Zatopili go w morzu, wyciągnęli, gdy odciekła woda - silnik odpalił. Potem postawili go na dachu wyburzanego dynamitem 10-piętrowego domu. Gdy opadł pył, wygrzebali z gruzów, wymienili akumulator i... znów odpalił. Po tej próbie dali spokój uznając, że jest niezniszczalny. Hilux to drugi po Corolli najbardziej popularny model Toyoty. Produkowany od 1967 roku trafił do 164 krajów na całym świecie. W Polsce nie był popularny z powodu wysokiej ceny (30-proc. cło). Teraz cło spadło do 10 proc., najnowszy Hilux jest dzięki temu tańszy od poprzednika o 10 tys. zł. Najtańsza 2--miejscowa wersja kosztuje 84 tys. zł, a najdroższa, z podwójną kabiną, 106 tys. zł. Właściciele firm mogą odliczyć 22 proc. VAT.Hilux wyposażany jest w silnik Diesla z turbosprężarką o pojemności 2.5 litra i mocy 102 KM. Auto oferowane jest z kabiną pojedynczą lub podwójną, w czterech wersjach wyposażenia. Już w wersji podstawowej oferowane są airbagi dla kierowcy i pasażera, ABS oraz wspomaganie kierownicy. Nowy Hilux to auto globalne. Produkowane jest w Argentynie, RPA, Tajlandii i w Indonezji. Silnik Diesla pochodzi z fabryki w Tajlandii.Wszystkie wersje mają napęd na tylną oś i dołączany napęd na koła przednie. Przedział bagażowy przy kabinie pojedynczej ma długość 2315 mm, a przy podwójnej 1520 mm. Ładowność wynosi 1040 kg (kabina pojedyncza) i 990 kg (kabina podwójna). Auto zbudowane jest na solidnej stalowej ramie.Prędkość maksymalna Hiluxa wynosi 150 km/h, z załączonym napędem 4x4 - 80 km/h, z włączonym reduktorem 8 km/h. W Polsce nowy Hilux oferowany będzie od listopada. Ambicją polskiego przedstawicielstwa Toyoty jest to, aby pikap zdobył I miejsce w sprzedaży w swoim segmencie (w 2006 roku Toyota chce sprzedać na polskim rynku 400 Hiluxów).Hilux 2.5 D-4DDane techniczne: Silnik: 4-cylindrowy, turbodiesel, rzędowy. 4 zawory na cylinder, DOHC. Pojemność skokowa 2494 ccm. Moc maksymalna 75 kW (102 KM) przy 3600 obr./min. Maks. moment obrotowy 260 Nm przy 1600-2400 obr./min. 5-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napęd 4x4. Zawieszenie przód: podwójne wahacze, stabilizator; tył: resory piórowe wzdłużne. Hamulce tarczowe z przodu, z tyłu bębnowe. Pojemność zbiornika paliwa 80 l. Opony 205/70 R 16. Masa własna 1770 kg. Wymiary: długość/szerokość/wysokość: 5255/1760/1695 mm.Rozstaw osi 3085 mm.Corolla Verso teraz także z silnikiem Diesla D-4D Silnik Diesla D-4D o pojemności 2.2 litra produkowany w zakładach w Jelczu montowany jest nie tylko w Avensisie, trafił bowiem pod maskę Corolli Verso. Oferowany jest w dwóch wariantach: 136 i 177 KM. Zwiększenie mocy o 41 KM uzyskuje się tylko dzięki chipowi elektronicznemu. Najtańsza 5-osobowa Corolla Verso z silnikiem Diesla 136 KM kosztuje 93 tys. zł. Za najdroższą wersję 7-osobową z silnikiem 177 KM trzeba zapłacić 122 700 zł.