Dotychczas najpopularniejszy w pełni elektryczny samochód Nissana produkowany był wyłącznie w Japonii, ale dopiero rozpoczęcie produkcji w Europie i Ameryce Północnej zaowocowało wprowadzeniem ponad 100 zmian w pojeździe, zasugerowanych przez obecnych użytkowników.
Na pierwszy rzut oka ciężko odróżnić zmodernizowanego Leafa od dotychczasowego, ale japoński producent zapewnia, że mamy do czynienia z gruntownie ulepszonym samochodem.
Udoskonalenia obejmują zwiększony zasięg jazdy, wyższy poziom zdatności do recyklingu, więcej przestrzeni w kabinie, wyższą efektywność ładowania (skrócenie o połowę konwencjonalnego czasu ładowania, z ośmiu do czterech godzin), lepsze wyposażenie oraz trzy dostępne wersje wyposażenia i większy wybór opcji modelu (m.in. specjalnie zaprojektowany system audio Bose i system kamer 360°).
Zasięg jazdy nowego modelu LEAF wynosi 200 km wg nowych wytycznych New European Driving Cycle (NEDC). Dla porównania w poprzednim modelu wynosił 175 km. Zmiany w kabinie objęły siedzenia, które zostały one zmodyfikowane w celu zapewnienia lepszego dopasowania do ciała i są obszyte nowym materiałem. Przednie fotele posiadają teraz regulację wysokości.
Zmodyfikowano także zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy, dzięki czemu auto ma lepiej się prowadzić. Kolejnym obszarem, gdzie Nissan w jeszcze większym stopniu ułatwił życie jest strefa gniazda ładowania z przodu samochodu. Dzięki wprowadzeniu nowego oświetlenia kontrolnego LED kierowcy nie muszą już polegać na oświetleniu ulicznym, gdy w nocy podłączają samochody do źródła zasilania.
Nowy Nissan Leaf trafi do sprzedaży w Europie w połowie tego roku. W niedługim czasie do oferty ma dołączyć van e-NV 200 w wersji dostawczej i osobowej.
Galeria zdjęć
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf
Ulepszony Nissan Leaf