniu samochód sprawnie zwiększa prędkość. Dzięki temu wyprzedzanie trwa bardzo krótko, a to poprawia znacznie bezpieczeństwo podróżowania. Dynamicznemu przyspieszaniu towarzyszy rasowy gang wydechu. Jednak ważne jest to, że hałas pozostaje na niskim poziomie. Nawet podczas szybkiej jazdy autostradą pasażerowie mogą swobodnie rozmawiać. Mocną stroną układu jezdnego jest skrzynia biegów. Dźwignia ma krótkie skoki, a poszczególne przełożenia włącza się bez haczeń, chociaż z lekkim oporem. Na szczęście nie przeszkadza to podczas szybkiej zmiany biegów. Polo GTI okazuje się autem, które nie potrzebuje nadmiernych ilości paliwa. Średnie zapotrzebowanie na poziomie8,6 l na 100 km to dobry wynik przy oferowanych osiągach. Jednak trzeba pamiętać, że dynamiczna jazda po mieście powoduje znaczny wzrost zużycia paliwa. Wartości rzędu 12 l/100 km nie powinny dziwić. Jak przystało na GTI, zawieszenie zostało sztywno zestrojone. Dzięki temu prowadzenie auta na zakręcie przebiega bez problemu, nawet gdy poruszamy się z dużą szybkością. Również podczas jazdy na wprost samochód pozostaje stabilny. Jedynie głębokie koleiny powodują, że auto zaczyna się gorzej prowadzić. W opanowaniu pojazdu pomagają precyzyjny układ kierowniczy oraz instalowany seryjnie system ESP. Pomimo twardego zawieszenia udało się zachować poprawne tłumienie nierówności. Nawet na naszych dziurawych drogach nie czuliśmy się nadmiernie wytrzęsieni. Mocna strona Polo GTI to skuteczne hamulce. Zarówno przy zimnych tarczach, jak i po ich rozgrzaniu pozwalają na szybkie zatrzymanie auta.PodsumowaniePolo GTI zapewnia dużo radości z jazdy. Auto dynamicznie przyspiesza dzięki mocnemu silnikowi. Do temperamentu samochodu pasuje sztywne, ale na szczęście nie przesadnie twarde zawieszenie. W prowadzeniu pomaga precyzyjny układ kierowniczy, a skuteczne hamulce poprawiają bezpieczeństwo. Na pochwałę zasługuje atrakcyjna stylistyka. Praktyczność ograniczona z powodu niezbyt przestronnego wnętrza oraz utrudnionego zajmowania miejsca z tyłu w 3-drzwiowej wersji.
VW Polo GTI 1.8 T - Nazywam się GTI, Polo GTI
Ten model Volkswagena Polo spełnia specyficzne wymagania amatorów aut typu GTI. Niewielkie 3-drzwiowe nadwozie w rasowym, czerwonym kolorze ozdobiono spoilerem dachowym nad pokrywą bagażnika oraz podwójną, chromowaną końcówką układu wydechowego.