Dacia Logan II

Dacia Logan (II) Foto: Auto Świat
Dacia Logan (II)
  • na rynku: 2012-20  
  • silniki: 0.9-1.5 
  • moc: 73-90 KM 
  • cena: od 15 000 zł

Nie jest to może najlepiej wykonane ani najmniej psujące się auto świata, ale trzeba na nie spojrzeć z odpowiedniej perspektywy. Po pierwsze, na tle tandetnego i rdzewiejącego w oczach Logana I mamy w tym wypadku znaczny postęp, i to w zasadzie w każdym aspekcie. Po drugie, koszty utrzymania tego auta są tak niskie, że o wiele niższe w przypadku modelu z tych lat już chyba być nie mogą. Po trzecie, bagażniki obu wersji są ogromne. Po czwarte, łatwo o egzemplarz z fabrycznym LPG. Czyli ogólnie chyba całkiem nieźle, prawda? Właśnie. Dostępne odmiany sedan, MCV (kombi; uwaga: nie zabierze już na pokład 7 osób) i hatchback (Sandero), do tego stosunkowo proste układy napędowe Renault. Polecamy zwłaszcza benzynowe 0.9 i 1.2 (oba także z LPG), ale poważnych kłopotów nie powinien też sprawiać diesel. Uwaga na usterki skrzyń, hałasujące zawieszenie, zawsze warto też obejrzeć Logana pod kątem rdzy.

Bez finezji, a do tego plastik jest tani, choć wszystko dość dobrze zmontowano. Miło być tanio i... jest! Foto: Auto Świat
Bez finezji, a do tego plastik jest tani, choć wszystko dość dobrze zmontowano. Miło być tanio i... jest!

Dacia Logan II - dane techniczne

Nadwozie sedan 4d: wym. 4347/1733/1517 mm, poj. bagażnika 510-1257 l; kombi 5d (MCV): wym. 4492/1733/1519 mm, poj. bagażnika 573-1518 l (w obu rozstaw osi 2634 mm); hatchback 5d (Sandero): dł. 4058 mm, poj. bagażnika 320-1196 l.