Auto, które trafiło do naszej redakcji, to Doblò w najbogatszej specyfikacji Lounge. Na pokładzie jest zatem wszystko to, co powinno być w praktycznym rodzinnym vanie. Jeśli dodamy do tego mocnego 2-litrowego diesla, osiągającego maksymalnie 135 KM, to otrzymamy pojazd, który nie tylko sprawdzi się podczas wakacyjnych podróży, lecz także – przede wszystkim – wesprze nasz dział wideo.
Już podczas pierwszych dni pracy w redakcji okazało się, że w bagażniku Doblò, o imponującej pojemności 790 l, można zamontować statyw ze sliderem, dzięki czemu operator kamery pracuje w bezpiecznych i komfortowych warunkach. Wystarczy zdemontować sprzęt wideo, wstawić trzeci rząd siedzeń i dostawcze Doblò zmieni się w wielofunkcyjne auto rodzinne, w którym zmieści się siedem osób.
Kierowca również nie powinien narzekać, gdyż 2-litrowy Multijet równomiernie rozwija moc i jest całkiem oszczędny – średnio ruchu miejskim żużywa niecałe 8 l/100 km.
Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tylnej osi nie trzeba martwić się o to, że kamera wpadnie w zbyt duże drgania. Tak, Doblo jest komfortowe zarówno podczas jazdy z pełnym obciążeniem, jak i na pusto. Układowi kierowniczemu brakuje precyzji znanej z aut osobowych, ale samochód prowadzi się poprawnie. Inne wady i zalety? Owszem, znaleźliśmy, ale o tym w kolejnej relacji.
Fiat Doblo 2.0 Multijet - nasza opinia
Doblo nie ukrywa swego dostawczego pochodzenia, ale nie przeszkadza mu to w byciu komfortowym, oszczędnym rodzinnym vanem z przepastnym bagażnikiem. Funkcję auta dla operatora spełnia w 100 procentach.
Fiat Doblo 2.0 Multijet - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1956 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 135/3500 |
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) | 320/1500 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/b |
Opony testowanego auta | 195/60 R 16 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4406/1832/1845 |
Pojemność bagażnika (l) | 790-3200 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Masa własna (kg) | 1480 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,3 s |
Prędkość maksymalna | 179 km/h |
Spalanie w mieście | 7,3 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 5,1 l/100 km |
Średnie zużycie paliwa | 5,9 l/100 km |
Teoretyczny zasięg | 1016 km |
Galeria zdjęć
Doblo nie ukrywa swego dostawczego pochodzenia, ale nie przeszkadza mu to w byciu komfortowym, oszczędnym rodzinnym vanem z przepastnym bagażnikiem. Funkcję auta dla operatora spełnia w 100 procentach.
Kokpit małego dostawczaka równie dobrze mógłby znaleźć się w rodzinnym vanie. Przeszkadza twarde obicie.
Nowe Doblo nie ukrywa swego charakteru – to auto do ciężkiej pracy
W takiej konfiguracji na pokład Fiata Doblo zabierzemy trzy rowery wraz z ich kierowcami.
Wystarczy zdemontować sprzęt wideo, wstawić trzeci rząd siedzeń i dostawcze Doblo zmieni się w wielofunkcyjne auto rodzinne, w którym zmieści się siedem osób.
Zegary o typowym dla Fiata projekcie są bardzo czytelne.
Radio to centrum sterowania wszystkimi systemami. Obsługa jest intuicyjna.
Dzięki szerokiemu wnetrzu na kanapie zamontujemy nawet trzy foteliki.
Auto, które trafiło do naszej redakcji, to Doblo w najbogatszej specyfikacji Lounge. Na pokładzie jest zatem wszystko to, co powinno być w praktycznym rodzinnym vanie. Jeśli dodamy do tego mocnego 2-litrowego diesla, osiągającego maksymalnie 135 KM, to otrzymamy pojazd, który nie tylko sprawdzi się podczas wakacyjnych podróży, lecz także – przede wszystkim – wesprze nasz dział wideo.
Już podczas pierwszych dni pracy w redakcji okazało się, że w bagażniku Doblo, o imponującej pojemności 790 l, można zamontować statyw ze sliderem, dzięki czemu operator kamery pracuje w bezpiecznych i komfortowych warunkach.
Tylne światła są bardzo wąskie, dzięki czemu otwór załadunkowy jest bardzo szeroki.
Całkowity demontaż foteli trzeciego rzędu dzięki ich małej masie jest bardzo prosty, a ponowny montaż intuicyjny.
Z przudu siedzi się wygodnie, a fotele mają szeroki zakres regulacji.
Składanie foteli trzeciego rzędu jest bardzo łatwe.
Ponieważ są wakacje, sprawdzimy je zarówno w pracy, jak i podczas rodzinnych wyjazdów. Czy włoskie auto sprosta trudnym zadaniom?
Maksymalna pojemność bagażnika Fiata Foblo to imponujące 3200 l.
Przez najbliższe dwa miesiące nasz dział wideo będzie wspierany przez nowe Doblò.
Możliwości konfiguracji przestrzeni bagażowej nowego Doblo jest bardzo dużo.
Nowe Doblo to uśmiechnięte auto - reflektory pomimo tego, że źródłem światła są klasyczne żarówki halogenowe bardzo dobrze i równomiernie oświetla drogę przed samochodem.
Kierowca nie powinien narzekać, gdyż 2-litrowy Multijet równomiernie rozwija moc i jest całkiem oszczędny – średnio ruchu miejskim zużywa niecałe 8 l/100 km.
Przy komplecie pasażerów na pokładzie pojemność bagażnika jest symboliczna.