Dotychczas najpopularniejszy w pełni elektryczny samochód Nissana produkowany był wyłącznie w Japonii, ale dopiero rozpoczęcie produkcji w Europie i Ameryce Północnej zaowocowało wprowadzeniem ponad 100 zmian w pojeździe, zasugerowanych przez obecnych użytkowników.
Na pierwszy rzut oka ciężko odróżnić zmodernizowanego Leafa od dotychczasowego, ale japoński producent zapewnia, że mamy do czynienia z gruntownie ulepszonym samochodem.
Udoskonalenia obejmują zwiększony zasięg jazdy, wyższy poziom zdatności do recyklingu, więcej przestrzeni w kabinie, wyższą efektywność ładowania (skrócenie o połowę konwencjonalnego czasu ładowania, z ośmiu do czterech godzin), lepsze wyposażenie oraz trzy dostępne wersje wyposażenia i większy wybór opcji modelu (m.in. specjalnie zaprojektowany system audio Bose i system kamer 360°).
Zasięg jazdy nowego modelu LEAF wynosi 200 km wg nowych wytycznych New European Driving Cycle (NEDC). Dla porównania w poprzednim modelu wynosił 175 km. Zmiany w kabinie objęły siedzenia, które zostały one zmodyfikowane w celu zapewnienia lepszego dopasowania do ciała i są obszyte nowym materiałem. Przednie fotele posiadają teraz regulację wysokości.
Zmodyfikowano także zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy, dzięki czemu auto ma lepiej się prowadzić. Kolejnym obszarem, gdzie Nissan w jeszcze większym stopniu ułatwił życie jest strefa gniazda ładowania z przodu samochodu. Dzięki wprowadzeniu nowego oświetlenia kontrolnego LED kierowcy nie muszą już polegać na oświetleniu ulicznym, gdy w nocy podłączają samochody do źródła zasilania.
Nowy Nissan Leaf trafi do sprzedaży w Europie w połowie tego roku. W niedługim czasie do oferty ma dołączyć van e-NV 200 w wersji dostawczej i osobowej.