Rozważając zakup używanego samochodu zazwyczaj tworzysz listę faworytów. Nie ważne, czy masz ją zapisaną na kartce papieru, czy w innej formie. Wymienione poniżej auta nie powinny na nią trafić, ich zakup wiąże się z kłopotami. W najlepszym przypadku odsprzedasz jeden z tych samochodów zaraz po zakupie - to nie będzie łatwe zadanie. Tu nie ma dobrego rozwiązania jak nie stracisz na odsprzedaży, to twoje konto zrujnują koszty serwisowe. Auta znajdujące się na poniższej liście warto omijać długim łukiem. Otwiera ją zdobywca prestiżowej nagrody Car of the Year 1998.
Alfa Romeo 156 - piękne auto kusi wyjątkowym,nietuzinkowym designem i atrakcyjną ceną. To jeden z pewników. Dziśpretenduje do nagrody najgorszego auta w zestawieniu. Nie podpowiemy cozepsuje się najpierw, bo lista jest długa. Obowiązkowe naprawy to tulejewahaczy, wariator oraz dziurawa podłoga lub okolice progów. Najbardziejnieudanym wyborem będzie 156 z pierwszych lat produkcji wyposażona wsilnik typu Twin Spark i skrzynię biegów Selespeed.
BMW E36 nie należy do awaryjnych samochodów, ale nie nanaszym rynku. Stan techniczny E36 pozostawia wile do życzenia. Niemalwszystkie sprzedawane trójki posiadają modyfikacje, które prowadzą dozniszczenia silnika. Nieumiejętny tuning stylistyczny to kolejny minus.BMW serii 3 to w 90% auta, wykorzystywane do palenia opon, amatorskichwyścigów itp. Co najgorsze są one serwisowane za pomocą tanichzamienników przez domorosłych mechaników.
strona 2
Ford Mondeo MK I w dobrym stanie z instalacją gazową.Taki tytuł ma wiele ogłoszeń. Niestety nie mają one nic wspólnego zprawdą. Z pozoru Mondeo wydaje się rozsądnym rodzinnym autem – nicbardziej mylnego. Ogromne przebiegi, rdzewiejące nadwozia oraz awaryjnejednostki napędowe. Kupując ten samochód mamy sporą szansę na trafienieegzemplarza, którym jeździła ekipa remontowo-budowlana.To nienajlepsza wróżba na przyszłość tym bardziej, że ceny częścieksploatacyjnych są wysokie.
Honda CRX - samochód młodych gniewnych. Honda znana zbezawaryjności i trwałości nie wytrzymała polskich realiów. Japońskiejednostki lubią wysokie obroty, ale nie aż tak bardzo jak ichużytkownicy. Silniki kręcone do czerwonego pola są serwisowaneniefachowo dzięki czemu bardzo szybko tracą swoją niezawodność. CRX jestszybki, a właśnie takie auta mają najczęściej rozbijany przód. Modelten ma swoje lata, a rdza lubi takie okazy. Jeśli chcesz kupić CRXa wdobrym stanie rozważ najdroższe oferty, ale i to nie będzie gwarancjąudanego zakupu.
strona 3
Hyundai Coupe I generacji – to tańsza alternatywa dlaCRXa, zapłacimy za niego mniej ale będzie w jeszcze gorszym stanie.Niska jakość użytych materiałów zaowocuje sporymi wydatkami jakiebędziemy musieli przeznaczyć na to auto, by doprowadzić je do dobregostanu. Mizerne osiągi szczególnie w wersji 1.6 nie pozwolą nam nasportową jazdę. Możemy być pewni, że jeśli go kupimy to pozostanie znami do końca swoich dni - odsprzedanie tego modelu graniczy z cudem.
Mazda 323 F I generacji to kolejny model ze sportowymzacięciem. Samochód posiada światła przednie upodobniającego go dosportowych coupe. Są one jednym z podzespołów, który może się zepsuć.Mazda zasłynęła z bezawaryjności - poczytajcie o tym modelu na forummiłośników tej marki, lista awarii dorównuje tej z forum Alfy Romeo 156.
strona 4
Mitsubishi Colt CJ0 większość egzemplarzy z Polski mabardzo duże przebiegi, silnik tych aut oddychają ostatnim tchnieniem.Rdza uwielbia ten model i atakuje go bezlitośnie. To całkiem niezłe autopod warunkiem, że trafimy na zadbanego Colta. Wersja wyposażona wautomatyczną, bezstopniową skrzynię to najgorsza opcja jaką możemywybrać.
Opel Astra I kombi, czyli niemiecka niezawodnośćpołączona z dużą przestrzenią ładunkową. To idealny model na wyjazd nawakacje, ale w Polsce częściej wykorzystywany jest jako wół roboczy.Worki z cementem, pustaki, cegły on pomieści i przewiezie wszystko. Jaknie starczy miejsca to wrzucimy coś na dach i podczepimy przyczepkę.Obowiązkowa dla Astry jest instalacja gazowa, która zapewni tanią eksploatację.Jak rozpoznać taki model? Zniszczona tapicerka, połammy fotel kierowcy -wszystko w nim trzeszczy. Tu się nic nie naprawia dopóki kontrolkaciśnienia oleju nie zaświeci się na stałe. Wtedy zostaje odłączona, akombi trafia na giełdę.
strona 5
VW Golf III idealny samochód, do którego jest dostępnabardzo bogata oferta tuningowych akcesoriów. Ulubione auto miłośnikówmodyfikacji. Silnik TDI to wzorcowa baza do modyfikacji, chip kupiony naaukcji internetowej i stożkowy filtr powietrza to atrybuty Golfa.Ogromna moc i moment obrotowy, którymi przechwala się sprzedawca - tomarzenie. Egzemplarz posiadający moc zgodną z danymi producenta toszczyt marzeń!
Renault Laguna II – wygodny rodzinny samochód, a raczejkomfortowa nieruchomość. Wielokrotnie użytkowany jako auto firmowe.Duże przebiegi i długa lista napraw to gratisy jakie nabywamy razem zLaguną. Kluczyk w postaci karty nie działa? To normalne. Awariezawieszenia, elektroniki to codzienność jej użytkownika. Nie bez powoduprzezywana jest królową lawet.