Yaris Hybrid 100 ma szansę zostać najbardziej popularnym pojazdem hybrydowym na rynku i zasadniczo zmienić preferencje zakupowe flot w Polsce.

Debiut rynkowy modelu Yaris Hybrid 100 będzie miał miejsce we wszystkich salonach Toyoty w Polsce w weekend 2-3 czerwca br. Po sukcesach Priusa, oraz Aurisa Hybrid, Yaris Hybrid 100 będzie kolejnym samochodem hybrydowym, wprowadzonym przez koncern w Europie. Jednocześnie będzie to pierwszy na świecie samochód miejski wykorzystujący pełną technologię hybrydową.

Zespół napędowy hybrydowego Yarisa składa się z silnika spalinowego, pracującego w cyklu Atkinsona, o pojemności 1,5 l i mocy 74 KM, silnika elektrycznego o mocy 61 KM, generatora wykorzystywanego m.in. do odzyskiwania energii z hamowania, bezstopniowej przekładni planetarnej oraz baterii niklowo-metalowych. Łączna moc zespołu hybrydowego wynosi 100 KM.

Dzięki nowej konstrukcji napędu, Yaris Hybrid 100 zachowuje pełną funkcjonalność wnętrza i bagażnika, identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu. Cały zespół napędowy jest aż o 20 proc. lżejszy i mniejszy niż ten znany z hybrydowego modelu Auris.

Podobnie jak w przypadku Priusa i Aurisa Hybrid, hybrydowy Yaris wyróżnia się w swoim segmencie rekordowo niskim zużyciem paliwa i najniższymi kosztami eksploatacji. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi jedynie 3,1 l/100 km, co czyni Yarisa Hybrid 100 najbardziej ekonomicznym pojazdem miejskim.

W porównaniu z tradycyjną Toyotą Yaris 100 CVT daje to średnio aż 13 717,50 zł oszczędności przez 5 lat użytkowania, z przebiegiem rocznym 15 tys. km i przy cenie 5,9 zł za litr paliwa. Na niskie koszty eksploatacji wpływa także brak tradycyjnego alternatora, rozrusznika i pasków klinowych oraz zastosowanie opon o zmniejszonych oporach toczenia, a także mniejsze zużycie klocków hamulcowych dzięki wykorzystaniu układu hybrydowego do hamowania.

Toyota Yaris Hybrid 100 będzie objęta w Polsce 5-letnią (lub 100 tys. km.) gwarancją na cały zespół napędowy. Prius już drugi rok z rzędu zajmuje w rankingu bezawaryjności TUV pierwsze miejsce wśród aut 2- i 3-letnich. Jednym z powodów tak doskonałych wyników jest to, że silnik spalinowy układu hybrydowego pracuje w cyklu Atkinsona, przez co jest o 30 proc. mniej obciążony. Brak w konstrukcji napędu hybrydowego elementów takich jak tradycyjne sprzęgło, filtry DPF, czy bezobsługowość skrzyni biegów, czynią hybrydy Toyoty najbardziej niezawodnymi samochodami dostępnymi na rynku. Podobnie ma być w przypadku Yarisa Hybrid.

Wynikający z tych czynników niski całkowity koszt eksploatacji, czyni Yarisa Hybrid 100 jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji w segmencie aut miejskich, zarówno dla klientów indywidualnych, szukających samochodu na lata, jak i dla firm zarządzających dużymi flotami pojazdów. W obydwu przypadkach Yaris Hybrid 100 okaże się pojazdem o wyjątkowo niskich kosztach utrzymania.

Ceny nowego modelu rozpoczynają się od kwoty 65 100 zł za kompletnie wyposażoną wersję Terra. Poza standardową w każdym hybrydowym Yarisie automatyczną skrzynią biegów, samochód wyposażony jest m.in. w 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy VSC, system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła do jazdy dziennej typu LED, czy automatyczną klimatyzację dwustrefową.

W cenniku znajdą się także wersje Sol i Dynamic, uzupełniające bogate wyposażenie wersji Terra o elementy takie jak system multimedialny Toyota Touch z kamerą cofania, felgi aluminiowe 16-cali, zestaw Bluetooth, chłodzony schowek, czy panoramiczny szklany dach.

Zamówienia na model Yaris Hybrid 100 można składać od 15 maja br., pierwsze samochody zostaną odebrane przez klientów Toyoty w czerwcu.

Samochody nowe i używane - kupuj taniej