Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Testy

Testy

Materiał promocyjny
Jeździłem "tajną chińską bronią", która zaraz zadebiutuje w Polsce. BYD Seal U DM-i zaskakuje nie tylko ceną
Testy nowych samochodów

Jeździłem "tajną chińską bronią", która zaraz zadebiutuje w Polsce. BYD Seal U DM-i zaskakuje nie tylko ceną

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem nowym Fordem Mustangiem 5.0 V8. I to jest prawdziwy Mustang!
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym Fordem Mustangiem 5.0 V8. I to jest prawdziwy Mustang!

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Materiał promocyjny
Jeździliśmy nową Skodą Octavią. W końcu jej obsługa jest taka, jak być powinna
Testy nowych samochodów

Jeździliśmy nową Skodą Octavią. W końcu jej obsługa jest taka, jak być powinna

To bodaj jeden z najbardziej popularnych i znanych modeli w Europie. Skoda Octavia — model, którego uwielbiają firmy i rodziny — właśnie przeszła lifting poprawiający kilka użytkowych aspektów. Już jeździliśmy tym modelem, zatem wiemy, jak te zmiany wpłynęły na komfort jazdy. Krótko mówiąc: Octavia dalej będzie kochana.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
BMW odpaliło autopilota w Niemczech. Auto jedzie, kierowca odpoczywa. Sprawdziłem, jak to działa
Testy nowych samochodów

BMW odpaliło autopilota w Niemczech. Auto jedzie, kierowca odpoczywa. Sprawdziłem, jak to działa

BMW uzyskało zgodę na udostępnienie kierowcom w Niemczech autopilota, co w praktyce oznacza odpalenie funkcji automatycznej jazdy na poziomie "prawie 3". Już dziś wśród aut przemierzających niemieckie autostrady są beemki, których kierowcy nie muszą dotykać kierownicy choćby i przez 200 km. Technologia robi niezwykłe wrażenie – dość powiedzieć, że kierowca, który pełni jedynie rolę kierownika (albo jak kto woli: nadzorcy) patrzy na drogę i akceptuje kolejne pomysły samochodu za pomocą spojrzenia.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem Nissanem Juke po liftingu. Sprawdziłem, czy żółty lakier to jego jedyny atut
Testy nowych samochodów

Jeździłem Nissanem Juke po liftingu. Sprawdziłem, czy żółty lakier to jego jedyny atut

Nissan Juke doczekał się w tym roku modernizacji. Stylistyka karoserii nie uległa niemal zmianie, ale za to powrócono do znanego z pierwszej generacji żółtego lakieru. Znacznie więcej modyfikacji wprowadzono we wnętrzu samochodu. Jeździłem już odnowionym, japońskim crossoverem w obu dostępnych wersjach silnikowych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Mazda2 Hybrid to uznana hybryda. Podobieństwo nie jest przypadkowe
Testy nowych samochodów

Mazda2 Hybrid to uznana hybryda. Podobieństwo nie jest przypadkowe

Producenci z Japonii traktują obecność w Europie prestiżowo, ale nie zawsze opłaca im się tworzyć od zera własne modele na ten jednak dość niewielki i obwarowany wieloma regulacjami rynek. Wtedy mniejsi współpracują z większymi – tak w skrócie można opisać kooperację Mazdy z Toyotą w miejskim segmencie B. Sprawdziłem "dwójkę" po niedawnym liftingu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em największego udziałowca Mercedesa. Uważaj, bo może ci umknąć najciekawsze
Testy nowych samochodów

Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em największego udziałowca Mercedesa. Uważaj, bo może ci umknąć najciekawsze

Paragony grozy? To nie u BAIC-a. BAIC Beijing 7 — blisko 5-metrowy SUV tego chińskiego koncernu — ma w standardzie 5-letnią gwarancję, 3-letni assistance, automatyczną skrzynię biegów, wentylowane skórzane fotele z masażem i wielkie okno dachowe, a mimo to kosztuje 162 tys. 900 zł. Interesujące, prawda? Tyle że jeśli myślisz stereotypowo, to ominie cię coś znacznie ciekawszego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem Fordem Bronco. To wciąż "prawdziwy" samochód, który gwarantuje emocje
Testy nowych samochodów

Jeździłem Fordem Bronco. To wciąż "prawdziwy" samochód, który gwarantuje emocje

Jedną z kilku unikalnych cech Forda Bronco jest to, że potrafi zawracać w miejscu – na wzór i podobieństwo czołgu. Jest nieco surowy z wyglądu, ale – przynajmniej w wersji Outer Banks – cudownie wygodny. Ma prawdziwy widlasty silnik V6, który zapewnia moc, zrywność i który... stosunkowo mało pali. Bronco jest terenówką średniej wielkości, ale może być też kabrioletem – a jak na kabriolet jest to pojazd naprawdę duży. Samochód idealny? Prawie. Na pewno wart wzięcia pod uwagę.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Lepsze BMW X1 czy Mercedes GLA? Największa jest różnica w zużyciu paliwa
Testy nowych samochodów

Lepsze BMW X1 czy Mercedes GLA? Największa jest różnica w zużyciu paliwa

Chcecie mieć SUV-a premium, ale nie jesteście rozrzutni? Nie ma sprawy, możecie wybrać mniejszego SUV-a. W tym przypadku – najmniejszego w ofertach Mercedesa i BMW!

Materiał promocyjny
Sprawdziłem, jak jeżdżą Audi A3 i S3 po liftingu. Już wiem, dlaczego wybrałbym diesla
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem, jak jeżdżą Audi A3 i S3 po liftingu. Już wiem, dlaczego wybrałbym diesla

Audi A3 i jego sportowa odmiana Audi S3 doczekały się gruntownej modernizacji. Wprowadzone zmiany nie tylko zmieniły wygląd pojazdu, lecz także sprawiły, że kierowca czerpie jeszcze więcej przyjemności z prowadzenia. Miałem już okazję jeździć tym modelem.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jeździłem Mercedesem E300 e, czyli hybrydą plug-in. Sprawdziłem, czy to perfekcyjna kombinacja
Testy nowych samochodów

Jeździłem Mercedesem E300 e, czyli hybrydą plug-in. Sprawdziłem, czy to perfekcyjna kombinacja

Zapomnijcie na chwilę o tych wszystkich nonsensach, że niby zelektryfikowane napędy mają uratować naszą planetę. Nie po to kupujesz Mercedesa klasy E, żeby ratować planetę. Co nie znaczy, że hybryda plug-in w limuzynie "dla prezesa" nie ma sensu. Ależ ma. Ten napęd umożliwia perfekcyjnie ciche i płynne przemieszczanie się w warunkach miejskich, pozostawia powietrze i sumienie czyste, a jednocześnie daje kierowcy do dyspozycji konkretny zasięg wynikający z silnika spalinowego. Brak logistyki ładowarkowej i wymuszonych postojów co 1,5 godziny niewątpliwie są dużym atutem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Jeździłem odświeżonym Lexusem UX. Najlepszych zmian nie widać – słychać je
Testy nowych samochodów

Jeździłem odświeżonym Lexusem UX. Najlepszych zmian nie widać – słychać je

Lexus UX przeszedł zaskakującą modernizację. Japończycy przeprowadzili lifting, którego... nie widać (nie dotyczy nowego lakieru Sonic Cooper), za to bardzo dobrze go słychać i czuć podczas jazdy. Sprawdziłem to, wsiadając za kierownicę wzmocnionej wersji hybrydowej – 300h. Jakie zabiegi inżynierów dały taki efekt?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem VW Touaregiem po liftingu. Ma podświetlane logo, diesla V6 i pochłania dziury
Testy nowych samochodów

Jeździłem VW Touaregiem po liftingu. Ma podświetlane logo, diesla V6 i pochłania dziury

Touareg zadebiutował w 2002 r. i był pierwszym SUV-em w historii Volkswagena. Obecnie ten niemiecki producent, jak większość pozostałych, ma tego typu auta w każdym segmencie, a ostatnio dopracował już trzecią generację Touarega. To niezwykle wygodny i efektowny samochód, choć pewne minusy też się w nim znajdą.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nowe Suzuki Swift umie w sobie rozkochać. Tu klasyka spotyka się z nowoczesnością
Testy nowych samochodów

Nowe Suzuki Swift umie w sobie rozkochać. Tu klasyka spotyka się z nowoczesnością

Suzuki Swift udowadnia, że najprostszymi rozwiązaniami można osiągnąć to, czego od lat poszukują wszyscy producenci. Swift niczego nie udaje i jest zbudowany na zasadach od lat stosowanych przy konstruowaniu miejskich aut. Jest więc lekki i dosłownie tylko wącha paliwo, a przy tym to zaskakująco nowoczesna konstrukcja. Jako pierwsi w Polsce przetestowaliśmy nowego Swifta i się nie zawiedliśmy.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Mercedes E 400 e kontra Volvo S90 T8. Różnica w cenie była decydująca
Porównania samochodów

Mercedes E 400 e kontra Volvo S90 T8. Różnica w cenie była decydująca

Mercedes E 400 e oraz Volvo S90 T8 to limuzyny klasy wyższej napędzane hybrydami typu plug-in. Porównaliśmy te luksusowe modele z Niemiec i ze Szwecji nie tylko po to, żeby sprawdzić, który z tych samochodów jest lepszy, lecz także po to, żeby sprawdzić, czy liczba ich zalet uzasadnia zakup tak drogich limuzyn.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
Jeździłem najnowszą Dacią Duster. Nie sądziłem, że ten model tak pozytywnie mnie zaskoczy
Testy nowych samochodów

Jeździłem najnowszą Dacią Duster. Nie sądziłem, że ten model tak pozytywnie mnie zaskoczy

Cena czyni cuda. W przypadku Dacii Duster ta teza jest w pełni uzasadniona, choć wymaga doprecyzowania. W tym modelu, jakby nie był jednym z najtańszych w swojej klasie, liczy się nie tylko to, ile za niego zapłacimy, lecz także to, co za tę kwotę otrzymamy. A w przypadku najnowszego Dustera trzeciej generacji, za stosunkowo nieduże pieniądze dostajemy w pewnych aspektach więcej, niż można oczekiwać. Szkoda tylko, że nie ma róży bez kolców.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Szwedzki SUV z mocnym dieslem. Jednak z tym silnikiem jest pewien problem
Testy nowych samochodów

Szwedzki SUV z mocnym dieslem. Jednak z tym silnikiem jest pewien problem

Volvo XC90 to jedno z popularniejszych aut tego typu, oferowanych na polskim rynku. Samochód ceniony za wysoki komfort jazdy, efektowną stylistykę, a do niedawna także za dynamiczny, a przy tym oszczędny silnik Diesla. Niestety, jedną zbyt pochopną decyzją pozbawiono go tego ostatniego atutu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC czy Volvo XC60? Cena wyłoniła zwycięzcę
Porównania samochodów

Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC czy Volvo XC60? Cena wyłoniła zwycięzcę

Testujemy luksusowe SUV-y z ekonomicznymi, a jednocześnie dynamicznymi silnikami Diesla i gwarancją przyjemności z jazdy. Który z czwórki — Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 — okaże się najlepszy w teście?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Seat Leon Sportstourer 1.4 e-Hybrid. Sprawdziłem, czy hybryda udanie zastąpiła silnik 2.0 TSI
Testy nowych samochodów

Seat Leon Sportstourer 1.4 e-Hybrid. Sprawdziłem, czy hybryda udanie zastąpiła silnik 2.0 TSI

Obecnie najmocniejszy Seat Leon jest dostępny w wersji PHEV. Silnik 2.0 TSI zniknął z oferty (pozostawiono go tylko w sportowej Cuprze), jednak miałem okazję wcześniej jeździć kombi Seata z tym motorem o mocy 190 KM. Postanowiłem sprawdzić, czy ponad 200-konna hybryda będzie od niego lepsza czy gorsza.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
SUV średniej wielkości, ale na bogato. Sprawdziłem, czy 190-konna Cupra Ateca jest tak drapieżna, jak mówią
Testy nowych samochodów

SUV średniej wielkości, ale na bogato. Sprawdziłem, czy 190-konna Cupra Ateca jest tak drapieżna, jak mówią

Gdybyście numer nadwozia Cupry Ateki wpisali do któregoś z elektronicznych "sprawdzaczy" numerów VIN, prawdopodobnie poinformuje was, że to Seat Ateca. Jaki tam Seat – to Cupra! Cupra brzmi szlachetniej, sportowo... Wprawdzie trudno mieć wątpliwości, iż zbieżność nazw Cupry z pojazdem siostrzanej marki – Seatem Atecą – nie jest przypadkowa, dwa zaparkowane auta siostrzanych modeli z daleka mogą wydać się identyczne, to jednak działy marketingu obu marek zadbały, aby realne różnice jednak były – i są.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Alpine A110 S US Racing 2023. Taki samochód jest tylko jeden na świecie. Już go testowałem
Testy nowych samochodów

Alpine A110 S US Racing 2023. Taki samochód jest tylko jeden na świecie. Już go testowałem

Alpine A110 to samochód, który wzbudził entuzjazm podczas debiutu w 2017 r. Teraz wielkie show na ulicy robi Alpine A110 S z okleiną US Racing 2023 – obecnie jedyny na świecie egzemplarz z tak ozdobionym nadwoziem. Dzięki temu wersja z 300-konnym silnikiem nie tylko świetnie jeździ, lecz także zachwyca efektownym wyglądem. Jednak to nie jedyne cechy, które podnoszą ciśnienie fanów sportowych modeli.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Peugeot 508 SW to piękne rodzinne kombi. W sam raz dla nowoczesnej rodziny
Testy nowych samochodów

Peugeot 508 SW to piękne rodzinne kombi. W sam raz dla nowoczesnej rodziny

Peugeot 508 to po pierwsze jeden z najładniej narysowanych samochodów z segmentu D, a po drugie w zasadzie niemal ostatni przedstawiciel tej klasy. Takie auto cały czas potrafi zastąpić SUV-a i być wygodnym rodzinnym autem. Sprawdziłem, czy mocna hybryda w rodzinnym kombi spełnia oczekiwania.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.